Algemene MotoGP topic

Maar zo te horen waarschijnlijk gebroken enkel'( heel vervelend zeker met de komende testen en de niet aflatende geruchtenmolen over zijn toekomst.
 

Het was niet de bedoeling dat Miller en Quartararo bleven zitten,en dat Marquez een foutje zou maken 😇 😜
Verder was de verwachting dat er nog 5 ter aarde zouden storten voor Lorenzo,maar ook die werkten niet mee😒
 
Jammer van de crash van Lecuona...deed het niet verkeerd in zijn eerste race.
Benieuwd waar KTM mee komt tijdens de testen, misschien moet iemand ze vertellen dat je aluminium ook oranje kunt spuiten 8-)
 
Al met al niet echt een spannend seizoen 2019, natuurlijk ook door de dominantie door Marquez. Hopen dat er volgend jaar iemand is die het hem wat moeilijker kan maken.
 
marquezfratellitest2.jpg


:t
 

Zo, Assen de meeste toeschouwers op de racedag, dat is gaaf. Al moet je die aantallen altijd met een korreltje zout nemen natuurlijk. Wat gaaf is om te zien, is de aantallen op zaterdag bij bijv. Le Man, Sachsenring, Oostenrijk en Buriram. Sowieso, het totaal aantal van Buriram is in mijn ogen indrukwekkend, ook gezien deze nog maar voor de 2de keer op de kalender stond.
 
Zo, Assen de meeste toeschouwers op de racedag, dat is gaaf. Al moet je die aantallen altijd met een korreltje zout nemen natuurlijk. Wat gaaf is om te zien, is de aantallen op zaterdag bij bijv. Le Man, Sachsenring, Oostenrijk en Buriram. Sowieso, het totaal aantal van Buriram is in mijn ogen indrukwekkend, ook gezien deze nog maar voor de 2de keer op de kalender stond.
Assen hebben ze altijd van die mooi afgeronde getallen valt mij op, en in dit lijstje helemaal.

Volgens mij doen ze daar constant aan zeer extreem naar boven afronden, het is namelijk al jaren niet zo druk meer als vroeger naar mijn mening.


Thailand is wel enigzins logisch, de markt groeit daar enorm en de mensen lijken allemaal wel gp te kijken ( afgaande op social media etc )
 
Zo, Assen de meeste toeschouwers op de racedag, dat is gaaf. Al moet je die aantallen altijd met een korreltje zout nemen natuurlijk. Wat gaaf is om te zien, is de aantallen op zaterdag bij bijv. Le Man, Sachsenring, Oostenrijk en Buriram. Sowieso, het totaal aantal van Buriram is in mijn ogen indrukwekkend, ook gezien deze nog maar voor de 2de keer op de kalender stond.
Sorry voor de wat late reactie, wij wonen in de regio van Buriram +/- 320km ik ben bij de eerste SBK en nu 2x MotoGP geweest ik kan U vertellen dat enthousiasme is echt geweldig als voorbeeld de hoofd tribune was in 2 dagen uitverkocht. Alles perfect geregeld en betaalbaar. Ik zal in Maart wel weer van de partij zijn!! Ik wens U allen een geweldig MotoGP jaar in 2020
 
Iannone positief bevonden bij dopingtest

Aprilia MotoGP-rijder Andrea Iannone heeft dit seizoen positief getest op het verboden middel nandrolon. Dat heeft de mondiale motorsportbond FIM dinsdagochtend bekendgemaakt.

c60e4be6-1112-44ea-90e1-87994b8ed336.jpg


De autoriteiten vonden een ongedefinieerde substantie dat valt onder Androgene Anabole Steroïden. De positieve plas werd geleverd tijdens een routinecontrole van het WADA (de internationale dopingautoriteit) tijdens de Grand Prix van Maleisië en de hoeveelheid nandrolon lag boven de toegestane hoeveelheid. Iannone is tot nader orde voor alle activiteiten in de motorsport geschorst, de coureur heeft het recht een analyse van de B-staal aan te vragen en in beroep te gaan tegen de beslissing. Iannone noch werkgever Aprilia hebben op dit moment gereageerd op het nieuws.

De 30-jarige Iannone kende een behoorlijk matig eerste seizoen bij Aprilia, dat nog altijd achter de feiten aanloopt in de MotoGP. Iannone scoorde een totaal van 43 punten en eindigde daarmee op de zestiende plaats in het kampioenschap. Een van de weinige hoogtepunten in het seizoen van de markante Italiaan was het moment dat hij aan de leiding reed tijdens de Grand Prix van Australië. Daar scoorde Iannone bovendien zijn beste resultaat van het seizoen, een zesde plaats.

De laatste bekende dopingzaak in de motorsport was die van Anthony West in 2018. Er werd destijds een niet bekendgemaakte substantie in de urine van de coureur gevonden. Het was al de tweede keer dat West tegen de lamp liep, in 2012 kreeg hij ook al een schorsing van achttien maanden nadat hij betrapt werd. West ging in beroep tegen de schorsing van de FIM en kreeg geen gelijk. Inmiddels heeft de voormalig WK Superbike-rijder zijn carrière beëindigd.

Bron: Iannone positief bevonden bij dopingtest
 
Tsja, je vraagt je toch af ; waarom de 1 wel en waarom de ander niet ?

Vooral bij een middel als nandrolon is het maar de vraag wat het nut ervan is voor een gezonde top sporter, bij blessures is het een ander verhaal.

Trouwens vind ik het ook wel heel apart dat de uitslag dus blijkbaar nu pas bekend is terwijl de urine afgenomen is tijdens de gp van maleisie ?!

Zie wel een mooie competitie aankomen ; West, Iannone...
 
Terug
Bovenaan Onderaan