Algemene MotoGP topic

Brembo heeft duidelijk geadviseerd de zwaardere versie te gebruiken. Dat advies is in de wind geslagen. Dan moet je op de blaren zitten.
Dat er iets van een afdichting klapt (ineens geen remdruk meer) geeft eigenlijk aan dat ze een remklauw hebben gemaakt die niet op een MotoGP machine gemonteerd zou mogen worden. Dat is wat anders dan dat de klauwen/blokken zouden gaan faden en waarom er een zwaardere versie is (aanname). :)

Dat zie je ook op het filmpje, de indicatie rem met rode blokken en ineens is de remdruk volledig weg.
Onbetrouwbaar. 8)7
 
Dat er iets van een afdichting klapt (ineens geen remdruk meer) geeft eigenlijk aan dat ze een remklauw hebben gemaakt die niet op een MotoGP machine gemonteerd zou mogen worden. Dat is wat anders dan dat de klauwen/blokken zouden gaan faden en waarom er een zwaardere versie is (aanname). :)

Dat zie je ook op het filmpje, de indicatie rem met rode blokken en ineens is de remdruk volledig weg.
Onbetrouwbaar. 8)7
Tja , zo kun je het ook uitleggen. Maar jij gaat uit van je eigen aanname.
Mijn aanname is dat het een terroristische aanslag zou kunnen zijn , volgens de media berichten waren de remmen immers geëxplodeerd . 8-)
 
Gewoon Lorenzo weer uit de mottenballen halen,sinds hij weg is als coureur bij yamaha is het yamadrama
Kijk de statistieken maar na 🤓
 
Dat kwaliteitsprobleem had Michelin ook in de Formule1. Klinkt zo vreemd nog niet.😬
 
Tja , zo kun je het ook uitleggen. Maar jij gaat uit van je eigen aanname.
Mijn aanname is dat het een terroristische aanslag zou kunnen zijn , volgens de media berichten waren de remmen immers geëxplodeerd . 8-)
Maar even serieus.. er is een verschil tussen een verzwaarde uitvoering en de standaard versie.
Dat zou niet moeten betekenen dat de remdruk ineens totaal wegvalt.
Dat is een kwaliteitsissue.
Als het een zaak van leven of dood is dan zouden ze die klauwen terug moeten nemen.
Verboden te monteren.
Niks geen advies, het gaat over mensenlevens. :)
 
Dat zou niet moeten betekenen dat de remdruk ineens totaal wegvalt.
Dat is idd wat goed te zien is op de onboard replay... (als de remdruk rechtstreeks naar dit display wordt gestuurd)
Ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo gebeurd is of dat MV zelf merkt dat er iets niet goed is en de rem los laat of zo? (wat ik me niet voor kan stellen... magoed, hij is de pro :P )
 
Zo uit mijn hoofd heeft hij de laatste 2 races met overmacht gewonnen en was de strijd achter hem heel spannend. Daarvoor was hij nog niet zo dominant, maar ik meen dat hij 1 race weekend ook problemen had.
Ondanks dat Redding goed is moeten we maar eerst zien dat Rea ook echt verslagen wordt. Als de laatste races een voorbode is op wat komen gaat ben ik sceptisch.

Wat betreft de MotoGP. Ja het is spannend zonder Marquez en zonder Fabio op een fatsoenlijke fiets.. Mijn punt. :Y
Toprak heeft hem het toch al een paar keer lastig gemaakt en zelfs enige races gewonnen.. redding inmiddels ook een race dus complete overmacht van rea is er niet echt meer.
De gevechten om p3 tm 6/7 zijn vaak het leukste om te zien vind ik.
 
Jammer Mir was zijn koppositie kwijt geraakt dankzij de val van Vinales.
Zuur haha. Wel top dat Rins ondanks zijn val en blessure in het begin van het seizoen 6e eindigt.
#TeamSuzuki #SuzukiEcstar #GoSuzuki
 
Voor alle remspecialisten op dit forum: Yamaha’s Red Bull Ring braking disaster explained - Motor Sport Magazine
Uitstekend artikel van Mat Oxley, die er wel verstand van heeft.
Begrijpend lezen en zaken zwart/wit zien kan ook wel een dingetje zijn. :+
Ik snap de verhitte discussie dan weer niet en personen die zich uiten tekort doen - belachelijk maken. Is niet de kern.
Een journalist heeft er duidelijk wel verstand van en meerdere ingenieurs uit de metaal & techniek niet omdat die op MF zitten. Top. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan