Algemene MotoGP topic

Op Zandvoort rijden ze volgens mij ook 300 dagen per jaar.
Alleen dit jaar niet in de voorbereiding voor de F1. :X

Een circuitmaatje werkt bij de provincie en heeft wel eens een klager opgezocht in die hoge flats.
Samen gingen ze op het balkon staan.
Hij kon inderdaad bevestigen dat het geluid daar hard rond aan het galmen is.

En het afgelopen jaar was racecontrol blij met regen of uitgestelde sessies in de middag.
Ze schurkten gedurende de circuitdag al dicht tegen de grens aan.
Ik heb zelfs een vermoeden dat ze het nu erg makkelijk stil leggen, al met het kleinste incident. O-)
En dan vraag ik me meteen af: Sinds wanneer woont de klager daar?
 
Op Zandvoort rijden ze volgens mij ook 300 dagen per jaar.
Alleen dit jaar niet in de voorbereiding voor de F1. :X

Een circuitmaatje werkt bij de provincie en heeft wel eens een klager opgezocht in die hoge flats.
Samen gingen ze op het balkon staan.
Hij kon inderdaad bevestigen dat het geluid daar hard rond aan het galmen is.

En het afgelopen jaar was racecontrol blij met regen of uitgestelde sessies in de middag.
Ze schurkten gedurende de circuitdag al dicht tegen de grens aan.
Ik heb zelfs een vermoeden dat ze het nu erg makkelijk stil leggen, al met het kleinste incident. O-)
Probleem is dat je een type lawaaidag ook niet mag afschalen als blijkt dat het geluid lager uitvalt dan waar de dag voor is aangevraagd, en die dagen zijn spaarzaam. Liggen de geluidwaardes te hoog, pleeg je een milieudelict en die boetes kunnen flink oplopen. Hetzelfde geldt inderdaad voor motorcrossterreinen alhoewel lokale vergunningen flink van elkaar verschillen met wat mag, en hoeveel uur er bijvoorbeeld op een zaterdag gecrost mag worden.
Desondanks mogen we denk ik blij zijn dat we ondanks het dichtbevolkte land dat Nederland is, een vrij goede basis hebben voor motor(- en auto)sport op amateur- en professioneel gebied. In buurlanden is het vaak nog wat lastiger geregeld.
 
Zoals welke landen ?

Engeland , Duitsland etc hebben ze het volgens mij beter voor elkaar dan hier..

Wat mij betreft wat minder voetbal velden in nl en meer auto en motorsport faciliteiten, inclusief "lawaai"
 
Zoals welke landen ?

Engeland , Duitsland etc hebben ze het volgens mij beter voor elkaar dan hier..

Wat mij betreft wat minder voetbal velden in nl en meer auto en motorsport faciliteiten, inclusief "lawaai"
Grappenmaker 🤣 😂😅
 
Waar is het slechter geregeld?? In België heb je open uitlaat dagen voor amateurs die willen vrij rijden. In weet niet hoe het in Duitsland is maar ik kan mij slecht voorstellen dat het daar minder toegankelijk is als hier. De Britten die gaan helemaal graag los. De allergekste vorm van motorsport wordt daar gereden nota bene. De Italianen en Spanjaarden worden grootgebracht met voetbal en motorsport.

Alleen de Fransen misschien?
Dat is dan ook meteen het enige land met een nog narcistischere overheid als die van ons.

Zou kunnen daarom.
 
Waar is het slechter geregeld?? In België heb je open uitlaat dagen voor amateurs die willen vrij rijden. In weet niet hoe het in Duitsland is maar ik kan mij slecht voorstellen dat het daar minder toegankelijk is als hier. De Britten die gaan helemaal graag los. De allergekste vorm van motorsport wordt daar gereden nota bene. De Italianen en Spanjaarden worden grootgebracht met voetbal en motorsport.

Alleen de Fransen misschien?
Dat is dan ook meteen het enige land met een nog narcistischere overheid als die van ons.

Zou kunnen daarom.

Circuitje Croix,altijd open uitlaat.
 
Waar is het slechter geregeld?? In België heb je open uitlaat dagen voor amateurs die willen vrij rijden. In weet niet hoe het in Duitsland is maar ik kan mij slecht voorstellen dat het daar minder toegankelijk is als hier. De Britten die gaan helemaal graag los. De allergekste vorm van motorsport wordt daar gereden nota bene. De Italianen en Spanjaarden worden grootgebracht met voetbal en motorsport.

Alleen de Fransen misschien?
Dat is dan ook meteen het enige land met een nog narcistischere overheid als die van ons.

Zou kunnen daarom.
Wopke en Ferdinand zullen toch nog geregeld te vinden zijn op de circuits.
 
EullbUlXIAMSfq9
 
Niet bepaald.... T1 heeft na een snel recht stuk en bijna geen ruimte voor een grindbak..... dat gaat een probleem worden.
Ik ben wel een muurtje gewend op Zandvoort. _O-

Maar de Corkscrew durf ik toch niet in..
 
Ik ben wel een muurtje gewend op Zandvoort. _O-

Maar de Corkscrew durf ik toch niet in..
O ik heb ook geen enkel probleem met de muurtjes op Zandvoort hoor, ik woon vlakbij Assen maar ik vind Zandvoort veel leuker om te rijden.
En over muurtjes gesproken, begin 2000 ben ik al een paar x op Spa geweest toen daar net begonnen werd met circuitdagen en toen bestond daar nog de oude "Bus stop Chicane" :t :t

Het ideale circuit bestaat gewoon al wat mij betreft..... En dat ligt in de Belgische Ardennen })

Ben het wel met @iBr@ToR eens dat de "craner curves" ergens in het ideale circuit thuis horen. :Y:Y
 
dan kijk je toch niet goed naar de verhoudingen.

't Is natuurlijk uit de losse pols getekend, maar je haalt de circuits er zo uit:
- Siberia, T1 en de Southern Loop uit Phillip Island
- GT uit, uh, hoe heet dat daar ook alweer
- Sito Pons uit Jerez
- Piratella en Acque Minerali uit Imola
- Corkscrew uit Laguna Seca
- T12 uit Phillip Island
- Craner Curves uit Donington
- T10/T11 uit Portimao

Het idee van de tekening is natuurlijk dat de hele openingssectie gekopieerd is van Phillip Island, en dat past.

1613778683726.png
 
Knap je dat je dit zo weet allemaal. Ik herkende er 2. Laguna Seca en Assen _O-
 
Duik eerst eens in de "corksrew"van mettet ,zou ik zeggen.
Appeltje ,eitje 🤗
Mettet vindt ik een verrassend leuk circuit eigenlijk. Dat is erg knap gedaan op die beperkte ruimte. Maar het hele krappe middenstuk rond die "corkscrew" vindt ik dan juist weer het minst leuke. Maar de door draaiers waar je onder hellingshoek of moet remmen of accelereren zijn erg leuk.
 
Jij ziet het liever andersom begrijp ik ?

Alle sporten in nederland sneeuwen onder in vergelijking tot voetbal.
Dat is al jaren zo en heeft nog niks fatsoenlijks opgeleverd.
Motor en autosport word al jaren gematigd maar toch levert het wat nederlandse succesjes op, wat mij betreft word er dus wat meer in die auto en motorsport geinvesteerd zodat we in de toekomst uitgroeien tot het beste motorsport land van europa/ de wereld
 
Lijkt mij dat dit voor het grootse deel van de wereld geldt.
Ook in motorsport landen als Spanje en Italië is voetbal groot. Stadions zitten normaliter vol bij de grote teams. Wat dacht je van Engeland!? En dat elke week. Honderdduizenden per land.

Voetbal is nu eenmaal groot en makkelijk toegankelijk voor kinderen. Je hebt een bal nodig that's it. Schoenen zijn handig maar niet vereist.

Motorsport is een rijkeluishobby zoals mijn collega het noemt.
 
Alleen zijn daar de voetbal prestaties ook een stuk beter dan in nl ;)

Meeste kids hier gaan op voetbal omdat het erg makkelijk is ( want is altijd wel een club/veld in de buurt ) en de helft van hun klas al op voetbal zit.
Veel ouders supporten het ook omdat ze het zelf gedaan hebben of het erg gezellig vinden in de kantine ;)

Er zijn hierdoor een heleboel andere sporten die ondergesneeuwd raken, als daar iets meer aandacht of aanbod van was waren er ook meer kids die iets anders kiezen dan voetbal.
 
Lijkt mij dat dit voor het grootse deel van de wereld geldt.
Ook in motorsport landen als Spanje en Italië is voetbal groot. Stadions zitten normaliter vol bij de grote teams. Wat dacht je van Engeland!? En dat elke week. Honderdduizenden per land.

Voetbal is nu eenmaal groot en makkelijk toegankelijk voor kinderen. Je hebt een bal nodig that's it. Schoenen zijn handig maar niet vereist.

Motorsport is een rijkeluishobby zoals mijn collega het noemt.
Klopt , alleen als je eraan begint hou je haast geen Euro meer over _O-
 
Jij ziet het liever andersom begrijp ik ?

Alle sporten in nederland sneeuwen onder in vergelijking tot voetbal.
Dat is al jaren zo en heeft nog niks fatsoenlijks opgeleverd.
Motor en autosport word al jaren gematigd maar toch levert het wat nederlandse succesjes op, wat mij betreft word er dus wat meer in die auto en motorsport geinvesteerd zodat we in de toekomst uitgroeien tot het beste motorsport land van europa/ de wereld
Ik stel niks anderom.
Morgen mag men hier naast een circuit bouwen.
Maar dat is niet realistisch.
Ben je echt zo naïef dat je denkt dat in energie transitie land Nederland nog enige ruimte is voor gemotoriseerde sporten?🤗🤔
 
Mettet vindt ik een verrassend leuk circuit eigenlijk. Dat is erg knap gedaan op die beperkte ruimte. Maar het hele krappe middenstuk rond die "corkscrew" vindt ik dan juist weer het minst leuke. Maar de door draaiers waar je onder hellingshoek of moet remmen of accelereren zijn erg leuk.
Als je die na het rechte stuk bedoeld,doe ik op het gas,raak geen rem aan.
Eigenlijk gas neutraal.
Kwestie van aansnijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan