Algemene MotoGP topic

onzin. het zijn maar "prototypes" geworden met het verbod op 2-takten, daarvoor was het gewoon open voor alles als het maar aan de cc's voldeed.
en de CRT's hebben bewezen dat je geen fabrikanten nodig hebt, maar teams.
fabrieksteams maken altijd alles kapot als je ze laat doen, door de kostprijs steeds op te drijven totdat alleen alleen de rijksten overblijven die dan alles winnen (voor diegene die nog altijd denken dat er vroeger 4 "aliens" waren die alles wonnen : nope, er was er maar ene - CS- en 4 motoren die er met kop en schouder bovenuit staken) . kijk daarvoor alleen maar naar de MotoGP geschiedenis : zonder CRT's zou het over en uit geweest zijn met amper dik 10 moto's. enkel dankzij ingrijpen van Dorna is er terug een gezonde grid, dankzij invoering van spec electronics en andere regels om de kosten binnen de perken te houden (max. boorlimiet, slechts 1 aero update per jaar, ...).

en nu is het gewoon tijd om alle aero-gedoe te verbieden, tenzij je graag F1 op 2 wielen ziet : boring as hell. dan haken véél fans , zonder fans haken fabrikanten af en wat blijft dan over ?

MotoGP is een race tussen piloten en hun motoren, niet tussen aero-ingenieurs. kijk maar naar F1 : jarenlang werd LH aanzien als 1 van de allergrootsten. de regels veranderen, zijn auto is niet de beste kwa aero en ineens krijgt hij rammel van iemand die daarvoor alleen vanachter reed. bij F1 gaat het dus niet om de piloot maar om de aero. is het dat wat we van MotoGP ook willen maken ?
 
Uiteindelijk is de MotoGP voor fabrikanten gewoon een uithangbord voor hun naamsbekendheid en dus een kostenpost.
Met de afnemende markt voor sportmotoren en zeker met de achterliggende moeilijke jaren is de keus dan begrijpelijk dat er zijn die stoppen met MotoGP. Men lijkt zich nu te bezinnen op een overgang naar minder fossiele brandstof, elektrisch of anders en niet al te veel meer te willen investeren in de huidige opzet. Zoals alles in het leven gaat het gewoon om ordinair geld. Maar voor ons niet, helaas.....
 
onzin. het zijn maar "prototypes" geworden met het verbod op 2-takten, daarvoor was het gewoon open voor alles als het maar aan de cc's voldeed.
en de CRT's hebben bewezen dat je geen fabrikanten nodig hebt, maar teams.
fabrieksteams maken altijd alles kapot als je ze laat doen, door de kostprijs steeds op te drijven totdat alleen alleen de rijksten overblijven die dan alles winnen (voor diegene die nog altijd denken dat er vroeger 4 "aliens" waren die alles wonnen : nope, er was er maar ene - CS- en 4 motoren die er met kop en schouder bovenuit staken) . kijk daarvoor alleen maar naar de MotoGP geschiedenis : zonder CRT's zou het over en uit geweest zijn met amper dik 10 moto's. enkel dankzij ingrijpen van Dorna is er terug een gezonde grid, dankzij invoering van spec electronics en andere regels om de kosten binnen de perken te houden (max. boorlimiet, slechts 1 aero update per jaar, ...).

en nu is het gewoon tijd om alle aero-gedoe te verbieden, tenzij je graag F1 op 2 wielen ziet : boring as hell. dan haken véél fans , zonder fans haken fabrikanten af en wat blijft dan over ?

MotoGP is een race tussen piloten en hun motoren, niet tussen aero-ingenieurs. kijk maar naar F1 : jarenlang werd LH aanzien als 1 van de allergrootsten. de regels veranderen, zijn auto is niet de beste kwa aero en ineens krijgt hij rammel van iemand die daarvoor alleen vanachter reed. bij F1 gaat het dus niet om de piloot maar om de aero. is het dat wat we van MotoGP ook willen maken ?

Bij de British Superbikes gaat het ook prima zonder fabrieksteams.
 
Bij de British Superbikes gaat het ook prima zonder fabrieksteams.
Zeker. Maar daar gaat het ook prima zonder vleugels en elektronica die de coureurs helpen... bsb heeft niet zoveel met motogp te maken. Ik ben het wel eens met een vertrek van al die aero dingetjes uit de motogp :t het voegt voor de kijker niet echt iets toe.
Prototype klinkt goed. Maar wel tot op zekere hoogte.....
 
Zeker als het ten koste gaat van het inhalen
Dan al helemaal, eigenlijk best gek dat de heren coureurs nu "pas" met die klachten komen. Die fietsen worden steeds fysieker om goed rond te krijgen en de marge waarop iets nog kan wordt steeds kleiner, dat is wel jammer.
 
vroegah jonge............. vroegah ....
lees en kijkvoer, vers van de pers

Continental Circus II .jpg
 
Gave motor ook.
Grote wielen, trommelremmen, mooi zitje.
Ik zou er zo op willen rijden. :]
Maandag een circuitdag.
Waar staat die? :+
 
Telkens heeft ie een sleepje nodig om door te kunnen. En voor dat iemand een tijd kan zetten in q2, gooit ie zichzelf er al weer onnozel af. Ik verbaas me er eigenlijk niet eens meer over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan