onzin. het zijn maar "prototypes" geworden met het verbod op 2-takten, daarvoor was het gewoon open voor alles als het maar aan de cc's voldeed.
en de CRT's hebben bewezen dat je geen fabrikanten nodig hebt, maar teams.
fabrieksteams maken altijd alles kapot als je ze laat doen, door de kostprijs steeds op te drijven totdat alleen alleen de rijksten overblijven die dan alles winnen (voor diegene die nog altijd denken dat er vroeger 4 "aliens" waren die alles wonnen : nope, er was er maar ene - CS- en 4 motoren die er met kop en schouder bovenuit staken) . kijk daarvoor alleen maar naar de MotoGP geschiedenis : zonder CRT's zou het over en uit geweest zijn met amper dik 10 moto's. enkel dankzij ingrijpen van Dorna is er terug een gezonde grid, dankzij invoering van spec electronics en andere regels om de kosten binnen de perken te houden (max. boorlimiet, slechts 1 aero update per jaar, ...).
en nu is het gewoon tijd om alle aero-gedoe te verbieden, tenzij je graag F1 op 2 wielen ziet : boring as hell. dan haken véél fans , zonder fans haken fabrikanten af en wat blijft dan over ?
MotoGP is een race tussen piloten en hun motoren, niet tussen aero-ingenieurs. kijk maar naar F1 : jarenlang werd LH aanzien als 1 van de allergrootsten. de regels veranderen, zijn auto is niet de beste kwa aero en ineens krijgt hij rammel van iemand die daarvoor alleen vanachter reed. bij F1 gaat het dus niet om de piloot maar om de aero. is het dat wat we van MotoGP ook willen maken ?
en de CRT's hebben bewezen dat je geen fabrikanten nodig hebt, maar teams.
fabrieksteams maken altijd alles kapot als je ze laat doen, door de kostprijs steeds op te drijven totdat alleen alleen de rijksten overblijven die dan alles winnen (voor diegene die nog altijd denken dat er vroeger 4 "aliens" waren die alles wonnen : nope, er was er maar ene - CS- en 4 motoren die er met kop en schouder bovenuit staken) . kijk daarvoor alleen maar naar de MotoGP geschiedenis : zonder CRT's zou het over en uit geweest zijn met amper dik 10 moto's. enkel dankzij ingrijpen van Dorna is er terug een gezonde grid, dankzij invoering van spec electronics en andere regels om de kosten binnen de perken te houden (max. boorlimiet, slechts 1 aero update per jaar, ...).
en nu is het gewoon tijd om alle aero-gedoe te verbieden, tenzij je graag F1 op 2 wielen ziet : boring as hell. dan haken véél fans , zonder fans haken fabrikanten af en wat blijft dan over ?
MotoGP is een race tussen piloten en hun motoren, niet tussen aero-ingenieurs. kijk maar naar F1 : jarenlang werd LH aanzien als 1 van de allergrootsten. de regels veranderen, zijn auto is niet de beste kwa aero en ineens krijgt hij rammel van iemand die daarvoor alleen vanachter reed. bij F1 gaat het dus niet om de piloot maar om de aero. is het dat wat we van MotoGP ook willen maken ?