Algemene MotoGP topic

Er is al lang sprake van dat Liberty Media (de rechtenhouder van de F1) het Spaanse bedrijf Dorna (de rechtenhouder van MotoGP en World Superbike) wil overnemen. Tot nu toe werd dat tegengehouden door de EU vanwege een te grote monopoliepositie. Volgens Dorna zou het nu dan toch gebeuren. Maar het is ook 1 april….
Dit lijkt me een te serieus onderwerp voor Dorna om er zelf grapjes over te maken. Maar wel curieus dat ze dit op 1 april dan bekend maken…

Liberty Media announces acquisition of MotoGP™
 
Zag ergens een bericht dat ze benadrukken dat het geen 1 april grap is.

Weet nog steeds niet of ik er blij van word..
 
Nou dat is dan wel duidelijk.
Reken er maar op dat alles duurder wordt! Geld dat geïnvesteerd word moet terug verdiend worden.
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
Nou dat is dan wel duidelijk.
Reken er maar op dat alles duurder wordt! Geld dat geïnvesteerd word moet terug verdiend worden.
Een investering van € 4 miljard moet inderdaad terug verdiend worden en dat mogen de bezoekende fans en tv kijkers betalen. Als het in Assen dan ook nog net zo'n kermis wordt als in Zandvoort dan ben je mij kwijt als klant. En eigenlijk waren ze dat al.
 
Een investering van € 4 miljard moet inderdaad terug verdiend worden en dat mogen de bezoekende fans en tv kijkers betalen. Als het in Assen dan ook nog net zo'n kermis wordt als in Zandvoort dan ben je mij kwijt als klant. En eigenlijk waren ze dat al.
Dat heeft Liberty niet gedaan, maar Zandvoort zelf.
 
Een investering van € 4 miljard moet inderdaad terug verdiend worden en dat mogen de bezoekende fans en tv kijkers betalen. Als het in Assen dan ook nog net zo'n kermis wordt als in Zandvoort dan ben je mij kwijt als klant. En eigenlijk waren ze dat al.
Zijn ticketprijzen voor F1 hoger geworden sinds Liberty het over heeft genomen? Voor de GP van Zandvoort kunnen ze vragen wat ze willen, verkoopt nu toch wel uit...

Overname hoeft niet per se slecht te zijn; Dorna was wel echt een Spaans feestje. Liberty zal er alles aan doen meer variantie te krijgen. Zelfde geldt voor de circuits. Laguna Seca wellicht? WSB heeft nu één maar race buiten de EU...
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Klopt. Echter is het een combi van factoren dat maakt dat bezoekende fans af gaan haken.
Is F1 momenteel niet populairder dan ooit, zowel aan de baan als aan de buis...?

(Nee, serieus, ik weet er het fijne niet van, maar da's het idee dat ik heb..?)
 
Is F1 momenteel niet populairder dan ooit, zowel aan de baan als aan de buis...?

(Nee, serieus, ik weet er het fijne niet van, maar da's het idee dat ik heb..?)
F1 is nooit populairder geweest dan momenteel. Internationaal maar zeker in ons land met de alles of niets mentaliteit. Bij de Motogp betwijfel ik het momenteel. Het kan een tijdelijke dip zijn maar de tribunes zijn nog steeds niet uitverkocht voor de komende TT. Dat is best uniek en niet goed voor het circuit.
 
Is F1 momenteel niet populairder dan ooit, zowel aan de baan als aan de buis...?

(Nee, serieus, ik weet er het fijne niet van, maar da's het idee dat ik heb..?)
Hier in Nederland misschien, met al die succes supporters. Ik ben juist afgehaakt nadat alle voetbaltokkies plots met een Red Bull jasje aanliepen.
Ik wil helemaal niet dat MotoGP populairder wordt.
 
F1 is nooit populairder geweest dan momenteel. Internationaal maar zeker in ons land met de alles of niets mentaliteit. Bij de Motogp betwijfel ik het momenteel. Het kan een tijdelijke dip zijn maar de tribunes zijn nog steeds niet uitverkocht voor de komende TT. Dat is best uniek en niet goed voor het circuit.
Da's toch knap van Liberty: op sportief vlak is F1 m.i. echt op een dieptepunt beland.
Formula 1: Drive to Survive heeft ook een enorme schare aan (nieuwe) fans opgeleverd.
 
daar ben ik dus bang voor als een van die jongens het gaat maken in de moto gp
Je zou die mafketels maar op Assen krijgen.
🤢
Ik kom al jaren niet in Assen meer omdat daar al mafketels genoeg zijn.
Doet niet onder voor F1,tijdens TT ligt de helft van de toeschouwers laveloos onder het talud zonder ook maar iets van de races te hebben meegekregen.
 
F1 is hier populair door Max Verstappen, daar heeft Liberty Media weinig mee van doen. Als die stopt is het na een paar jaar ook gedaan met die populariteit.
En ook met een F1 GP in Zandvoort.
Waarschijnlijk zelfs met Viaplay.
 
daar ben ik dus bang voor als een van die jongens het gaat maken in de moto gp
Je zou die mafketels maar op Assen krijgen.
🤢
Ik denk dat dat meevalt. Autoracen spreekt voor de meeste mensen toch meer tot de verbeelding dan motorracen, simpelweg omdat de meeste mensen autorijden. Motorracen is toch is toch echt wel een niche wat dat betreft.
 
F1 is hier populair door Max Verstappen, daar heeft Liberty Media weinig mee van doen. Als die stopt is het na een paar jaar ook gedaan met die populariteit.
En ook met een F1 GP in Zandvoort.
Waarschijnlijk zelfs met Viaplay.
Ik was op een circuitdag voor motoren in België en stond tussen een groep Belgen.
De naam Max Verstappen zei ze totaal niets.
Verbaasde blikken.. wat zegt die Hollander nu toch? _O-

Gelukkig heb ik zelf ook nul races gezien. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan