All time favourites ..

Je hebt wel gelijk hoor.

Teunis, ga je dit jaar nog naar buitenlandse races? Vanmiddag heb ik het er met een maat nog over gehad en ik denk dat we dit jaar weer naar de WSB in Monza gaan, we kunnen acher een paar kennissen aanrijden. MotoGP Le Mans staat hoogstwaarschijnlijk ook op het lijstje. En in Augustus ook weer naar WSB in Brands Hatch. We zijn uitgenodigd door een paar Engelsen die we daar en in Assen al vaker gezien hebben. Eentje van hen heeft een kroeg ergens boven London. Of we voordat we naar Brands gaan even op bezoek wilden komen?
Ik kan helaas niet zolang vrij maken, om een buitenlandse gp te bezoeken. (eigen bedrijf enzo)
Maar misschien dat TTeun wel zin heeft die bezoekt wel vaker buitenlandse GP\'s samen met zijn vriendin. (Helske)
 
oud shotje van fast freddie :}
misc.php


 
Laatst bewerkt:
oud shotje van fast freddie :}
misc.php

Beest, heb je toevallig die biografie over Freddie Spencer van Nick Harris en Peter Clifford: \"Double World Champion Freddie Spencer, the man and his machines\"? Het plaatje komt me erg bekend voor
 
Ik moest ook nog denken aan Lucchi, de eeuwige testrijder die toch meestal wel leuk mee kan doen.

En dan ff mijn persoonlijke favorieten±
Biaggi, Rossi, Caparossi (vooral met zn drieen tegelijk..zie ook plaatje), Barros, Chili, Jurgen, Zeelenberg, McCoy, Haga, Hodgson, Yanagawa. Zoiets. Ik heb nooit het plezier gehad helden zoals Schwanz en Spencer te zien rijden, omdat ik pas in 97 begonnen ben met het volgen van de motorsport. |( |(

misc.php
 
My all time favourite: Joey Dunlop & Steve Hislop (11 x Isle of Man winnaar)
Zoals deze mannen over Isle of Man rijden (of gereden hebben) is fenomenaal! Zijn er maar weinigen die hen dat nog nadoen.
Persoonlijk vind ik races op dit soort \'straatcircuits\' spectaculairder dan op gesloten circuits.

B.t.w. er is een mogelijkheid om een racecursus te volgen gegeven door P.F. Chili:
www.motormaniacs.nl/nld/nieuws/laatste_nieuws/european_superbike_school.htm

ook Freddy Spencer heeft zijn eigen racingschool in Amerika:www.fastfreddy.com
 
My all time favourite: Joey Dunlop & Steve Hislop (11 x Isle of Man winnaar)
Zoals deze mannen over Isle of Man rijden (of gereden hebben) is fenomenaal! Zijn er maar weinigen die hen dat nog nadoen.
Persoonlijk vind ik races op dit soort \'straatcircuits\' spectaculairder dan op gesloten circuits.
:^ hopelijk dit jaar geen MKZ, dan kunnen we er na 3 jaar tenminste weer volop gaan genieten.
 
Moeilijk hoor zo'n rijtje. Rijders goed vinden of leuk vinden of beide..er zit nogal een verschil tussen. De goede rijders zijn toch wel die vooraan rijden en met name de mannen uit de tijd dat ik op mijn driewieler reed. Mijn favorieten zijn al jaren:
- Troy Corser
- Ruben Xaus
- James Toseland
- Kyro Verstraeten (helaas niet meer in ons midden)

Behalve Troy, waren bovenstaande jongens totaal onbekend in de motorsport toen ik ze leerde kennen en kijk hoever ze het gebracht hebben. Het is ook veel leuker om te juichen voor iemand die aan het begin van zijn carriere staat dan voor iemand waarvan iedereen al fan is, omdat hij al een wereldtitel heeft. En het leuke is nog dat ze je dan echt als fan waarderen!

Met Rossi heb ik echt helemaal niets.......maar wat kan dat jong rijden zeg.. :}
 
voor mij is Rossi nr1, volg hem al vanaf '96 toen ie nog niet bijna iedere wedstrijd won. En ook in het 1e jaar 250, veel val partijen, maar aan het einde lekker ouwerhoeren, terug laten zakken, en de laatste paar ronden weer wegrijden, super gave tijd.
 
ik kijk het pas sinds de eerste race van 2002

maar mijn overduidelijke favo is natuurlijk rossi
en niet omdat hij de kampioen is
maar al vanaf de eerste race dat ik hem zag rijden was ik echt onder de indruk

maar ja ik heb de coureurs van de jaren 90 enzo niet zien rijden (helaas)

dus maar ff de favorieten op volgorde

rossi
stoner
haga
capi
biaggi

de rest weet ik niet echt.

maar ik weet wel dat ik heel graag Wayne Rainy had willen zien rijden
ik heb hele mooie filmpjes gezien en dat leek me echt een super coureur :}
 
mijn favorieten :}

Mike Hailwood
Giacomo Agostini
Valentino Rossi (kun je gewoon niet omheen)

en voor ze geniale slides: Gary McCoy :} :} :} :}

500cc tijdperk keek ik eigelijk niet zoveel, dus daar weet ik weinig van
 

Deze kan er ook wat van hoor :} weet alleen niet wie het is.

yamaha500yzr6nl3.jpg


Coureurs die mij aanspreken.

Op eenzame hoogte

1.Shane "Shakey" Byrne :}


hondafirebladedkaflyingshanebyrnesb4.jpg


De rest in willekeurige volgorde

Valentino Rossi
Max Biaggi
Ruben Xaus
Boris Chambon (supermotard)
Marcel van Drunen (supermotard)
James Toseland
Marco Melandri
Mark de Reuver
Makoto Tamada
Jeremy Mcgrath
Troy Corser
Carl Fogarty
Noriuki (of hoe je het ook schrijft) Haga
Kevin Schwantz
 
Laatst bewerkt:
:} Was al bang dat iedereen hem vergeten was.

De onvergetelijken kun je niet vergeten..

sheene.JPG


Barry Sheene was een absolute topper! :}

Een paar coureurs waar ik altijd erg van genoten heb (in willekeurige volgorde):

Jack Middelburg
Jurgen v/d Goorbergh
Randy Mamola
Eddy Lawson
Wayne Rainey
Jean Phillipe Ruggia
Kevin Schwantz
 
Terug
Bovenaan Onderaan