Alle sleutels Diversion 600 kwijt

18 apr 2010
20
0
Hallo,

Bij de aanschaf van een 2e hand Yamaha Diversion 600 heb ik een setje sleutels gekregen. Helaas ben ik het enige setje plotseling kwijt. Waarschijnlijk is deze met het oud papier meegegaan.
Nu staat de motor in de tuin op het stuurslot. Wie weet een betaalbare oplossing om toch zo snel mogelijk weer te kunnen motorrijden.

Gerard
 
Bedankt voor de tip. Nu nog een tankslot en buddyseat slot. Is een slot van een Diversion 600 welke op stuurslot staat eenvoudig te demonteren?

Gerard

uhm, wellicht biedt een slotentrekker uitkomst?

ik ga NIET uitleggen hoe die te maken, het is namelijk ook populaar gereedschap voor het dievengilde, als je dat wil weten mag je me BP-en, maar het is een simpel stuk gereedschap die met geweld de cilinder van het slot eruitrukt.
met een beetje geluk kan je je stuurslot dan opendraaien met een schroevendraaier....
 
Laatst bewerkt:
Net geregistreerd en dan zo'n vraag :?
Wie zegt dat je 'm niet vers gejat hebt?
Ik ben voorstander om sloten alleen nieuw via de erkende dealer op vertoon van het eigendomsbewijs verkrijgbaar te maken.
Daar mogen ze dan een gebruiksaanwijzing bij doen om ze zelf te kunnen vervangen.
 
hmm vers gejat, een diversion????

niet echt slimme boefjes dan :P

ff zonder gekheid, hij informeerd publiekelijk naar een oplossing, wetende dat zijn ip gelogd word bij het plaatsen van een bericht... ach....

en vaak zie je dat wanneer je tegen een probleem aanloopt je gaat zoeken naar een oplossing op internet, je loopt dan al snel tegen MF aan...

ik vindt bij elke vraag over sloten een blijk van wantrouwen neerzetten ook weer stapje te ver gaan...
 
Laatst bewerkt:
uhm, wellicht biedt een slotentrekker uitkomst?

ik ga NIET uitleggen hoe die te maken, het is namelijk ook populaar gereedschap voor het dievengilde, als je dat wil weten mag je me BP-en, maar het is een simpel stuk gereedschap die met geweld de cilinder van het slot eruitrukt.
met een beetje geluk kan je je stuurslot dan opendraaien met een schroevendraaier....

PB-en :+

Bij BP-en dacht ik aan tanken :+
 
Net geregistreerd en dan zo'n vraag :?
Wie zegt dat je 'm niet vers gejat hebt?
Ik ben voorstander om sloten alleen nieuw via de erkende dealer op vertoon van het eigendomsbewijs verkrijgbaar te maken.
Daar mogen ze dan een gebruiksaanwijzing bij doen om ze zelf te kunnen vervangen.

Pfft een Div 600 kan zo een jaar of 15 oud zijn, dat er dan ergens een keer een eigenaar een setje is kwijt geraakt en de huidige eigenaar nu het reservesetje kwijt is is echt nietondenkbaar hoor...

Heb zelf laatst ook een week lopen zoeken naar de enige sleutelset van m'n FZR
 
Laatst bewerkt:
een schroevendraaier en een hamer lijkt mij niet zo'n goed idee...

Ik kom uit Leiden.
De fiets is natuurlijk niet gejat. (wie jat zoiets...) De fiets heb ik een half jaar geleden gekocht. Ik rij niet veel. Na dinsdag, woensdag op de motor naar mijn werk geweest te zijn gereden wilde is weer vertrekken richting werk. Ik had mijn jas en motorbroek aan en helm op toen mij nog gevraag nog even het oud papier weg te gooien (mijn rol in de huishouding ;-) ). Daarna plots sleutel kwijt.
Van 1993 tm 2001 heb ik ook een diversion gehad. Daarna een aantal jaar niets en vervolgens een motorscooter en een Pan European. Toch maar weer een Diversion gekocht...
 
.....want hij is voordelig in aanschaf, eenvoudig in onderhoud en is goed genoeg om Leiden mee omveilig te maken en af en toe een tocht je van 50 tot 80 km. Daarnaast lijkt hij mij gezien de dagwaarde niet diefstalgevoelig en stal hem dan ook met een gerust hart in mijn voortuin (hij pasat niet meer in de schuur).
Naast het af en toe rijden vind ik het leuk om een beetje te sleutelen aan de fiets (olie, blokken, oppoetsen) een dat is bij zo'n fiets goed te doen.

Met het vervangen van sloten a.g.v. het verliezen van sleutels heb ik geen ervaring vandaar deze vraag.
Mochten er nog andere suggesties zijn dan hou ik van harte aanbevolen.

@synthetic: Wat was je kwijt is Castricum?

Gerard
 
Terug
Bovenaan Onderaan