Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 12 - Aprilia, Because

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk kan hij het oplossen voor je :Y ... ben je er gewoon weer bij tijdens appie dag :9

Dat heb je goed gelezen :Y . En thanks!

Ga er zelf niet te veel tijd aan besteden, heb 't er wel een beetje mee gehad. Van de week komt een maat die motorfietsmonteur is ff koekeloeren en dan zie ik wel wat ik doe.
 
pfff goed bezig aerox
ik zit nu na 2 jaar op een vette 2600km :+

Ga zo door :P dan blijven er tenminste nog leuke Mille's met weinig km's O-)



@ Aerox, ja dat snap ik dat het veel geld kost, merk het zelf ook met mijn studenten beurs. Maar jij wisselt dan wel vaak van motor, als je na 14k al opzoek bent naar een frissen, afschrijving om bang van te worden. Wil toch minimaal 4 jaar op de appie rijden voordat er een RSV4 komt :P

Zo'n beetje om de 2 jaar wissel ik... dat van een frisse motor was meer een grapje :P , ligt er maar net aan hoeveel km's er weer bijkomen ;)

RSV4 wordt 'm niet voor mij :N
 
Hoezo niet? Je zit toch niet stiekem te kijken naar een jap he? haha

Gaan er wel eens mensen sturen in Sauerland? Ik wil komende zondag wellicht die kant op, eerste echte tocht met de mille.

Ga zo door :P dan blijven er tenminste nog leuke Mille's met weinig km's O-)Zo'n beetje om de 2 jaar wissel ik... dat van een frisse motor was meer een grapje :P , ligt er maar net aan hoeveel km's er weer bijkomen ;)

RSV4 wordt 'm niet voor mij :N
 
Het is weer zo ver hoor.

[afbeelding]

werd

[afbeelding]

:/

erg vervelend voor je .
weet je zeker dat je accu ok is?
zelf me tuono aan de auto gestart van het weekend.
starte en liep prima tot ik de auto loskoppelde, viel dan gelijk uit.
bleek gewoon een kapotte accu te zijn.
een lopende motor heeft dus ook een sterke accu nodig (minimaal 11V voor de injectie om precies te zijn)

suc6
 
Dames, indien jullie nog iemand weten voor een technisch prima in orde zijnde 2001 rsv...

Balhoofdlagers vers vervangen... Kuipwerk slordig herspoten en met wat krasschade, verder gewoon echt donders goed in orde/recht etc. Loopt als een kogel. Titanium pijp met grote mond incl chip, originalteile aanwezig. Knippers in achterlichtunit etc.

Wegens lichamelijk geneuzel helaas voorlopig even klaar met motorrijden, zet hem zodra ik foto's heb 'officieel' te koop maar mocht er hier een liefhebber zijn :W
 
Dames, indien jullie nog iemand weten voor een technisch prima in orde zijnde 2001 rsv...

Balhoofdlagers vers vervangen... Kuipwerk slordig herspoten en met wat krasschade, verder gewoon echt donders goed in orde/recht etc. Loopt als een kogel. Titanium pijp met grote mond incl chip, originalteile aanwezig. Knippers in achterlichtunit etc.

Wegens lichamelijk geneuzel helaas voorlopig even klaar met motorrijden, zet hem zodra ik foto's heb 'officieel' te koop maar mocht er hier een liefhebber zijn :W

Dat is vervelend.. hier vind je wel een lief hebber voor. Hopelijk ben je zelf gauw weer de oude beterschap!
 
Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Daan, kom uit Groningen en rij momenteel een Yamaha R1.
Nou heb ik sinds kort besloten dat alles uit Italie beter is dan uit Japan, en daarom staat de R1 te koop.
Ik ben hard op zoek naar een RSV Mille van na 2004, en heb vandaag een aanbod gekregen om eventueel te ruilen met iemand die op zoek is naar een R1.
Nou weet ik dat er een aantal kinderziektes voorkomen bij de 2004 modellen, maar ik weet niet precies welke. (iets met de achterbrug/rem ofzo?)
Met 1 van die gebreken ben ik al in aanraking gekomen: De kilometerstand van de RSV die ik op het oog heb is namelijk gereset. De eigenaar claimt dat er 30.000 km op stond en kan dat (enigszins) aantonen met onderhoudsbonnen.


Mijn vraag is dit of dit inderdaad veel voorkomt (of dat ik hier bedonderd word).
Verder vroeg ik me af wat de meest voorkomende problemen zijn en of 30k een KM-stand is waarvoor ik bang moet zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of de kilometerstand eventueel door een dealer ergens te achterhalen is?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Daan
 
Hallo, even een tijd geleden maar me ketting zit er nu op en foto's komen wat later als ik thuis ben en had niet verwacht dat een nieuwe ketting zoveel invloed kan geven op het rijgedrag van de motor :}

Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Daan, kom uit Groningen en rij momenteel een Yamaha R1.
Nou heb ik sinds kort besloten dat alles uit Italie beter is dan uit Japan, en daarom staat de R1 te koop.
Ik ben hard op zoek naar een RSV Mille van na 2004, en heb vandaag een aanbod gekregen om eventueel te ruilen met iemand die op zoek is naar een R1.
Nou weet ik dat er een aantal kinderziektes voorkomen bij de 2004 modellen, maar ik weet niet precies welke. (iets met de achterbrug/rem ofzo?)
Met 1 van die gebreken ben ik al in aanraking gekomen: De kilometerstand van de RSV die ik op het oog heb is namelijk gereset. De eigenaar claimt dat er 30.000 km op stond en kan dat (enigszins) aantonen met onderhoudsbonnen.


Mijn vraag is dit of dit inderdaad veel voorkomt (of dat ik hier bedonderd word).
Verder vroeg ik me af wat de meest voorkomende problemen zijn en of 30k een KM-stand is waarvoor ik bang moet zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of de kilometerstand eventueel door een dealer ergens te achterhalen is?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Daan

Hallo Daan,

Ben zelf ook sinds een maand overgegaan van een jap en een italiaan tot nu toe zou ik ook niet meer anders willen, kan je niet veel vertellen over de kwaaltjes maar hier zijn genoeg leden die je alles kunnen vertellen kan je alleen een tip geven om te kijken op aprilia-riders.nl als tie het weer doet ligt er vandaag ff uit volgens mij :N
 
oja en wat vinden jullie van dit bord echt droog (vind ik ) _O-
full
 
Bijna een nieuw deeltje *O*



Hoezo niet? Je zit toch niet stiekem te kijken naar een jap he? haha

Misschien komt er hierna nog wel weer een RSVR, of een Factory.
Eerst nog volop genieten van deze Bella :9~



Klopt ARA ligt eruit! Was al bang dat het aan mijn internet lag.

Ligt er nog steeds zo goed als uit :/



Dames, indien jullie nog iemand weten voor een technisch prima in orde zijnde 2001 rsv...

Balhoofdlagers vers vervangen... Kuipwerk slordig herspoten en met wat krasschade, verder gewoon echt donders goed in orde/recht etc. Loopt als een kogel. Titanium pijp met grote mond incl chip, originalteile aanwezig. Knippers in achterlichtunit etc.

Wegens lichamelijk geneuzel helaas voorlopig even klaar met motorrijden, zet hem zodra ik foto's heb 'officieel' te koop maar mocht er hier een liefhebber zijn :W

Dit is nooit leuk -O-
Sterkte & beterschap gewenst!!



Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Daan, kom uit Groningen en rij momenteel een Yamaha R1.
Nou heb ik sinds kort besloten dat alles uit Italie beter is dan uit Japan, en daarom staat de R1 te koop.

...

Mijn vraag is dit of dit inderdaad veel voorkomt (of dat ik hier bedonderd word).
Verder vroeg ik me af wat de meest voorkomende problemen zijn en of 30k een KM-stand is waarvoor ik bang moet zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of de kilometerstand eventueel door een dealer ergens te achterhalen is?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Daan

Welkom vanuit Hoogezand-Sappemeer :W

Rotax blokken zijn oersterk, mijn vorige Mille ['05] had 46.500km gereden toen ik haar heb ingeruild voor een nieuwe Mille.
Het blok heeft nooit een slag mis gedaan :N

Bij Mille's uit 2004 wil de km.stand weleens resetten bij het loskoppelen van de accu.
Dynamo is bij sommige ook wat gevoelig.
Achterrem die het niet doet, koppeling kan lucht trekken <- allebei d.m.v. ontluchten weer functioneel.

Achterbrug is inderdaad een modificatie voor geweest, misschien kan iemand de foto nog even posten ?
 
Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Daan, kom uit Groningen en rij momenteel een Yamaha R1.
Nou heb ik sinds kort besloten dat alles uit Italie beter is dan uit Japan, en daarom staat de R1 te koop.
Ik ben hard op zoek naar een RSV Mille van na 2004, en heb vandaag een aanbod gekregen om eventueel te ruilen met iemand die op zoek is naar een R1.
Nou weet ik dat er een aantal kinderziektes voorkomen bij de 2004 modellen, maar ik weet niet precies welke. (iets met de achterbrug/rem ofzo?)
Met 1 van die gebreken ben ik al in aanraking gekomen: De kilometerstand van de RSV die ik op het oog heb is namelijk gereset. De eigenaar claimt dat er 30.000 km op stond en kan dat (enigszins) aantonen met onderhoudsbonnen.


Mijn vraag is dit of dit inderdaad veel voorkomt (of dat ik hier bedonderd word).
Verder vroeg ik me af wat de meest voorkomende problemen zijn en of 30k een KM-stand is waarvoor ik bang moet zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of de kilometerstand eventueel door een dealer ergens te achterhalen is?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Daan

Goedeavond Daan,

welkom vanuit Roden haha..

De mijne is van '01 met inmiddels 41k, heb er verleden jaar 5k bij op gezet en heb eigenlijk geen hinder ondervonden op een accu en startrelais na..
Hierdoor werd mijn dagteller wel gereset maar de km stand niet..

Verder idd de achterrem die het nagenoeg niet doet (is naar mijn mening ook niet nodig, je kan ontzttend veel remmen op de motor en de voorrem doet het prima..

Groeten en wie weet kom ik je eens tegen op de weg rondom groningen, Evenals Aerox trouwens ;)

Gr. Erwin
 
Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Daan, kom uit Groningen en rij momenteel een Yamaha R1.
Nou heb ik sinds kort besloten dat alles uit Italie beter is dan uit Japan, en daarom staat de R1 te koop.
Ik ben hard op zoek naar een RSV Mille van na 2004, en heb vandaag een aanbod gekregen om eventueel te ruilen met iemand die op zoek is naar een R1.
Nou weet ik dat er een aantal kinderziektes voorkomen bij de 2004 modellen, maar ik weet niet precies welke. (iets met de achterbrug/rem ofzo?)
Met 1 van die gebreken ben ik al in aanraking gekomen: De kilometerstand van de RSV die ik op het oog heb is namelijk gereset. De eigenaar claimt dat er 30.000 km op stond en kan dat (enigszins) aantonen met onderhoudsbonnen.


Mijn vraag is dit of dit inderdaad veel voorkomt (of dat ik hier bedonderd word).
Verder vroeg ik me af wat de meest voorkomende problemen zijn en of 30k een KM-stand is waarvoor ik bang moet zijn. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of de kilometerstand eventueel door een dealer ergens te achterhalen is?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Daan

Hoi.

Ruilen?
 


Graag;)

Maar ik heb een R1 van 2003, en je zal waarschijnlijk willen gaan voor 1 met de uitlaten onder de kont '( Als je wel geinteresseerd bent hoor ik het graag van je!

Dank jullie wel voor de hulp trouwens! De km-stand die reset heb ik dus al ondervonden, daarom twijfel ik ook over deze motor... De verkoper klinkt wel eerlijk, en kan de KM-stand wel met onderhoudsbonnen bewijzen... What to do...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan