Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb vandaag gaan kijken voor snelsluiters, maar ze waren niet op stock, dus heb ze besteld.
Wou toch eens gaan rijden, en heb dan maar hét hulpmiddel bij uitstek gebruikt -> Plakband !!

Heb 2 gsm-foto's:
Er komt nog een light tint ruitje, en nieuwe snelsluiters voor de kuip.

Wat vinden jullie ervan??

wbpiqd.jpg


jhzhua.jpg


grtz
 
Laatst bewerkt:
dan staat er voor de liefhebbers op Ebay.de nog een compleet SP systeem ( met spruitstuk er bij )
 
Nou Spikehome ondanks dat je hier 10 km vandaan woont heb ik je nog niet zien rijden!
Maar in de weekeinden (als iedereen aan het rijden is) ben ik aan het werk!!!
Ok 10km rond nijmegen dus.
Tja afgelopen zaterdag wel rondje gedaan.
Aankomende zaterdag wil ik ook nog rondje doen.
Maar ik heb je ook nog nooit zien rijden overigens hoor.
 
Eindelijk eens een SP-uitlaat aan de juiste hanger! *O*

wat is er dan zo verschillend aan de ophanging naast dat het 3cm naar voren schuift
je vertelde me eerder dat ik de verkeerde ophanging had voor mijn sp uitlaat maar hinderlijk vind ik het niet, :Y en ik kan niet zo snel een merk vinden op de uitlaat is er eiamdn die het merk weet

vandaag even een ritje maken na mijn werk en de zon schijnt goed op de motor dus vandaag ff foto's maken voor de openings post *O*

alvast een foto voor het kijken naar de ophanging en uitlaat
full
 
Als je de gewone hanger/stepje gebruikt dan hangt de demper een stuk lager. Buiten dat dit minder mooi staat (vind ik) hangt je demper dan ook altijd onder spanning.

De SP is eigenlijk een Arrow uitlaat maar is ook geleverd door Aprilia zelf. Is op het logo na exact dezelfde uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Net ook maar de linker kap er eens afgetrokken.. en tot de conclusie gekomen dat hij nu ook olie lekt uit het dynamodeksel.

Ben benieuwd wat ik aantref als ik dat eraf haal :X .
 
Zo, lekker weekend *O*
Eerst even weer ontnuchteren :X



Een wereld van verschil, waarvan 80% komt doordat de bougiekabels en doppen van de achterste cilinder rot waren, en dus af en toe geen ontsteking of een halve op die cilinder. nu nieuwe rode ( snelle _O- ) kabels, met nieuwe doppen er op...

daarnaast Co en injectie maar eens fatsoenlijk afgesteld..

kortom, loopt als een zonnetje nu...

Heel mooi :}



Leuk een nieuw deeltje!

Wordt ook eens tijd voor een plaatje bij mijn naam.

Dus als AeroX, of iemand anders die daar handig in is, als deze in de O.P mag....

En er suf op ge-mod. dus een foto is genoeg![afbeelding]

Staat erbij ;)



topic ook weer gevonden *O*
mogen mijn foto's ook in het OP?

[afbeelding]
[afbeelding]

Mod's:
MRA dark smoke kuipruitje
Startwin dempers
K&N filter
Witte knippers achter

Omdat je het zo lief vraagt :+ :P



Mooie fiets hoor! :)
Aerox, ik heb inmiddels ook zo´n demper met eprom!!!
En een donker MRA ruitje!

Ook gewijzigd!



Heb vandaag gaan kijken voor snelsluiters, maar ze waren niet op stock, dus heb ze besteld.
Wou toch eens gaan rijden, en heb dan maar hét hulpmiddel bij uitstek gebruikt -> Plakband !!

Heb 2 gsm-foto's:
Er komt nog een light tint ruitje, en nieuwe snelsluiters voor de kuip.

Wat vinden jullie ervan??

[afbeelding]

[afbeelding]

grtz

Hey MacGyver :W :+



wat is er dan zo verschillend aan de ophanging naast dat het 3cm naar voren schuift
je vertelde me eerder dat ik de verkeerde ophanging had voor mijn sp uitlaat maar hinderlijk vind ik het niet, :Y en ik kan niet zo snel een merk vinden op de uitlaat is er eiamdn die het merk weet

vandaag even een ritje maken na mijn werk en de zon schijnt goed op de motor dus vandaag ff foto's maken voor de openings post *O*

alvast een foto voor het kijken naar de ophanging en uitlaat [afbeelding]

Je staat er ook bij!
 
wat is er dan zo verschillend aan de ophanging naast dat het 3cm naar voren schuift
je vertelde me eerder dat ik de verkeerde ophanging had voor mijn sp uitlaat maar hinderlijk vind ik het niet, :Y en ik kan niet zo snel een merk vinden op de uitlaat is er eiamdn die het merk weet

vandaag even een ritje maken na mijn werk en de zon schijnt goed op de motor dus vandaag ff foto's maken voor de openings post *O*

alvast een foto voor het kijken naar de ophanging en uitlaat [afbeelding]

Hoi, mooie mille, alleen zou snel op zoek gaan naar een andere beugel voor de dempers, niet erg fraai zo......
 
Metaaldeeltjes in m'n zeefje:

_MG_0681.jpg

De helft zal er wel overheen gestroomd of erdoorheen geglipt zijn. Ben benieuwd hoe m'n oliefilter(s) eruit zien als ik ze eruit ga halen.


Ontstekingsdeksel eraf:

_MG_0683.jpg



Beter zicht.

_MG_0684.jpg


Linksonder (half in 't donker) zie je het tandwiel op de uitgaande as van de startmotor die nog steeds muurvast zit terwijl op de tandwielen wel (horizontale) speling zit.


Dynamo:

_MG_0685.jpg


Ziet er nog goed uit (gelukkig maar, er zit net een nieuwe in a 450 euro :') ). Op de (magnetische) bout van de snelheidssensor zaten wel heel veel metaalschilfers.


Overzicht :') :

_MG_0686.jpg


Sleutelt niet heel handig zo buiten in 't donker met een zaklampje en een looplamp.

Tot hier ziet het er allemaal nog (redelijk) goed uit. Probleem is dat ik ff geen gereedschap heb om verder te komen nu.

Wordt vervolgd.
 
Metaalschilfers... Ergens is iets goed stuk. Nu maar hopen dat het iets is wat nog relatief goedkoop gerepareerd kan worden. Succes man, hou ons op de hoogte!
 
kan iemand mij ff snelhelpen? hoe moet ik de hydraulische koppeling ontluchten als er lucht in de leiding is gekomen?
Ik heb al geprobeerd met pompen en dan nippel los maar dan komt er alleen maar olie uit.
Maakt het uit ofdat er dot 4 in gaat of dot 5.1

Alvast bedankt
 
vandaag voor de gein m'n motor (rsv mille van 2000) op de weegbrug gehad bij een afval verwerkings bedrijf. Met volle tank 210 kilootjes. Wordt wel afgerond op 5 kilo. M'n maat met z'n fireblade van 2000 bracht 190 kilootjes op.
 
kan iemand mij ff snelhelpen? hoe moet ik de hydraulische koppeling ontluchten als er lucht in de leiding is gekomen?
Ik heb al geprobeerd met pompen en dan nippel los maar dan komt er alleen maar olie uit.
Maakt het uit ofdat er dot 4 in gaat of dot 5.1

Alvast bedankt

Als je bovenaan ontlucht:

1) Goede ringsleutel en doek om je ontluchtingsnippel zetten
2) Beetje druk op je hendel zetten
3) VOORZICHTIG je nippel een klein beetje open zodat er olie uitkomt
4) VOORDAT je hendel tegen je stuur aankomt moet je nippel weer dicht zitten, anders zuig je er 10x meer lucht in dan dat je eruit laat lopen.

Verwacht geen grote borrels, een klein belletje van nog geen halve centimeter maakt al verschil in je koppelingsgevoel.

En remvloeistof: Vermoedelijk 5.1. Als je er niet zeker van bent, nooit gokken, maar alles vervangen, het kost 3x niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan