Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog geinteresseerd in RSV uitlaten?
zijn als nieuw! Geen krasjes of deukjes. inclusief DB killers

2 paar (4 stuks) originele uitlaten voor Aprilia RSV 1000 '04 - '09.

€225 per paar, €400 voor 2 paar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb op mijn tuono 2003 een dubbel systeem van Akrapovic.
Mocht ik nu terug naar normaal geluid willen dan moet het complete akra systeem eraf (van voor tot achter) en de enkele pijp er weer onder.
Zou ik met deze pijpen ook gewoon alleen de einddempers van Akra kunnen verwijderen en dan deze erop zetten? Of zit ik dan met druk problemen etc...
 
Ik heb op mijn tuono 2003 een dubbel systeem van Akrapovic.
Mocht ik nu terug naar normaal geluid willen dan moet het complete akra systeem eraf (van voor tot achter) en de enkele pijp er weer onder.
Zou ik met deze pijpen ook gewoon alleen de einddempers van Akra kunnen verwijderen en dan deze erop zetten? Of zit ik dan met druk problemen etc...

Maar waarom zou je terug willen? Het geluid van die akra`s zijn toch geweldig!!

En anders weet ik nog wel een liefhebber voor je uitlaatsysteem :)
 
Anders ff verder kijken , je kan deze er voorlopig op laten maar wil hem wel een keer terug , die oude bike moet voor de winter klaar zijn !

Ik kijk vrijdag wel ff welke het precies is en anders doen we dat idd. Dan regel ik wel zo'n yamaha relais. Voor de winter moet wel lukken :P .
 
Dag RSV rijders.

Ik zoek voor mijn Mille (een SL) een bout om het achtertandwiel mee vast te zetten (liefst met de bijbehorende lock-moer).
Heeft iemand er toevallig nog een liggen? Ik hoor het graag via PB, alvast bedankt!


Ziet er zo uit:

full
 
Ik heb op mijn tuono 2003 een dubbel systeem van Akrapovic.
Mocht ik nu terug naar normaal geluid willen dan moet het complete akra systeem eraf (van voor tot achter) en de enkele pijp er weer onder.
Zou ik met deze pijpen ook gewoon alleen de einddempers van Akra kunnen verwijderen en dan deze erop zetten? Of zit ik dan met druk problemen etc...

Waarom niet gewoon dB-killers erin proppen? :)
Als je ze niet hebt, zijn ze vast wel te bestellen of kun je ze laten maken.
 
Ik heb op mijn tuono 2003 een dubbel systeem van Akrapovic.
Mocht ik nu terug naar normaal geluid willen dan moet het complete akra systeem eraf (van voor tot achter) en de enkele pijp er weer onder.
Zou ik met deze pijpen ook gewoon alleen de einddempers van Akra kunnen verwijderen en dan deze erop zetten? Of zit ik dan met druk problemen etc...

Ik heb geen idee! :) Sorry
 
Waarom niet gewoon dB-killers erin proppen? :)
Als je ze niet hebt, zijn ze vast wel te bestellen of kun je ze laten maken.
DB killers heb ik erbij, maar dan nog steeds geen e-keur.
En mijn Akra's eraf...??? Now way!! })
Maar het gaat hem mij er vooral om dat ik iets achter de hand heb!
 
DB killers heb ik erbij, maar dan nog steeds geen e-keur.
En mijn Akra's eraf...??? Now way!! })
Maar het gaat hem mij er vooral om dat ik iets achter de hand heb!
Er zijn bedrijven die het E-keur logo en nummers erin kunnen laseren.
Zo goed als orgineel })
Je zou effe moeten googlen om te kijken wie dat doet.
Is op het forum wel eens voorbij gekomen.
 
Afgelopen weekend naar de Harz geweest, heerlijk gereden, goed weer gehad, al met al een topweekend! Tot we aan de terugreis begonnen, op de snelweg panne gekregen, zoals het nu lijkt kapotte spanningsregelaar...uiteindelijk de motor achter moeten laten vlak onder Hannover en achterop verder gegaan bij m'n kameraden...kan je vertellen dat dat niet grappig is... -O-

Na veel heen en weer gebel met-, onduidelijkheden over, en geouwehoer met de verzekering gisteren m'n motor zelf maar opgehaald uit Dld en bij de garage afgedropt, nu maar hopen dat ze er snel tijd voor hebben... :?
iemand enig idee wat zoiets ongeveer kost (ervanuitgaande dat het idd een kapotte spanningsregelaar is)?

Wel ff een piccie voor de OP (specs volgen nog)

full
 
En nog één van gisteren, heb er wel een ideaal (en goedkoop) adresje aan overgehouden voor het huren van een motoraanhanger :Y , aan te raden voor iedereen uit het Noorden van het land *O* (ook voor aanhanger voor 2 motoren)!

full
 
En nog één van gisteren, heb er wel een ideaal (en goedkoop) adresje aan overgehouden voor het huren van een motoraanhanger :Y , aan te raden voor iedereen uit het Noorden van het land *O* (ook voor aanhanger voor 2 motoren)!

[afbeelding]

Als je dynamo nog niet is vervangen,is de kans groot dat die het probleem is.
Altijd balen als het net op vakantie gebeurd '(
 
Vrienden,

mijn RSV duikt bij het remmen zeer hard in, dit zelfs met de veervoorspanning volledig ingedraaid.

Tijd voor nieuwe olie me dunkt.

Iemand van jullie dit werkje al eens uitgevoerd? Ik ga de RSV omhoog hangen bij het balhoofd, dan de vorkpoten eruit.
Welke olie raden jullie aan?


grts
 
Vrienden,

mijn RSV duikt bij het remmen zeer hard in, dit zelfs met de veervoorspanning volledig ingedraaid.

Tijd voor nieuwe olie me dunkt.

Iemand van jullie dit werkje al eens uitgevoerd? Ik ga de RSV omhoog hangen bij het balhoofd, dan de vorkpoten eruit.
Welke olie raden jullie aan?


grts

In ieder geval geen 10w50 _O-

Ff vragen bij hk suspension , anders poten er uit halen , wegbrengen en week later ophalen . Kost wat maar dan heb je wat !
 
Afgelopen weekend naar de Harz geweest, heerlijk gereden, goed weer gehad, al met al een topweekend! Tot we aan de terugreis begonnen, op de snelweg panne gekregen, zoals het nu lijkt kapotte spanningsregelaar...uiteindelijk de motor achter moeten laten vlak onder Hannover en achterop verder gegaan bij m'n kameraden...kan je vertellen dat dat niet grappig is... -O-

Na veel heen en weer gebel met-, onduidelijkheden over, en geouwehoer met de verzekering gisteren m'n motor zelf maar opgehaald uit Dld en bij de garage afgedropt, nu maar hopen dat ze er snel tijd voor hebben... :?
iemand enig idee wat zoiets ongeveer kost (ervanuitgaande dat het idd een kapotte spanningsregelaar is)?

Wel ff een piccie voor de OP (specs volgen nog)

[afbeelding]

kan ook de cdi of omval schakelaar zijn

ga nu dit weekend na de HARZ met 5 mede knallers
 
Vrienden,

mijn RSV duikt bij het remmen zeer hard in, dit zelfs met de veervoorspanning volledig ingedraaid.

Tijd voor nieuwe olie me dunkt.

Iemand van jullie dit werkje al eens uitgevoerd? Ik ga de RSV omhoog hangen bij het balhoofd, dan de vorkpoten eruit.
Welke olie raden jullie aan?


grts


hardere veren erin! geen nieuwe olie, dit werkt niet.

zoals gezegd, opsturen of langsgaan bij HK-suspension en je kent je motor niet meer terug :Y
 
Als je dynamo nog niet is vervangen,is de kans groot dat die het probleem is.
Altijd balen als het net op vakantie gebeurd '(

Ja dat kan het idd ook zijn...we'll see...verder een onwijs topweekend gehad, dus al met al niks te klagen! Gelukkig gebeurde het op de terugweg en niet op de heenweg :X ...
 
kan ook de cdi of omval schakelaar zijn

ga nu dit weekend na de HARZ met 5 mede knallers

Hebben jullie Kyffhäuser in de routes opgenomen? Zo nee, moet je dat zeker doen, leuk stukkie bochtenwerk daar! Kan wel erg druk zijn met motorrijders (vooral locals die je aan de binnenkant van een haarspeldbocht inhalen :( ...), maar zeker de moeite waard :] ! Veel plezier!
 
hallo, een tijd geleden hier op mf maar wel altijd up to date gebleven met mee lezen.
22 juni heb ik een afspraak gemaakt bij roke motoren voor een algeme controle met wat specafieke aandachts punten

wat me in de tijd is opgevallen is dat me motor erg veel benzine lust (1op9) wat volgend mij iets te veel is als 2de vind ik dat me spiegels erg trillen bij hoge toeren en als laatste merk ik dat bij koppeling wat vloeistof verbruikt
heb je jullie dit ook mee gemaakt of van gehoort?

en dan word het nog altijd spannend wat dit geintje gaat kosten en wat er misschien nog meer aan de hand is
 
@evil kim, veelal kosten veren voorzijde met nieuwe olie zo rond de 150 a 200 Euro bij de specialisten zoals Hyperpro, Rooske Ohlins etc.

@gerard-030. Het verbruik is altijd hoog, een goede EPROM erin kan wat schelen, maar verwacht geen wonderen. Verbruik van RSV's zit grof gezegd altijd wel rond de 1 op 10...

Het trillen van de spiegels is navenant aan de motor, bij mij zitten ze er ook meer voor de sier op. Er is nagenoeg niets in te zien (behalve de eigen elleboog).

Verbruik van koppelingsvloeistof kan duiden op een lekke keerring. Onderaan je blok, waar de leiding aansluit, wat vloeistofsporen? Zo nee, aan de binnenkant zit er volgens mij ook een membraam. De onderdelen zijn niet erg duur, vooral de uren, daar zit het geld in.
 
Ik heb gisteren mijn koppelingsplaten los gehaald van mijn Mille en zag dat er 2 gebroken waren. Nu moet dat natuurlijk vervangen worden en dat wil ik wel in 1 keer goed doen. Ik vervang ze dus ook allemaal en niet alleen de 2 platen.

Nu zie ik op Ebay genoeg setjes staan. Van EBC, Newfren en van Lucas. Welk merk kan ik nu het beste in huis halen? Of ligt dat tegenwoordig allemaal gelijk. Met het koppel van een Mille heb ik het liefst gewoon goed spul, wat niet zo snel kapot gaat.

Ook zit ik met nog een klein vraagje. Ik zag met loshalen van de drukplaat dat op het middelste gedeelte van de plaat de binnenkant van de platen ingevreten hadden. Er waren een soort van ringsporen ontstaan om de poten waar je de drukplaat op vast schroeft. Is dit een normale slijtageplek en manier of moet ik de binnenkorf dan ook vervangen?

De stalen platen, moeten die ook gelijk vervangen worden, of kom ik ermee uit als ik ze opschuur en ze weer netjes terug zet?
 
Is het ruitje van een RSV Mille hetzelfde als die van een Tuono?

Maw, als ik mijn Mille ombouw naar een Tuono met onder andere topkuip van een Tuono, moet ik dan mijn ruitje vervangen/aanpassen? Of is dit 1:1 over te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan