Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ie goed verzekerd is kan je hem altijd nog ergens het kanaal in rijden, i.v.m. olie op de weg, of zo

En dan een detail vergeten en vervolgens je motor kwijt en een dikke boete er bovenop.....

Toch vet balen als je zoveel werk verzet en het eindigt zo..kan me voorstellen dat je dan even helemaal klaar bent met een RSV..

Dat herinnert me er weer aan; heeft iemand hier ervaring met een SBK stuurtje op een Mille zetten????
 
En dan een detail vergeten en vervolgens je motor kwijt en een dikke boete er bovenop.....

Bovendien is het gewoon oplichting, en kan de verzekering, lijkt mij, gewoon aangifte tegen je doen. En waarschijnlijk kom je ook op de zwarte lijst waardoor geen enkele maatschappij jou nog aanneemt.

Misselijke praktijken als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Dat herinnert me er weer aan; heeft iemand hier ervaring met een SBK stuurtje op een Mille zetten????~[/quote]

Nee, geen ervaring, maar ik ben ook wel benieuwd... Ik overweeg nog wat opties ten aanzien van mijn herstel van een hernia-operatie. :')

Zo ook eventueel de ombouw naar Tuono. Ik vond elders op het forum een verbouwde Mille die inmiddels meepraat met het Tuono hoofdstukje. Peterselie, geloof ik... Iemand hier ervaring?
 
Dat herinnert me er weer aan; heeft iemand hier ervaring met een SBK stuurtje op een Mille zetten????\

Nee, geen ervaring, maar ik ben ook wel benieuwd... Ik overweeg nog wat opties ten aanzien van mijn herstel van een hernia-operatie. :')

Zo ook eventueel de ombouw naar Tuono. Ik vond elders op het forum een verbouwde Mille die inmiddels meepraat met het Tuono hoofdstukje. Peterselie, geloof ik... Iemand hier ervaring?[/quote]
Staat een kitje op ARA te koop als ik mij niet vergis.
 
Nah, niet helemaal mijn stijl. Er is genoeg interesse.. van mensen zonder geld B| .

was ook maar een flauw geintje, om aan te geven dat ik snap dat hem helemaal zat bent,en er snel vanaf wilt. zou ik ook hebben.
tuurlijk moet je iets dergelijks niet doen, het is gevaarlijk en je wordt inderdaad uit de verzekering gemikt.
maar ik weet ook dat zulke praktijken wel voorkomen.
 
HELP!

Ben voor m'n mille 2006 op zoek naar een vervangingsruit, maar geen dubbel B.
Heeft iemand een voorstel voor een mooi ruitje met foto's?

Grtz, H
 
:^

Ik ga bij mij de originele binnenkort ook eens bekijken, want de vorm is gewoon net uit de neus met een verhoogd ruitje. En een beetje extra wind om de polsen te ontlasten is ook niet erg. :)
 
Heb gisteren mijn vorkolie vervangen door nieuwe Motul 15W.

Is een grote verbetering. De oude olie's beste tijd zat erop na (vermoedelijk) 11 jaar.
Klus van een 2 uurtjes, eerst alle plastic vooraan eraf, tellerpartij eraf. Dan motor ophangen aan de tellersteun, voorwiel eruit, vorkbenen eruit, leegmaken, opvullen en alles terug in elkaar.

Heeft vooral effect op de wegligging.
 
Mooie fiets. :)
Wat die spiegels betreft staan ze idd erg laag gericht. Ze zijn gemaakt voor kleine Pedrosas.
Maar ik vind het wel interessant om ze hoger te richten en als dit de oplossing kan zijn... :Y

ik had m'n twijfels :P maar het werkt super en vrij eenvoudig
..maar wat zit het geheel fragiel in elkaar :/ enkele montagepunten bleken al gebroken te zijn.
 
:^

Ik ga bij mij de originele binnenkort ook eens bekijken, want de vorm is gewoon net uit de neus met een verhoogd ruitje. En een beetje extra wind om de polsen te ontlasten is ook niet erg. :)


Mag ik vragen... Wat bedoel je precies met ´de vorm is gewoon net uit de neus´ :? Ik denk aan en nieuw ruitje en vroeg me net af of je met een verhoogd ruitje meer kans op turbulenties hebt.

Ben inmiddels behoorlijk allergisch zelfs voor turbulenties :r
Ik heb de wind graag op de borst, niet rond mijn helm... :]
 
Dan moet je geen verhoogd ruitje nemen. :P
Met de vorm bedoel ik dat je met de mille juist een brede neus hebt en met een ruit gaat ie er lomper uitzien.
 
Dan moet je geen verhoogd ruitje nemen. :P
Met de vorm bedoel ik dat je met de mille juist een brede neus hebt en met een ruit gaat ie er lomper uitzien.

aah juist, je bedoelde het uiterlijk. Ik zag tot nu toe alleen mooie OP foto´s die niet op een breed-bek-kikker lijken ;)

Maar dank voor het bevestigen van mijn vermoedens. :} Nieuwe ruit wordt geen verhoogde dus :W
 
Nah, niet helemaal mijn stijl. Er is genoeg interesse.. van mensen zonder geld B| .

GVD ja, ik voel me nu nummer zoveel :X maar het zit je niet mee!? Misschien komend seizoen maar Hondatje om weer te sparen?

OVerigens dat domweg in de sloot rijden etc, zou ik niet doen! Das voor zeer brutale mensen weg gelegd, die worden niet gepakt. Geheid dat iemand je nu linkt met de tips die je gekregen hebt op MF en j bent nog verder van huis.

Kan je de motor niet in onderdelen verkopen? Gaat wel wat langer duren, maar krijg je er wel een redelijk bedrag voor weer.
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie RSV en heb nog twee vraagjes over het uitlaatsysteem van de factory modellen vanaf 2004.

Klopt het dat er op de '04/'05 modellen standaard antraciet/zwarte dempers zitten en op de '06> zilverkleurige (vanaf '07 met een ander eindstuk) of zijn de 04/05 modellen ook met zilverkleurige dempers geleverd?

Zijn de akrapovic dempers die (als optie?) geleverd zijn op de factory modellen slip-on of horen hier ook andere voorbochten bij?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie RSV en heb nog twee vraagjes over het uitlaatsysteem van de factory modellen vanaf 2004.

Klopt het dat er op de '04/'05 modellen standaard antraciet/zwarte dempers zitten en op de '06> zilverkleurige (vanaf '07 met een ander eindstuk) of zijn de 04/05 modellen ook met zilverkleurige dempers geleverd?

Zijn de akrapovic dempers die (als optie?) geleverd zijn op de factory modellen slip-on of horen hier ook andere voorbochten bij?

Geen antwoord op je vragen, wel een mooie RSV te koop. :P

Aprilia RSV Mille 2003 R
 
1:10 hoort een RSV absoluut niet te verbruiken. 1:15 is zeker haalbaar, soms zelfs beter. Moet de bike wel goed afgesteld staan, daar wringt vaak de schoen. Maar dat kan Roké voor je fixen :Y

Wat je spiegels betreft. Probeer een beetje te spelen met je hoe strak je ze aandraait. Ik heb nu ook wat last van trillende spiegels terwijl ik dat ervoor niet had. Denk dat ik de spiegels wat te strak heb aangedraaid toen ik de topkuip eraf heb gehaald.

ik dacht zelf ook aan ongeveer 1op15 en met 1 op 13 ben ik al tevreden.
verder ben ik wel benieuwd wat er uit gaat komen bij Roke. en over het trillen van de spiegels dacht ik in eerste instantie dat ......hoe heet dat ook al weer wat er voor zorg dat de trillingen worden opgevangen (geen rubbers :P ) maar een soort stabilisator stang wat misschien afgesteld moet worden

en over de koppeling, soms in het begin is de druk minder waardoor het tegendruk bij dieper inknijpen van de koppeling pas begint te voelen waarvan ik denk dat ergens valse lucht inkomt of olie weg word gedrukt, vind alleen nooit iets aan olie op de grond of in me kappen dus zal dan wel in de binnen kant zijn
 
als ik het goed heb is het "normaal" dat de vloeistof zwart word, had iets gelezen dat het te maken had met het aluminimum in je blok wat er voor kan zorgen dat het de olie aan tast

is er een soort how to voor het reviseren van een koppeling of is dat alleen door de echte kenners te reviseren.
 
ik dacht zelf ook aan ongeveer 1op15 en met 1 op 13 ben ik al tevreden.
verder ben ik wel benieuwd wat er uit gaat komen bij Roke. en over het trillen van de spiegels dacht ik in eerste instantie dat ......hoe heet dat ook al weer wat er voor zorg dat de trillingen worden opgevangen (geen rubbers :P ) maar een soort stabilisator stang wat misschien afgesteld moet worden

en over de koppeling, soms in het begin is de druk minder waardoor het tegendruk bij dieper inknijpen van de koppeling pas begint te voelen waarvan ik denk dat ergens valse lucht inkomt of olie weg word gedrukt, vind alleen nooit iets aan olie op de grond of in me kappen dus zal dan wel in de binnen kant zijn

Gewoon effe je koppeling ontluchten bij je clipons. Heeft de neiging om wat lucht te happen op termijn. Werkje van anderhalve minuut, inclusief gereedschap pakken en opbergen en eventuele vloeistof opruimen ;)
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie RSV en heb nog twee vraagjes over het uitlaatsysteem van de factory modellen vanaf 2004.

Klopt het dat er op de '04/'05 modellen standaard antraciet/zwarte dempers zitten en op de '06> zilverkleurige (vanaf '07 met een ander eindstuk) of zijn de 04/05 modellen ook met zilverkleurige dempers geleverd?

Zijn de akrapovic dempers die (als optie?) geleverd zijn op de factory modellen slip-on of horen hier ook andere voorbochten bij?

Klopt,orgineel antraciet '04/'05 daarna zilverkleurig.
Akra,s zijn geleverd als vol systeem en slip-on
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan