Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon effe je koppeling ontluchten bij je clipons. Heeft de neiging om wat lucht te happen op termijn. Werkje van anderhalve minuut, inclusief gereedschap pakken en opbergen en eventuele vloeistof opruimen ;)

ja alleen heb nu al 2x moeten bijvullen in 5 maanden tijd en wanneer ik dan knijp zie ik belltjes omhoog komen ... denk dat het meer is dan alleen ontluchten.

is dat echt een dure grap om je koppeling te laten reviseren meer dan 2 uur arbeid zal het tog niet zijn .....hoop ik :D
 
GVD ja, ik voel me nu nummer zoveel :X maar het zit je niet mee!? Misschien komend seizoen maar Hondatje om weer te sparen?

OVerigens dat domweg in de sloot rijden etc, zou ik niet doen! Das voor zeer brutale mensen weg gelegd, die worden niet gepakt. Geheid dat iemand je nu linkt met de tips die je gekregen hebt op MF en j bent nog verder van huis.
Nah, was sowieso ook niet mijn plan.
Kan je de motor niet in onderdelen verkopen? Gaat wel wat langer duren, maar krijg je er wel een redelijk bedrag voor weer.

Dat zou het meest opleveren denk ik.. maar het nadeel is dat ik dan weer alles eraf moet schroeven en 356236 met spulletjes naar 't postkantoor etc. Dan vang ik liever wat minder en ben ik er wel meteen vanaf (alhoewel 'ie ook niet voor belachelijk weinig weggaat natuurlijk).

Denk dat ik voor de rest van 't seizoen maar een R1 oid op de kop tik en dan volgend jaar wel bekijk of een 1098 / 1198 er nog inzit. Ook ivm verhuizing naar Utrecht en het weer beginnen met studeren, ik weet nog niet hoe dat allemaal gaat uitpakken.
 
als ik het goed heb is het "normaal" dat de vloeistof zwart word, had iets gelezen dat het te maken had met het aluminimum in je blok wat er voor kan zorgen dat het de olie aan tast

is er een soort how to voor het reviseren van een koppeling of is dat alleen door de echte kenners te reviseren.

Remvloeistof, zwart?

Dat hoort niet hoor. Het kan wel zijn dat dat membraan dat in je potje zit ervoor zorgt dat het lijkt alsof je remvloeistof zwart is.
 
Laatst bewerkt:
Remvloeistof, zwart?

Dat hoort niet hoor. Het kan wel zijn dat dat membraan dat in je potje zit ervoor zorgt dat het lijkt alsof je remvloeistof zwart is.
Hij heeft het over koppelingsvloeistof. ;) Die wordt idd altijd redelijk snel donker van kleur.
 
Dat is ook remvloeistof, en die hoort ook niet zwart te worden hoor :P .

Bij mij ziet het het altijd zo uit. Als het net vervangen is, is het nog zoals de remvloeistof in het remvloeistofpotje. Na een week of zo is het verkleurd en tegen het zwarte aan.
dsc0704i.jpg
 
Maak het potje eens open en trek het rubber flappertje om de lucht buiten te houden naar buiten, dan zie je pas hoe 'ie er echt uitziet :P .
 
Maak het potje eens open en trek het rubber flappertje om de lucht buiten te houden naar buiten, dan zie je pas hoe 'ie er echt uitziet :P .

Nu geen zin in :P. Maar je ziet toch dat de kleur véél donkerder is dan in het rechter potje. :P
 
Ja, omdat in het vloeistofniveau in het rechter potje hoger is, dat icm. een groter potje, dan blijft er meer ruimte over voor de vloeistof.

Probeer het maar eens, je zal zien dat de kleur van de remvloeistof niet veel verschilt :P .

Het is dat ik zo moeilijk bij m'n motor kan nu (staan allemaal spullen zoals mountainbike etc in de weg :+ ) maar anders ging ik 't je laten zien :( .
 
Maar hoe verklaar je dan het feit dat de vloeistoffen in beide potjes na het vernieuwen wel hetzelfde zijn? Dat duidt er toch echt op dat het verkleurd na een tijd.
 
Ik zoek eigenlijk met grote spoed een open demper voor mijn Aprilia RSV Mille R van 2001....merk, type, carbon of titanium maakt me eigenlijk geen bal uit als de prijs maar scherp is en er een bak herrie uitkomt. Ik zit nu met die originele kachelpijp opgescheept en die moet er gelijk af...geen porum! :p

Wie o wie kan mij helpen en heeft nog wat liggen, op MP staat verder niets bijzonders dus vandaar de vraag hier gesteld!

Alvast hartelijk dank!!
 
Wie heeft er voor mij nog een originele demper liggen voor een RSV '00 of gelijkaardig?

Ik moet namelijk vrijdagochtend naar Duitsland vertrekken, en vanavond komt iemand kijken naar mijn RSV '02 en de kans is groot dat die deze koopt met originele demper, en ik heb er slechts 1...

Liefst zo dicht mogelijk bij Antwerpen, en nog op te halen vandaag of morgen.



grts
 
Wie heeft er voor mij nog een originele demper liggen voor een RSV '00 of gelijkaardig?

Ik moet namelijk vrijdagochtend naar Duitsland vertrekken, en vanavond komt iemand kijken naar mijn RSV '02 en de kans is groot dat die deze koopt met originele demper, en ik heb er slechts 1...

Liefst zo dicht mogelijk bij Antwerpen, en nog op te halen vandaag of morgen.



grts


Ik wil wel ruilen met mijn originele demper, alleen heb ik de Mille R uit `01 pas a.s. vrijdag thuis. Wat voor open demper heb jij in de aanbieding? Of zoek je er juist 1 extra?
 
Ik zoek eigenlijk met grote spoed een open demper voor mijn Aprilia RSV Mille R van 2001....merk, type, carbon of titanium maakt me eigenlijk geen bal uit als de prijs maar scherp is en er een bak herrie uitkomt. Ik zit nu met die originele kachelpijp opgescheept en die moet er gelijk af...geen porum! :p

Wie o wie kan mij helpen en heeft nog wat liggen, op MP staat verder niets bijzonders dus vandaar de vraag hier gesteld!

Alvast hartelijk dank!!

Ik weet niet wat je zoekt, maar heb waarschijnlijk na vanavond een Titanium EVO demper te koop incl. eprom
 
Je gaat morgen na Duitsland? en wilt een open pijp? Wat snap ik nu niet... iedereen wil een kachelpijp voor de polizie en jij pakt een open lef. Tsja, ik ben vaak te lui om het te demonteren, dan kijk ik wat de rest doet en ja, dan is het vaak open.

Succes en veel plezier in Duitsland..waar gaat de reis naar toe? zondag mooi weer in Sauerland :Y
 
Hij heeft het over koppelingsvloeistof. ;) Die wordt idd altijd redelijk snel donker van kleur.
Ligt aan het materiaal van het keerringetje in je koppelinscilinder op het blok. Je kunt deze vervangen en direct lichtjes insmeren met molykote nummertje zoveel (Daar zou ik weer even over na moeten denken). Dan ben je er waarschijnlijk wat langer vanaf.

Verder kan het totaal geen kwaad, lekker laten zitten zou ik zeggen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan