Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jongens,
na een vakantie van 2 weekjes in het heerlijke Turkije ben ik van plan mijn schokdemper achter te laten reviseren. Echter wil het bedrijf die dat gaat doen (Rooske Ohlins) niet sleutelen aan de motor, kortom ik moet deze er zelf tussenuit pakken.
Vraag: wat is de beste manier om dit te doen? Ik heb al iets gehoord over achterzijde op de bok zetten, krik onder het motorblok en dan met blokjes omhoog krikken.. Maar hoe weet ik dat het blok ver genoeg omhoog gekrikt is zodat de spanning er af is? Zit er niet om te springen dat me straks iets om de oren vliegt..
Svp jullie reactie(s)..
Mvg, Erwin
OK BERT,maar hoe?
Jongens bedankt voor de tips, ik heb alleen geen motor brug of lift etc, het zal echt op een ouderwetse manier moeten..
Heb ergens gelezen dat de motor op de zijstandaard moet, dan een krik plaatsen op het middelpunt van de standaard en het voorwiel.. Het zal ongetwijfeld werken maar voor mij heb ik er niet veel vertrouwen in, ben nogal een kluns hehe..
Ik heb 2 van die auto bokjes , je weet wel die drie pootjes waar je een auto op kan plaatsen , deze heb ik weerskanten de motor gezet , en een stuk draadeind (M10 of M12) door de bevestiging van de achterbrug geduwd en de motor daarop laten rusten , dan kan je rustig de achter schokdemper er uit halen .
Met de motor achter op bokken staat je motor niet stabiel genoeg en kan de motor omvallen .
Eventueel een paar plankjes onder het achterwiel zodat er bijna geen druk op de bevestiging van de schok demper is !
Bedankt Peter!
heb dus een inruilbrug hoera
maar dicht lassen lost eigenlijk het probleem op? geen probleem namelijk..
Iemand een "verhaal" over of er ooit iets gebeurd is met die bruggen of beetje Toyota achtige terugroep actie toestand?
(en over dat ik gek zou zijn denk ik nog even na... )
[afbeelding]
zo,
hallo allemaal.. Ik ben weer terug van de vakantie.. 10 dagen heerlijk gereden op mn RSV..
[afbeelding]
Bovenaan de Stelvio!
@Bert. Grappig. Zijn we elkaar net misgelopen. Ik een 10 daagse reis, naar en door Zwitserland. Oa Stelvio, furka, sustenpass etc gereden..
Ik heb geen enkel probleem gehad met mn Mille, behalve dan dat nog steeds af en toe bij het starten spontaan het dashboard reset..
Onderstaand topic geeft heel goed aan wat er kan gebeuren.
Forumoverzicht - Aprilia Riders Association
als die brug die jij heb al vaak genoeg is belast, is ie al verzwakt op micro niveau, en dat ga je niet tegen met dichtlassen oftewel, dichtlassen -> klaar, is ff te simpel gesteld@ RSVisch ...Duidelijk! Te veel stoppies gemaakt denk ik..
maar: dichtlassen en klaar dus! Bedankt voor de hulp mannen !
Klinkt toch nog als wat weinig, ook al zit er werk aan, kan ook aan mij liggen hoorHmmm.. bod van 4000 op de hele handel, doen of niet?
Hmmm.. bod van 4000 op de hele handel, doen of niet?
als die brug die jij heb al vaak genoeg is belast, is ie al verzwakt op micro niveau, en dat ga je niet tegen met dichtlassen oftewel, dichtlassen -> klaar, is ff te simpel gesteld
ik zou hem lekker in de kliko gooien, en een juiste brug zoeken, of je huidige brug houden.
maar ik ben dan ook maar een werktuigbouwkundige en geen stylist