Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
technische vraag:

wat kan de oorzaak zijn van afentoe inhouden bij veel gas? iets met lucht...of benzine? wat ligt het meest voor de hand? blokt loopt verder prima :?

indien je de fiets kent, en het gebeurt af en toe..wat vuil in de benzine (carbs) of lucht-/ benzinefilters?
indien je de fiets minder goed kent ;) zijn er meerdere mogelijke oorzaken
 
Ik heb gemerkt dat bv. haynes geen werkplaatshandboek voor de rsv heeft :/

..wat is een duidelijk en overzichtelijk handboek voor de rsv?
 
@arno

Zo heb je er 2 en zo heb je er geen meer _O-

Leuke speeldingen volgens mij, die KTM's :Y
Jammer dat je niet voor de oranje versie kiest, zijn m.i. toch een stuk mooier.

Met een beetje geluk haal ik het nog om met de Mille naar de TT te kunnen 26 juni ;)

't Is een tweedehandse dus de kleur kon ik zelf niet kiezen. En m'n maat heeft ene int oranje dus dan zou ik net dezelfde hebben.
 
Hallo iedereen,

ben sinds maandag terug van Sauerland met de RSV, heb 1300 kilometer gedaan, zonder problemen. Wat een goede motorfietsen zijn het toch.

heb vandaag mijn nieuwe (tweedehands met 20000km) motorfiets besteld, ga mijn zwarte RSV '00 inruilen.
Dit is de mijne vanaf volgende donderdag.
[afbeelding]

Het is terug een V-twin, maar een net iets ander concept dan een RSV.
Spijtig dat Aprilia zo niet iets in zijn gamma heeft, anders had ik terug een Aprilia gekocht.

Ik ben dus geen RSV-eigenaar, maar ik ga dit topic blijven volgen. Heb ook nog een hoop onderdelen liggen, die ik hoop te verkopen.

Het zal pijn doen aan mijn hart donderdag als ik mijn RSV moet achterlaten....

Het was een leuke Aprilia-tijd...

grts
Tof man! Vriend van me heeft een 950s. Machtig apparaat. :Y
 
Ik heb 42 achter volgens mij (helaas nog geen 500km ervaring mee) maar ik merk niet heel veel verschil met 40. De volgende keer had ik 44 gepakt denk ik.

Hard rechtdoor is toch :z , beetje harder optrekken heb je meer aan.
 
Jongens,

ik ben als volgt te werk gegaan om de achterschokdemper te demonteren voor revisie.

Eerst de motor op de bok, voorkant gefixeerd met sjorbanden aan weerszijden en een sjorband om het frame gedaan..

Daarna de bok laten zakken, waardoor de achterband 1 cm boven de grond hing.. Ik neem aan dat de spanning van de demper er nu volledig af is toch? ff een tie ripje om de remhendel en handvat gedaan zodat de voorkant niet gaat rollen..

Nu komt het, k zal de bouten ff losdraaien, boven en onder.. Zijn ze zo rond als het maar zijn kan!! Heb steek-, ring-, dopsleutels geprobeert, niks pakt het. Daarna geprobeert met een beiteltje en hamer er beweging in te krijgen, geen resultaat.. Dus ik ben weer in een opperst best humeur!@##!! Het zit niet vastgeroest ofzo maar krijg er gewoon geen grip op..

Iemand een ideetje wat te doen??


Groeten..!
 
Misschien met behulp van griptangen; die dingen die vastklikken.
Of met een sockettang?
maar dan weet je zeker dat de kop van de bout kapot gaat.
Iig veel kruipolie erop!
 
mn ketting en tandwielen moeten vervangen worden. Welke tandwiel verhouding is het beste.. 16/40 is standaard?

15/42
kan k in 2de 50 mee rijden zonder te bokken, en gezien de toenemende hoeveelheid flitspalen geen overbodige luxe B|

Pakt beter op, top ligt rond de 249km/h gps (miss nog iets harder maar de weg was op)

Afwijking zal niet meer zijn dan wat je nu hebt, de rsv telt aan het achterwiel, niet op de versnellingsbak
 
Laatst bewerkt:
Jongens,

ik ben als volgt te werk gegaan om de achterschokdemper te demonteren voor revisie.

Eerst de motor op de bok, voorkant gefixeerd met sjorbanden aan weerszijden en een sjorband om het frame gedaan..

Daarna de bok laten zakken, waardoor de achterband 1 cm boven de grond hing.. Ik neem aan dat de spanning van de demper er nu volledig af is toch? ff een tie ripje om de remhendel en handvat gedaan zodat de voorkant niet gaat rollen..

Nu komt het, k zal de bouten ff losdraaien, boven en onder.. Zijn ze zo rond als het maar zijn kan!! Heb steek-, ring-, dopsleutels geprobeert, niks pakt het. Daarna geprobeert met een beiteltje en hamer er beweging in te krijgen, geen resultaat.. Dus ik ben weer in een opperst best humeur!@##!! Het zit niet vastgeroest ofzo maar krijg er gewoon geen grip op..

Iemand een ideetje wat te doen??


Oude dop er op vast lassen !
Anders grip tang of moordenaar maar dat is ook allemaal erg drastisch !.
Veel wd40 of dergelijk er op spuiten , dan met hamer en bijtel los tiken is denk ik nog de beste optie !

Sukses , zijn leuke klusjes dit .

Groeten..!
 
Heren.. iemand ervaring met ex-circuit banden? heb soort van bijna setje op de kop getikt..om nog 1 dag mee te gummen op h circuit. Rij als een natte krant.. maar wil niet op me bek:P

Wie o wie doet dit ook wel eens?
 
Heren.. iemand ervaring met ex-circuit banden? heb soort van bijna setje op de kop getikt..om nog 1 dag mee te gummen op h circuit. Rij als een natte krant.. maar wil niet op me bek:P

Wie o wie doet dit ook wel eens?

Heb daar vroeger ook wel mee gereden, als je geen volledig opgereden banden koopt zie 'k er geen probleem in
 
Heb daar vroeger ook wel mee gereden, als je geen volledig opgereden banden koopt zie 'k er geen probleem in

Geen probleem hoor, vaak zijn ze op de zijkant opgeruwd :+ en in het midden nog zgan. Dat is waar jij dan het meeste gebruik van maakt (waarschijnlijk en zonder je te kennen :) ).

Ik heb zelf banden Ex Sven Ahendorp en die heeft ze mooi voor me ingereden. 16 rondjes Assen staat er dan bijv. op met een whitemarker. Als ik dan parkeer zie je mensen altijd even 2x keer kijken naar zo'n tekst _O-
 
Geen probleem hoor, vaak zijn ze op de zijkant opgeruwd :+ en in het midden nog zgan. Dat is waar jij dan het meeste gebruik van maakt (waarschijnlijk en zonder je te kennen :) ).

Ik heb zelf banden Ex Sven Ahendorp en die heeft ze mooi voor me ingereden. 16 rondjes Assen staat er dan bijv. op met een whitemarker. Als ik dan parkeer zie je mensen altijd even 2x keer kijken naar zo'n tekst _O-

Naa.. ik maak wel gebruik van de hele band zeg maar zonder op te scheppen. Het is ook bedoeld voor dagje zolder en wellicht Mettet.

zie link: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/307518/last
 
Naa.. ik maak wel gebruik van de hele band zeg maar zonder op te scheppen. Het is ook bedoeld voor dagje zolder en wellicht Mettet.

zie link: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/307518/last


dat krijg je met aanname's... ze gaan niet altijd op :+

maar dit is er ook eentje uit die serie. nix mis mee.

full
 
Heeft iemand enig idee waar ik de omcirkelde rubbers/busjes (ik denk dat het rubbers zijn?) kan krijgen. Ben bij een drietal dealers langs geweest en bij geen hadden ze een idee hoe ik eraan kan komen.

35SvJ.jpg


Edit:
Is voor een öhlins stuurdemper van een RSV Factory '04.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan