Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie interesse zou hebben, mijn zwarte RSV komt vanaf volgende week te koop bij een dealer hier in de buurt (Geert Van Mol), ik schat dat de prijs ongeveer 3000 euro zal zijn, en die geeft 1 jaar garantie.

Mensen (Belgen) met schrik voor een RSV te kopen, zijn hiermee zeker van hun stuk (garantie).
 
Wie interesse zou hebben, mijn zwarte RSV komt vanaf volgende week te koop bij een dealer hier in de buurt (Geert Van Mol), ik schat dat de prijs ongeveer 3000 euro zal zijn, en die geeft 1 jaar garantie.

Mensen (Belgen) met schrik voor een RSV te kopen, zijn hiermee zeker van hun stuk (garantie).

hebt u mss wa meer info of foto's ?
 
hebt u mss wa meer info of foto's ?

www.geertvanmol.be is de website, is een goed gekende motordealer.
Donderdag haal ik mijn nieuwe motor op, en dan breng ik mijn rsv binnen, dus hij staat nog niet op de website.
De RSV heeft bijna 43000 kms.


Hier zijn wat foto's:
6tgrw9.jpg

vo7tad.jpg

mmcrq9.jpg

1zpqvyr.jpg

2u70xm0.jpg


Er zit een SP-titanium uitlaat op, met aangepaste chip, motor is recent opnieuw gelakt, nieuwe spiegels + getinte ruit, instelbare clip-ons, carbon spatborden..

Ik heb deze motor 2,5 jaar gehad, denk dat de verkoopsprijs 3000 euro zal zijn, je krijgt 1 jaar garantie. Hij neemt je oude motor over.


grts
 
Laatst bewerkt:
www.geertvanmol.be is de website, is een goed gekende motordealer.
Donderdag haal ik mijn nieuwe motor op, en dan breng ik mijn rsv binnen, dus hij staat nog niet op de website.
De RSV heeft bijna 43000 kms.


Hier zijn wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er zit een SP-titanium uitlaat op, met aangepaste chip, motor is recent opnieuw gelakt, nieuwe spiegels + getinte ruit, instelbare clip-ons, carbon spatborden..

Ik heb deze motor 2,5 jaar gehad, denk dat de verkoopsprijs 3000 euro zal zijn, je krijgt 1 jaar garantie. Hij neemt je oude motor over.


grts

Erg mooi exemplaar zeg! :9~
 
Is het voor jou trouwens de moeite waard om in Eindhoven zo'n garagedeur te installeren? Ik weet misschien wel iemand die een nieuwe moet :+ .

Kan me alleen voorstellen dat 't ivm de afstand niet heel handig is :P .
 
Hopelijk blijft het droog aan het einde van de week!

Gaan er nog mensen naar de TT ?? :]:^ Zonde dat je deze Mille ook wegdoet -O-

Het is echt met pijn in het hart hoor.... Zal 'm nog missen. '( '( '(
Maar ben op zoek naar een andere dimensie van motorrijden, wil reizen maken met hier en daar een zandweggetje, en helaas laat de portefeuille niet toe dat de RSV bij mij blijft.

Ga het me nog beklagen hoor, maar ik hoop dat ie bij een liefhebben terechtkomt.
 
Ach iedere jaargang heeft zo zijn kuren.

Maar ikzelf zou geen 2004/2005 kopen aangezien er het laatste jaar aardig wat blokjes ploffen. Al vind ik het 2005 model wel de mooiste, of de 2009 (of was het 2010) wit met grijs.
 
is dat kapot lopen geen gevolg van eventueel overmatig wheelyen. Er zijn wel meer motoren die daarna kapot lopen. TLR/S en zx10r oa.
 
Het zijn voornamelijk de krukaslagers (als ik me niet vergis) welke kapot lopen.
Er zouden verkeerde smerings gaatjes in 1 van die delen zitten (lager of drijfstang) of soms wordt de boel niet genoeg gesmeerd omdat een bepaalde olie beter of minder beter smeerde.

Dit alles weet ik niet zeker meer. Maar dit alles is al vaker op het ARA forum en engelse forums voorbij gekomen.

Ik zal eens zoeken of ik het nog kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
even een citaat uit een ARA forum van gebruiker Dennis:

Bij mij een soort gelijk verhaal, plotseling vermogens verlies en een hoop gerammel betekende bij mijn rsv '05 het einde van het voorste drijfstang lager.

En zo zijn er hier nog wel een paar met het zelfde verhaal.

Als ik jou was zou ik de olie eraf laten en controleren, zitten er bronzen schilvers in dan weet je genoeg en dan is inderdaad een vervangend blok de goedkoopste oplossing.

Succes ermee

---------------------------------------------
~[edit]

Lees onderstaand topic maar even door, daar hebben ze het ook over de smering.

Conrod bearings
 
Laatst bewerkt:
..zou je nog enigszins gewaarschuwd worden, voordat het gebeurt?

Momenteel hoor ik wel meer bijzonderheden, maar moet dan ook nog wennen aan (het geluid van) de appie :P
 
even een citaat uit een ARA forum van gebruiker Dennis:

Bij mij een soort gelijk verhaal, plotseling vermogens verlies en een hoop gerammel betekende bij mijn rsv '05 het einde van het voorste drijfstang lager.

En zo zijn er hier nog wel een paar met het zelfde verhaal.

Als ik jou was zou ik de olie eraf laten en controleren, zitten er bronzen schilvers in dan weet je genoeg en dan is inderdaad een vervangend blok de goedkoopste oplossing.

Succes ermee

heb ik gelezen :Y Maar ben wel erg benieuwd wat Aprilia er van zou zeggen. Als het echt een constructie fout is dan moet dat nog te verhalen zijn lijkt me.
Maar toch moet je het ook niet erger maken dan het is. Er rijden best nog wel wat van de 04/05 rond.. Startwin had er nog nooit 1 binnen gekregen met deze problemen.
 
Daar heb je gelijk in, maar ja als je een 2006 kan kopen i.p.v. een 2004/5 zou ik het doen. Naar het schijnt zijn de blokken toen veranderd en als ik me niet vergis is het (dat ik weet) bij die blokken pas 1x voor gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat die problemen met het big-endlager juist 'vooral' bij de >06-blokken waren :? .

Kan 't fout hebben hoor.
 
Laatst bewerkt:
Haha oke even weer een citaat van dennis :) :

Inderdaad interessant,

Hier praten ze over dat de drijfstanglager tolerantie bij de v990 ng rr blokken, vooral bij koude motorolie (15w50) te klein is, dus veel te weinig smering
en de olie kanalen die het bicend lager smeren zijn recht en wat ik er van begrijp moeten deze wat afgeschuind zijn

Dus onderstaand is origineel (niet die van mij maar bij deze is ook de drijfstang van de voorste cylinder kapot)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan