Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn hier wel meer mensen die met de RSV naar het buitenland op pad gaan toch?
Wat zijn goede (betaalbare) opties om wat bagage mee te nemen?? :?
Trouwens gaat het om een '99 RSV

Een rugzak is zo beperkt als je een paar dagen naar Frankrijk gaat o.i.d. ;)

trekhaak?
 
2 Weken Italië ging zo:

dsc0782z.jpg


Ging heel erg goed. Stabiel, veel ruimte (had nog zat ruimte over voor nog 1,5 week), en onder het rijden merk je er weinig van.
 
2 Weken Italië ging zo:

[afbeelding]

Ging heel erg goed. Stabiel, veel ruimte (had nog zat ruimte over voor nog 1,5 week), en onder het rijden merk je er weinig van.
Dat ziet er wel goed uit, waar heb je die vandaan? Ruimte zat zo te zien en goed te bevestigen.
Moet je dan nog maatregelen nemen zodat je kuipwerk niet beschadigd ??

@bredebeier: trekhaak :?
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Denk dat ze bij Roke daar toch wel redelijk wat verstand van hebben. Zij geven juist het tegenover gestelde aan. 95% van de afstelling is de juiste software en co2 verhouding.

Hij loopt in ieder geval een stuk lekkerder dus zeker geen geld weggegooid.
Maak je niet ongerust.is zeker geen geld weggegooid.
Co meting,cilinderbalans en juiste software hoeft niet op de bank.
De mijne heeft het zelfde ondergaan en je merkt het verschil.
Een keertje afstellen op zijn tijd kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
2 Weken Italië ging zo:

[afbeelding]

Ging heel erg goed. Stabiel, veel ruimte (had nog zat ruimte over voor nog 1,5 week), en onder het rijden merk je er weinig van.


Trek jij die bandjes zo om de seatcover heen?

Die zijtassen heb ik ook. Bevallen mij heel goed, op de duoseat heb ik een tanktas zitten die ik afhankelijk de duur van wegblijven in drie delen op kan bouwen. Ik heb ook nog een bagster maar die gebruik ik nooit. Die kan ik beter verkopen...
 
Dat ziet er wel goed uit, waar heb je die vandaan? Ruimte zat zo te zien en goed te bevestigen.
Moet je dan nog maatregelen nemen zodat je kuipwerk niet beschadigd ??

@bredebeier: trekhaak :?

Zadeltassen zijn van Oxford. De goedkoopste, dat zijn deze: http://www.robsacc.nl/detail_Oxford_First_Time_panniers_p2090_c65.aspx

Je moet nog ff rondkijken dan, want ik geloof dat ik ze voor minder had. Dacht er 2 jaar geleden iets van 40 euro voor betaald te hebben. De duurdere zullen wel beter zijn, maar ik ben hier iets van 4x mee weggeweest, en zijn kwalitatief gewoon prima. Ze zijn een beetje waterdicht, maar er worden hoezen bijgeleverd. Dus als het met bakken uit de lucht komt doe je die er gewoon overheen. Dat ziet er dan zo uit:

dsc0571f.jpg


De bagagerol heb ik geloof ik van motozoom. Dat is deze:

http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70016015&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A

Kost geen drol, en gewoon een goed robuust ding. Ook nog waterdicht kan ik uit ervaring vertellen.
Over je kuipwerk... ja het is wel aan te raden om er iets over heen te doen. Ik gebruik altijd raamfolie. Die troep wat men op hun ramen plakken zodat anderen niet naar binnen kunnen kijken :P Werkt ook prima. Dat ziet er dan zo uit:

photoshopo.jpg


Voor de mooiigheid moet je het dus niet doen. :+
 
Laatst bewerkt:
Trek jij die bandjes zo om de seatcover heen?

Die zijtassen heb ik ook. Bevallen mij heel goed, op de duoseat heb ik een tanktas zitten die ik afhankelijk de duur van wegblijven in drie delen op kan bouwen. Ik heb ook nog een bagster maar die gebruik ik nooit. Die kan ik beter verkopen...

Ja.. onder de seatcover door, over de rol. Zo vast als een huis. :Y Alleen die bijgeleverde bandjes waren op zich prima, maar gebruik de volgende keer wel bandjes met een stalen gespje. Die kunststof dingetjes buigen vrij gemakkelijk, maar kapot zijn ze niet gegaan...
 
Zadeltassen zijn van Oxford. De goedkoopste, dat zijn deze: http://www.robsacc.nl/detail_Oxford_First_Time_panniers_p2090_c65.aspx

Je moet nog ff rondkijken dan, want ik geloof dat ik ze voor minder had. Dacht er 2 jaar geleden iets van 40 euro voor betaald te hebben. De duurdere zullen wel beter zijn, maar ik ben hier iets van 4x mee weggeweest, en zijn kwalitatief gewoon prima. Ze zijn een beetje waterdicht, maar er worden hoezen bijgeleverd. Dus als het met bakken uit de lucht komt doe je die er gewoon overheen. Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

De bagagerol heb ik geloof ik van motozoom. Dat is deze:

http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70016015&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A

Kost geen drol, en gewoon een goed robuust ding. Ook nog waterdicht kan ik uit ervaring vertellen.
Over je kuipwerk... ja het is wel aan te raden om er iets over heen te doen. Ik gebruik altijd raamfolie. Die troep wat men op hun ramen plakken zodat anderen niet naar binnen kunnen kijken :P Werkt ook prima. Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Voor de mooiigheid moet je het dus niet doen. :+
Kom bij motozoom nog iets soortgelijks tegen, misschien ook het proberen waard als ik dat van jou zo zie: http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A
Ik gaat zeker even rondkijken op de sites en bedankt voor de tips *D
 
Zadeltassen zijn van Oxford. De goedkoopste, dat zijn deze: http://www.robsacc.nl/detail_Oxford_First_Time_panniers_p2090_c65.aspx

Je moet nog ff rondkijken dan, want ik geloof dat ik ze voor minder had. Dacht er 2 jaar geleden iets van 40 euro voor betaald te hebben. De duurdere zullen wel beter zijn, maar ik ben hier iets van 4x mee weggeweest, en zijn kwalitatief gewoon prima. Ze zijn een beetje waterdicht, maar er worden hoezen bijgeleverd. Dus als het met bakken uit de lucht komt doe je die er gewoon overheen. Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

De bagagerol heb ik geloof ik van motozoom. Dat is deze:

http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70016015&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A

Kost geen drol, en gewoon een goed robuust ding. Ook nog waterdicht kan ik uit ervaring vertellen.
Over je kuipwerk... ja het is wel aan te raden om er iets over heen te doen. Ik gebruik altijd raamfolie. Die troep wat men op hun ramen plakken zodat anderen niet naar binnen kunnen kijken :P Werkt ook prima. Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Voor de mooiigheid moet je het dus niet doen. :+


Haha! Heel herkenbaar! Ik heb de laatste keer boeklon folie op de kont geplakt. Werkt prima en geen lijmresten of ander gedoe!
 
Zijn hier wel meer mensen die met de RSV naar het buitenland op pad gaan toch?
Wat zijn goede (betaalbare) opties om wat bagage mee te nemen?? :?
Trouwens gaat het om een '99 RSV

Een rugzak is zo beperkt als je een paar dagen naar Frankrijk gaat o.i.d. ;)


Ik heb een bagstar connevction , fijne tas , kan overal op , maat van me heeft hetzelfde , past overal goed op en makkelijk vast te zetten !
Kost E129 geloof ik .
Binnentas is waterdicht , 2 buitenzakken niet , wel fijn je regenpak buiten vastzetten zodat je deze makkelijk kan pakken .
 
Kom bij motozoom nog iets soortgelijks tegen, misschien ook het proberen waard als ik dat van jou zo zie: http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A
Ik gaat zeker even rondkijken op de sites en bedankt voor de tips *D


Mmmm, heb ik ook eens gekocht , vond het een waardeloze set , 10 duizend riempjes om vast te zetten .
De regenhoezen lopen vol met water waardoor je spullen nog nat worden .
Alleen de boventas is makkelijk , deze heb ik een aantal keer gebruikt , gewoon met spanbandje vastgezet !
 
Ik had problemen met de zijtassen van moto-detail, die sloopten mijn achterknipperlichtjes.

Ik heb het uiteindelijk opgelost met een set van Kriega (de Us-20 en Us 10). Deze bevestig je op de duo seat.
Ik heb er uiteindelijk wel een spanbandje om het geheel gedaan, en de achterkuip beschermd met schilders tape.

Foto:
bagage.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kom bij motozoom nog iets soortgelijks tegen, misschien ook het proberen waard als ik dat van jou zo zie: http://www.motozoom.nl/webshop/meer...refix=EZ&SID=11444480&SToken=C111243733FF712A
Ik gaat zeker even rondkijken op de sites en bedankt voor de tips *D

Ik heb deze ook. Wat eerder ook gezegt wordt de tassen om ze waterdicht te maken lopen vol water, moet je een klein gaatje in maken maar ja dat was achteraf na dat alle kleren van mijn vriendin waren verzopen _O- was toen niet zo heel grappig :(. mijn lagen bovenop dus waren nog droog *O*

Ik heb ze nu één keer op de appie gebruikt maar vind dat ze een beetje heeeel dicht op de uitlaat zitten ong. 2 cm ruimte vond het niet prettig rijden. Je hebt wel ontzetten veel ruimte met deze tassen.

De 10 duizend riempjes die er bij zitten wordt je inderdaad een beetje gek van.
 
Laatst bewerkt:
Voldoende ruimte. Geloof dat er totaal 100liter in kan. Waterdicht, in alle vormen te vouwen en heel makkelijk te installeren.
full
 
Ik plak de kont af met ductape. (blijft zitten zowel onder het beetje schuiven/op en afhalen van de tassen en regen) Dat het er niet uitziet geef 'k geen ruk om, ik ga om te rijden.

Op de uitlaten (heb dubbel akra systeem) heb k van die "valbescherming" gehangen, zorgen dat de tas niet op de uitlaat zelf rust.


Zoiets dus
img361.jpg
 
:+

Toen waren we een paar dagen naar de Eifel//Ring en Luxemburg. Toen ben ik er wel achter gekomen dat je in de regen rijden veel leert, en je nog behoorlijk ver kan gaan met fatsoenlijke banden en vertrouwen in de fiets. :)
 
Laatst bewerkt:
Zo gister nog even een lekker rondje gereden :) had al zo lang niet gereden dat de benzinepomp aan het piepen was toen me contact aan deed |(

en toen de oprit op dacht ik, oja ik had een snelle motor :9~
Ik ga wel even kijken voor een stuurdemper, iemand suggesties ?

Als je zo'n öhlins 2e hands koop moet je hem laten servicen toch ?
Is dat goedkoper dan een nieuwe stuurdemper kopen van bijvoorbeeld Bitubo ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan