Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 13 - Thunderstruck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ten eerste valt het wat betreft betrouwbaarheid volgens mij reuze mee. IsDatZo heeft werkelijk vreselijk pech gehad en had achteraf misschien iets beter op moeten letten toen hij zijn RSV uit Engeland haalde. Er zijn inderdaad exemplaren bekend die kapot gelopen zijn maar die zijn volgens mij op één hand te tellen.

Over jouw exemplaar. Rood met zwarte leeuw? Dat is denk ik een '05 die in '06 op kenteken is gezet. Dan vind ik 8k best veel. Heb je een linkje?

:^
 
Om eens een ander geluid te laten horen....

Mijn RSV is tot nu toe de beste motor die ik ooit gehad heb (afkloppen)

In tegenstelling tot de honda firestorm die ik hier voorgehad heb , die heeft me bijna €1000,- extra onkosten gekost
Nokkenaskettingspanner kapot ondanks dat hij preventief vervangen was :N

De rsv heeft buiten normaal onderhoud nog geen cent extra gekost
De koppeling is ook nog nooit ontlucht en mijn achterrem doet het , niet geweldig maar hij doet het *O*

Dashboard is wel weer op o gesprongen na de laatste onderhoudsbeurt -O-

Die van mij komt ook uit engeland, maar wel met alle boekjes en de komplete onderhoudshistorie bij een dealer in Hull die hem ook nieuw geleverd had.
 
Om eens een ander geluid te laten horen....

Mijn RSV is tot nu toe de beste motor die ik ooit gehad heb (afkloppen)

In tegenstelling tot de honda firestorm die ik hier voorgehad heb , die heeft me bijna €1000,- extra onkosten gekost
Nokkenaskettingspanner kapot ondanks dat hij preventief vervangen was :N

De rsv heeft buiten normaal onderhoud nog geen cent extra gekost
De koppeling is ook nog nooit ontlucht en mijn achterrem doet het , niet geweldig maar hij doet het *O*

Dashboard is wel weer op o gesprongen na de laatste onderhoudsbeurt -O-

Die van mij komt ook uit engeland, maar wel met alle boekjes en de komplete onderhoudshistorie bij een dealer in Hull die hem ook nieuw geleverd had.

:P alsof ik het mezelf hoor zeggen..ik heb ook 'n storm gehad, en nu ook de rsv uit engeland!
(maar met de storm nooit problemen gehad, en met de huidige circuitfiets/storm ook niet)
 
en misschien een keer tussendoor weer vloeistof in het potje flikkeren anders heb je alleen maar lucht :)

Ik heb pas de vloeistof vervangen bij de beurt ergens 700 km geleden. Dus denk dat de vloeistof nog wel goed zal zijn :)

Ben benieuwd of er ergens een video is hoe je moet ontluchten, ik wil het graag zelf leren en doen, maar om het nu volgens de beschrijving te doen ben ik bang dat het verkeerd gaat :)
 
Laatst bewerkt:
Beproefd 10-stappenplan van Isdatzo:

1. Dopje van 't ontluchtingsnippel halen
2. Sleuteltje (dacht 11) op 't nippel
3. Slangetje op 't nippel (of een doekje eronder)
4. Koppeling inknijpen tot je weerstand tegenkomt
5. Ontluchtingsnippel opendraaien en nu de koppeling helemaal inknijpen (niet loslaten voordat je het ontluchtingsnippel weer dichtdraait)
6. Nippel dicht
7. Stap 4, 5 en 6 herhalen tot alle lucht eruit is (koppeling hoef je niet hélemaal meer in te knijpen)
8. Slangetje eraf
9. Dopje erop
10. Isdatzo bedanken voor z'n uitmuntende uitleg.

voor mensen met wat geduld: koppelingshendel onder spanning zetten (touw, tie-wrap, verzin iets), nachtje laten staan. Nippel open (met slangetje en/of doek(je) en weer dicht, klaar!

Weet iemand waar ik die slangetjes kan kopen? En moet je altijd de vloeistof bij vullen of hoeft dat niet altijd (uiteraard moet hij op pijl blijven)
 
Gewoon met een doekje doen, maar de slangetjes kun je vaak zo van internet plukken...

PVC slang, transparant, 5 m, ca. ø 6/4 mm - Opitec

etc.

Zolang de vloeistof op peil is, hoef je niet bij te vullen. Als je goed ontlucht, komt er ook weinig vloeistof vrij.

Maar voor de eerste keer onluchten zal vast niet gelijk goed gaan :) Maar ik kom trouwens veel het onluchten van de remmen tegen. Is dit nu bijna hetzelfde als de koppeling, of komt er meer vloeistof mee uit het slangetje...
 
Maar voor de eerste keer onluchten zal vast niet gelijk goed gaan :) Maar ik kom trouwens veel het onluchten van de remmen tegen. Is dit nu bijna hetzelfde als de koppeling, of komt er meer vloeistof mee uit het slangetje...


Zelfde idee als met de remmen inderdaad.
Edit: transparant slangetje van een cm of 15 tot 20 helpt enorm.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen het noodweer van gisteren overleefd ? :P


Weet iemand waar ik die slangetjes kan kopen? En moet je altijd de vloeistof bij vullen of hoeft dat niet altijd (uiteraard moet hij op pijl blijven)

Is het al gelukt ??

Doe het zelf altijd met een doekje, en ontlucht dan ook onderaan op het blok [sleuteltje 8].
 
Iedereen het noodweer van gisteren overleefd ? :PIs het al gelukt ??

Doe het zelf altijd met een doekje, en ontlucht dan ook onderaan op het blok [sleuteltje 8].

Nee, ik vind het nog beetje te groot risico :) doe ik wel een keer bij iemand die het wel kan.. Dan kijk ik even hoe het moet.. Ontluchten doe je toch alleen onderaan het blok? of niet? :? :$
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mijn nieuwe koppeling cylinder binnen gekregen , gelijk maar gemonteerd ook , was even vervelend om te ontluhten maar uiteindelijk gelukt , heb wel meer gevoel , maar geloof niet het verhaal dat deze 30% lichter gaat dan de originele .
Zat wel 3 afdicht ringen in i.p.v. de originele 1 , maar de veer die er achter zat is niet bij de nieuwe geleverd , stond ook niks van in de beschrijving , zal dus niet nodig zijn .
Zondag maar proef rijden !
 
Dan kan je de motor starten in versnelling met de koppeling ingetrokken, anders niet.

Dat zei Roke idd ook, en nog iets vaags over staionair toerental afstellen....krijg een nieuwe microswitch, mijn klacht kwam hen volledig onbekend voor...hopelijk is de switch de oplossing,anders schijnt er nog een diode vervangen te kunnen worden onder het zadel,die heeft ook te maken met N-lampje en motorloop... :?
 
lijkt mij ook.. maar heb het idd dat dat de vorige keer niet is gebeurd. Voortandwiel is compleet versleten namelijk.


miscchien is ie kleiner dan standaard? dan slijten ze onevenredig snel tov achter en slijt je ketting ook als een dolle..door de kleine radius van je voortandwiel moet je ketting te scherp knikken en gaan de rollen snel rammelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan