Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Net als jij twijfelde ik of ik de goede wel had (en had te weinig) dus ben met deze foto naar Roke in Mijdrecht gegaan (Aprilia specialist).
Het was de goede dus een litertje extra meegenomen :]
Ik heb het onderhoudsmanual als pdf. Stuur maar een pb met je mail adres als je die wilt hebben.
 
Onderste bout van de waterpomp, onderste bout van de radiateur (ook de dop er ff afschroeven). Desnoogs nog een slang van de thermostaat los (als die lager is dan je waterpomp). Vervolgens goed spoelen met gedemineraliseerd water. Ik heb er daarna ook nog even perslucht op gezet. Kwam nog een hoop troep en troebel water na :X Heb zelf Coolant (NF) van Putoline gebruikt. Is dikke prima.
 
Vraag. Ik heb zojuist ongeveer 30 km gereden. Toen even de motor op de standaard gezet en er even omheen gelopen terwijl hij nog liep. Ongeveer een minuut of 3 beetje kijken beetje klooien. Je weet wel. Hij was best warm. Geen probleem. Daarna weer verder gereden. Vervolgens hield hij een paar keer in. Ook sloeg hij een keer af. Nu is mij wel opgevallen dat er best veel koelvloeistof in zit. Dik boven de Max. Kan het zijn dat dit ergens uit is gekomen? En er zo voor gezorgd heeft dat hij slecht ging lopen? Of moet ik mij zorgen maken.
 
Net ongeveer 100 km gereden niks aan de hand. Gisteren even getankt voor ik hem wegzette toen bokte hij al niet meer. Zou er vuil in de tank zitten?
 
de genoemde olie heb ik hier vandaan,goedkoper kon ik ze niet vinden.


Ik had gelezen dat oa Roke deze olie aanraad, de viscositeit is iets hoger dan de 15w/50.
Heeft deze site ook het filter? Kan iemand helpen welke ik moet hebben? Het is het groter filter heb ik begrepen.
 
Heeft deze site ook het filter? Kan iemand helpen welke ik moet hebben? Het is het groter filter heb ik begrepen.
Het merk doet er niet zoveel toe. Als je maar het juiste formaat hebt (in jouw geval de lange dus). Wil je online of zelf naar de winkel?
 
Vraag. Ik heb zojuist ongeveer 30 km gereden. Toen even de motor op de standaard gezet en er even omheen gelopen terwijl hij nog liep. Ongeveer een minuut of 3 beetje kijken beetje klooien. Je weet wel. Hij was best warm. Geen probleem. Daarna weer verder gereden. Vervolgens hield hij een paar keer in. Ook sloeg hij een keer af. Nu is mij wel opgevallen dat er best veel koelvloeistof in zit. Dik boven de Max. Kan het zijn dat dit ergens uit is gekomen? En er zo voor gezorgd heeft dat hij slecht ging lopen? Of moet ik mij zorgen maken.

Wat is best warm?
je hebt een tempmeter, wat gaf die aan?
rond de 97 graden moet je fan aanslaan, rond de 93 weer af, als de motortemperatuur door wat dan ook te hoog oploopt zal hij in een soort noodloop gaan.
Een teveel aan kvs zal er door de overdruk wel uitgedrukt worden, maar waarom zit er te veel in, heb je ververst?
Indien ja, heb je waarschijnlijk niet voldoende ontlucht, was bij mij de eerste keer een hele klus,
 
Het merk doet er niet zoveel toe. Als je maar het juiste formaat hebt (in jouw geval de lange dus). Wil je online of zelf naar de winkel?
Ik weet de afmetingen niet. Maar heb er 1 besteld bij de lokale motorzaak. Zijn de maten van het filter ergens terug te vinden voor een bestelling in de toekomst?
 
Wat is best warm?
je hebt een tempmeter, wat gaf die aan?
rond de 97 graden moet je fan aanslaan, rond de 93 weer af, als de motortemperatuur door wat dan ook te hoog oploopt zal hij in een soort noodloop gaan.
Een teveel aan kvs zal er door de overdruk wel uitgedrukt worden, maar waarom zit er te veel in, heb je ververst?
Indien ja, heb je waarschijnlijk niet voldoende ontlucht, was bij mij de eerste keer een hele klus,
Ik heb nog niets gedaan aan het koelsystem. Ik denk achteraf dat het qua warmte wel mee viel. Hij was soms heel even 100 graden. Maar je gaat toch zoeken hoe het komt dat hij bokt. Na het tanken heeft hij dit niet meer gedaan. Ik denk daarom nu dat er vuil in de tank zit. Flesje cleaner in de tank? Iemand tips of andere ideeën? Alles is welkom. Voor zover dank iig👍🏼
 
Ik weet de afmetingen niet. Maar heb er 1 besteld bij de lokale motorzaak. Zijn de maten van het filter ergens terug te vinden voor een bestelling in de toekomst?

@willem169 heeft blijkbaar nog twee korte filtetjes liggen. Wellicht dat hij die even kan opmeten? In jouw geval moet je niet die hebben, maar een langere ;-)

Deze site geeft het overigens wel mooi weer -> https://www.nr1motor.nl/hiflo-filtro-oliefilter-voor-aprilia-rsv-1000.html
Hier zie je links onderin twee varianten. De rode is de korte (in dit geval dan, de kleur kan bij andere fabrikanten natuurlijk afwijken) en de gele de lange.
 
Om maar even met de deur in huis te vallen... heeft er misschien iemand een linker deflector voor een rsv uit 2001? deze mag beschadigd zijn alleen niet gescheurd:). Prijs komen we wel uit. Helaas is de Aprilia van de paddockstand af gemieterd en zit er nu een scheur in de linker deflector:(. De vorige eigenaar heeft de kapjes met de hand gespoten dus ik vind het persoonlijk zonde om orginele in goede staat kapjes te moeten opofferen.
Optie 2 is repareren van de scheur maar ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt
 
Hallo mede Mille-rijders,

Ik rij een Mille uit '99 met veel plezier. Heerlijk geluid, veel koppel en lekker sturen! Nu ben ik twee kwaaltjes aan het oplossen met de wens om met de mille circuitdagen te gaan proberen :) Willen jullie met mee denken hoe deze kwaaltjes op te lossen zijn?

1) Stotteren tijdens constante snelheid
Tijdens het rijden van constante snelheid op lagere toeren begint de mille te stotteren. Als ik het dim-licht aanzet wordt het stotteren heftiger. Ik hou dan mn gashendel in 1 stand en de mille reageert alsof ik een beetje gaf geef en dan weer los laat.
Bijkomstig gedrag: als de motor koud is, wil er sporadisch bij een slag geen verbranding plaats vinden. Dan hoor ik hem wel inspuiten (een 'tsst'-geluid) maar geen verbranding. Naarmate de motor warmer wordt lijkt dit weg te gaan. Ook bij dit starten geeft de mille sporadisch een voltage aan in het schermpje, wat even later weggaat.
De accu is nieuw (een YTX14-BS) en ik dacht het zelf is te gaan zoeken bij de de dynamo. Daar zou je 14.2V moeten meten? Wat is jullie idee?

2) Niet werkende achterrem
De remdruk viel weg en nu kan ik mijn pedaal helemaal intrappen, maar er gebeurt niets. Ik heb al een extra 2e-hands origineel rempompje gekocht, maar ook daarmee wil hij geen druk op bouwen. Je kan eeuwig blijven ontluchten, ook terwijl je de remcilinder los maakt en wat hoger dan het pompje houdt. Hij blijft dan een beetje lucht heen en weer duwen. Misschien is de remleiding verstopt? Of kan het wat anders zijn?

Het blijft toch een Italiaans karakter ;)
 
Oude olie er uit👍🏼
 

Bijlagen

  • 3021BF8D-FA16-40ED-8B2E-F8E14471627E.jpeg
    3021BF8D-FA16-40ED-8B2E-F8E14471627E.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Om maar even met de deur in huis te vallen... heeft er misschien iemand een linker deflector voor een rsv uit 2001? deze mag beschadigd zijn alleen niet gescheurd:). Prijs komen we wel uit. Helaas is de Aprilia van de paddockstand af gemieterd en zit er nu een scheur in de linker deflector:(. De vorige eigenaar heeft de kapjes met de hand gespoten dus ik vind het persoonlijk zonde om orginele in goede staat kapjes te moeten opofferen.
Optie 2 is repareren van de scheur maar ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt
Heb er nog 1 liggen met glijschade geloof ik
 
Alles gelukt? :)
hey leuk dat je het vraagt.
Ongeveer. De nieuwe olie is nog niet geleverd... dus alles dicht geschroefd momenten aangehaald nieuw filter (En rubber) er in en wachten tot de nieuwe olie maandag komt. Klopt het trouwens dat er bij de magneetbout geen ringetje moet? In het boekje staat het bij de bout onder de olietank Wel. Bij de magneetbout staat het er niet bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan