Ongetwijfeld staat het al ergens in dit topic;-) maar vraag mij af hoe de stuureigenschappen van een RSV Mille (factory/ ohlins) is in vergelijking met bijvoorbeeld een vier in line R6. Ben op dit moment rustig aan het rondkijken voor een motor en vind een 2 cilinder, en de daarbij behorende klappen, wel interessant. Echter vind ik een RSV Mille wel groot en kolossaal ogen en vraag mij daarom ook af hoe soepel/ scherp zo'n motor stuurt.
Ik wil het liefst een racemotor maar eigenlijk ook eentje waarmee je niet perse hard hoeft te rijden om het toch leuk te hebben. Vroeger enkele valpartijen meegemaakt, vooral op Zandvoort, en ook de huidige verkeersdrukte op de weg doen mij twijfelen of een racemotor wel de juiste keuze is. Een tweecilinder met al zijn gebulder, geklap en gebeuk is daarom misschien ook leuk zonder dat je enorm hard hoeft te rijden. Realiseer me wel dat een RVS ook een kanon kan zijn en pas ver boven de 100 wakker wordt.
Ongetwijfeld staat het al ergens in dit topic;-) maar vraag mij af hoe de stuureigenschappen van een RSV Mille (factory/ ohlins) is in vergelijking met bijvoorbeeld een vier in line R6. Ben op dit moment rustig aan het rondkijken voor een motor en vind een 2 cilinder, en de daarbij behorende klappen, wel interessant. Echter vind ik een RSV Mille wel groot en kolossaal ogen en vraag mij daarom ook af hoe soepel/ scherp zo'n motor stuurt.
Ik wil het liefst een racemotor maar eigenlijk ook eentje waarmee je niet perse hard hoeft te rijden om het toch leuk te hebben. Vroeger enkele valpartijen meegemaakt, vooral op Zandvoort, en ook de huidige verkeersdrukte op de weg doen mij twijfelen of een racemotor wel de juiste keuze is. Een tweecilinder met al zijn gebulder, geklap en gebeuk is daarom misschien ook leuk zonder dat je enorm hard hoeft te rijden. Realiseer me wel dat een RVS ook een kanon kan zijn en pas ver boven de 100 wakker wordt.
Daar was ik al een beetje bang voorEen Mille houdt van doorrijdeneen echte Gran Turismo.
Ik pak de Mille voor tripjes naar Duitsland, en heb nog een Ducati Monster (916cc) voor wat rustiger rond te tuffen
Met mijn oude 4 cilinder had ik een beetje hetzelfde, die wilde ik altijd in zijn toeren jagen/ laten janken. Laag onderin was de beleving een heel stuk minder.Ik heb op meerdere 4-in-lijn motoren (600, 750 en 1000's) en v-twins (RSV Mille, VTR1000F, TL1000) gereden en het heeft beide z'n charme. Een 4-in-lijn is zeker lager in toeren heel soepel te rijden. Rotondes kunnen in zn 1, 2, 3 of zelfs 6 genomen worden, met een (dikke) twin hoef je dat zeker niet te proberen...
Ik vind een twin voor op straat wel een stuk leuker rijden, ondanks de 120/130pk nodigt het, voor mij, toch een stuk minder uit om telkens door te halen. Rotonde af of bocht uit gasgeven tot de 7000 toeren is leuk en dan schakel ik gewoon lekker op, zal ook met de beleving te maken hebben denk ik. Mocht het wel eens hard moeten gaan is het natuurlijk een kleine moeite om wel eens een keer door te halen richting het rood.
Wanneer ik op m'n GSXR750 of 1000 rijdt ga ik wel telkens een stuk verder door richting het rode gebied...
Ben sinds kort dan overgestapt op een twin en wil eigenlijk niks anders meer. Ben voor m'n gevoel meer aan het motorrijden terwijl het eigenlijk minder hard gaat. Met het oog op m'n rijbewijs in ieder geval de beste keuze...
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij kleinMet mijn oude 4 cilinder had ik een beetje hetzelfde, die wilde ik altijd in zijn toeren jagen/ laten janken. Laag onderin was de beleving een heel stuk minder.
Het gedreun en gebulder van een Twin maakt het misschien idd een stuk leuker ook al jaag je hem niet in zijn toeren.
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij klein
Voor mij was de keus voor een RSV doorslaggevend op de zithouding. Het is een vrij grote motor inderdaad, maar daardoor pas ik met mijn 1.86 m perfect. Het rare is; met sport-tour motoren krijg ik door de semi-sportieve zithouding veel last van mijn rug. Op de RSV geen last van, ook geen last van mijn polsen.
Daarbij vind ik de RSV zeer goed in lage toeren te rijden (i.t.t. de TRX). Zelfs kleine kruip-door-sluip-door weggetjes of in de stad, geen probleem. Natuurlijk, als je harder rijdt wordt het alleen maar beter. Maar het is mij een betere tour-machine gebleken dan verwacht.
De mogelijkheid om echt lange stukken te rijden. Het plan is namelijk om volgend jaar naar de Noordkaap te gaan en dan kies ik toch voor een adventureWaarom doe je hem dan weg? Wat wordt er beter bij de volgende fiets?
Niet geheel origineel 2007 zo te zien. Destijds al zo gekocht?Beste leden,
Ik wil mijn Aprilia onder de aandacht brengen. Deze heb ik nu ruim 3 jaar in bezit. Vanwege beëindigen hobby staat hij nu te koop.
Het is een factory model uit 2007. Kuipen, hugger, spatbord, seatcover, ketting spatbord (of hoe het ook mag heten) zijn van carbon, orgineel Aprilia (aantoonbaar). Mivv carbon uitlaat.
Pas weer olie en filter, kettingset en banden zijn in goede staat. Als er vragen zijn dan mag je ze gerust stellen.
Altijd met plezier gereden, maar mag nu dus weg voor 6200€ (vraagprijs)
DankjewelNiet geheel origineel 2007 zo te zien. Destijds al zo gekocht?
Succes iig met de verkoop
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij klein
Voor mij was de keus voor een RSV doorslaggevend op de zithouding. Het is een vrij grote motor inderdaad, maar daardoor pas ik met mijn 1.86 m perfect. Het rare is; met sport-tour motoren krijg ik door de semi-sportieve zithouding veel last van mijn rug. Op de RSV geen last van, ook geen last van mijn polsen.
Daarbij vind ik de RSV zeer goed in lage toeren te rijden (i.t.t. de TRX). Zelfs kleine kruip-door-sluip-door weggetjes of in de stad, geen probleem. Natuurlijk, als je harder rijdt wordt het alleen maar beter. Maar het is mij een betere tour-machine gebleken dan verwacht.
Vandaag de tassen van ome Ali getest, zit eigenlijk prima
Zijn één op één clones van de Kriega tassen alleen wat voordeliger
En probleem achterhaald?in de zomer is de startkoppeling vervangen. Nu is er weer een ander euvel. EFI in het display bokken en uit. Daar sta je dan langs de kant van de snelweg. Zo blij dat iemand stopte met een bakwagen. Heeft mij helemaal naar de motorzaak gebracht. Ben benieuwd. Ik gok dynamo (accu had nog maar 10 v) of brandstofpomp.
Idd dichtbij!En probleem achterhaald?
Had je de start koppeling zelf gedaan in de zomer? Beetje te doen? Zie dat je trouwens vlakbij woont.
Heb ze ook. De grootste gebruikt voor eennlang weekend. Ruimte zat en kwaliteit is top. Bleef goed zitten oo de autobahn volgas ;pHeb je voor mij een linkje naar de tassen op Alie?