Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!


Hey kijk nou dat is lang geleden, ik heb nog wel ergens foto's waar jij ook op staat toen nog RSV Mille Club, ik heb er door de jaren inmiddels 3 versleten allemaal gen 1 model en op die paarse na R typen blijft de mooiste vind ik.

Inmiddels doe ik het op een tuono gen 2, die na mn eerste eifel trip direct stuk was Dynamo is wel een puntje.


Maar bevalt nog steeds enjoy!
 
Kijk nou eens
Jaccobird ken ik inderdaad nog wel maar het gezicht ben ik effe kwijt.....
Mooie Tuono heb je, wil nog steeds een keer een proefrit maken op zo'n zelfde model.
Was je toen ook mee naar de Aprilia fabriek?
 
Kijk nou eens
Jaccobird ken ik inderdaad nog wel maar het gezicht ben ik effe kwijt.....
Mooie Tuono heb je, wil nog steeds een keer een proefrit maken op zo'n zelfde model.
Was je toen ook mee naar de Aprilia fabriek?
Nee was toen op vakantie dat weet ik nog goed, erg jammer was dat.
 
Laatst bewerkt:
Ga binnenkort naar Hyperpro om ze eens naar mijn voor en achterschokbreker te laten kijken (in 15 jaar nooit onderhoud aan geweest..) en wellicht de progressieve veren te laten plaatsen.

Ik heb hier een voorvork staan van een aprilia rsv mille gen 1 waar progressieve veren inzitten. Poten moeten geserviced worden en van nieuwe seals voorzien worden. Maar als je belang hebt bij de veren of de complete poten wil omruilen stuur maar een pb.
 
Iemand hier die weet waar je een kuipruit van een rsv uit 200 vind?
Ook een buddy seat word gezocht

Na jaren zonder rsv gedaan te hebben,
Heb ik er vanmorgen weer 1 gekocht
 
Thanks voor het aanbod.
Ga binnenkort eerst even naar de heren van hyperpro om ze naar de huidige staat van mijn vering te laten kijken.
 
Nu had ik al geschreven dat ik al even niet gereden had maar heb zojuist mijn voor en achterband bekeken en als ik me niet vergis zijn ze respectievelijk uit 2005 en 2006

Profiel ziet er nog niet slecht uit maar moet ik deze niet gewoon vervangen??

 
Ligt eraan hoe hard je van plan bent te rijden...
Mwah, maximale vertraging tijdens een noodstop lijkt mij toch ook wel prettig...

Ik zou ze gewoon vervangen. Al is het maar voor tussen de oren. Toevallig heb ik 3 minuten geleden een vraag daaromtrent gesteld in het Tuono topic
 
Mijn RSV had ook banden van 11 jaar oud toen ik hem kocht. Profiel hiervan was ook nog ruim voldoende.
Maar na een setje nieuwe kende ik hem toch niet weer met sturen
 
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powers
Al positieve ervaring met de s22?
 
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powers
Al positieve ervaring met de s22?

Ik heb er nog niet mee gereden! Maar ik lees veel goede dingen.
Ja ze zijn wel wat prijziger, maar je kent je motor niet meer terug

Je kan ook gerust voor S21 kiezen, die zijn iets goedkoper nu de S22 er is
 
Zoals bekend loopt de ketting heel dicht langs de linkeruitlaat. Ik heb het idee dat dit onderdeel (AP8158669 Chain Guide Plate) wellicht iets versleten is en dat daardoor de ketting nog iets lager hangt dan hoort. Ben ernaar op zoek, maar lastig. Vandaag maar eens bellen met wat dealers. Op plaatje onderdeel nummer 6.
Iemand dit al keer vervangen? Is het ophogen ervan wellicht een oplossing?

 
Hallo allemaal! Hier een nieuw lid. Rsv mille 2003 aangeschaft met wat modificaties. Oa vering aangepast bij HK. Airbox en uitlaat mod incl chip.

Fijn machientje!
 

Bijlagen

  • IMG_20190414_134659901_HDR.jpg
    225,5 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190414_134708761_HDR.jpg
    247,6 KB · Weergaven: 13
Mooi apparaat geniet er van

Vanmorgen mijn Michelin pilot powers uit 2005 vervangen door de s22 van Bridgestone
WOW echt een kompleet andere motor. Rustig aan gereden (5 jaar niet gereden en nieuwe banden.....) maar het was genieten.
Wordt vervolgd

 

Ik heb deze week de eerste 500km gereden met de S22 en ik vind ze top!
 
Ik heb deze week de eerste 500km gereden met de S22 en ik vind ze top!

Maar dat waren de S1's ook al, toch?

Ik zit een beetje de prijzen van nieuwe banden te vergelijken. De welbekende Michelin Pilot Power 2CT's die zijn inmiddels erg goedkoop geworden. 185 euro voor een setje is zo te vinden. Ga je voor de Pirelli Diablo Rosso 3 dan ben je zo 100 euro meer kwijt. Bridgestone (met de S21) zit daar een beetje tussenin
 

Je kunt prima voor de S21 gaan. Bij mij scheelde het 2 tientjes met de S22 dus heb ik die genomen. Het verschil is klein tussen die banden. Maar tov pilot power 2ct is wel groot en die extra kosten zeker waard.

2ct’s zijn gewoon verouderde banden en alle andere types hebben dit lang en breed ingehaald. Tuurlijk vaak iets duurder, maar ook veel beter
 


Helaas liep, na een lange winter sleutelen, de racer na 5 rondes stuk.. (big end eruit waarschijnlijk) waarna ik nog een halve ronde doorgereden heb naar de pits.. dus de 1e races die ik gehad heb, op de straatfiets gemaakt (wel met de R wielen).
Nu zeer waarschijnlijk al het Öhlins spul etc overzetten en dan maar zien wat ik met de rest doe..

Öhlins vork past (in z'n geheel) ''gewoon'' in een niet-R uit '98 toch?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer hoop lopen poetsen en alle kappen erop gezet.

Wenslijstje is nog:

- Onbeschadigde linkerdemper/linkpijp.
- Groter tandwiel achter (icm met nieuwe kettingset, maar is nu nog heel goed). Zou wel wat soepeler willen rijden in korte bochtjes.
- Mooiere/andere boutjes voor de uitlaatsteunen.

Helaas lees ik nu pas het verhaaltje over de Michelin Pilot Powers , anders had ik wel wat anders genomen.




 
(interessepeiling) Aprilia RSVMille(R) '98/'00 in onderdelen