Tijd om me maar weer eens voor te stellen....
Ik ben Mark uit Noord Holland, inmiddels 46 jaar oud en ben sinds 2002 in het bezit van een RSV Mille.
Wegens kinderen, werk, andere hobby's en nog veel meer excuses is het motorrijden er de laatste jaren (ik denk een jaar of 5) bij in geschoten maar afgelopen zondag mijn 'oude' RSV maar eens uit de schuur gehaald
Wel mooi dat het dan toch starten en lopen is bij deze Rotax blokken
Inmiddels staan er 55000 probleemloze kilometers op de klok en hoop ik de hobby weer op te pakken.
Gelijk maar even olie en filter besteld want dat kan geen kwaad na 5 jaar denk ik...
Ook denk ik te merken dat mijn banden en vering wat aandacht verdienen want het stuurgedrag viel me erg tegen.
Nu zal het ook wel wennen zijn na 5 jaar maar wellicht is het servicen van de voor en achtervering na 17 jaar ook geen overbodige luxe...
En wat foto's van dit oude beestje
Foto uit 2003
Bekijk bijlage 1385466
Foto uit 2016 .....
Bekijk bijlage 1385467
Foto nu
Bekijk bijlage 1385474
Laatste modificaties uit 2014
Bekijk bijlage 1385468Bekijk bijlage 1385469
Bekijk bijlage 1385470Bekijk bijlage 1385471
Bekijk bijlage 1385472Bekijk bijlage 1385473
Nee was toen op vakantie dat weet ik nog goed, erg jammer was dat.Kijk nou eens
Jaccobird ken ik inderdaad nog wel maar het gezicht ben ik effe kwijt.....
Mooie Tuono heb je, wil nog steeds een keer een proefrit maken op zo'n zelfde model.
Was je toen ook mee naar de Aprilia fabriek?
Ga binnenkort naar Hyperpro om ze eens naar mijn voor en achterschokbreker te laten kijken (in 15 jaar nooit onderhoud aan geweest..) en wellicht de progressieve veren te laten plaatsen.
Thanks voor het aanbod.Ik heb hier een voorvork staan van een aprilia rsv mille gen 1 waar progressieve veren inzitten. Poten moeten geserviced worden en van nieuwe seals voorzien worden. Maar als je belang hebt bij de veren of de complete poten wil omruilen stuur maar een pb.
Mwah, maximale vertraging tijdens een noodstop lijkt mij toch ook wel prettig...Ligt eraan hoe hard je van plan bent te rijden...
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powersLekker houden idd!
Ik had afgelopen seizoen de Bridgestone S21 eronder, wat een verschil met pilot power.
Veel meer gevoel van grip (en dus vertrouwen). Mooie band om te zien ook en ze hebben er bij mij 8,5k km onder gezeten.
Bridgestone heeft een nieuwe variant uitgebracht S22, die laat ik er toevallig vandaag onder zetten.
Ik heb altijd Pilot Power gereden, maar ga nooit meer terug nu ik gevoelt heb hoe het ook kan.
Beetje in hetzelfde straatje schijnt ook goed te zijn: Metzeler M7RR, Pirelli Rosso Corsa
Wel een flink prijsverschil met de huidige pilot powers
Al positieve ervaring met de s22?
Mooi apparaat geniet er van
Vanmorgen mijn Michelin pilot powers uit 2005 vervangen door de s22 van Bridgestone
WOW echt een kompleet andere motor. Rustig aan gereden (5 jaar niet gereden en nieuwe banden.....) maar het was genieten.
Wordt vervolgd
Bekijk bijlage 1387846
Ik heb deze week de eerste 500km gereden met de S22 en ik vind ze top!
Maar dat waren de S1's ook al, toch?
Ik zit een beetje de prijzen van nieuwe banden te vergelijken. De welbekende Michelin Pilot Power 2CT's die zijn inmiddels erg goedkoop geworden. 185 euro voor een setje is zo te vinden. Ga je voor de Pirelli Diablo Rosso 3 dan ben je zo 100 euro meer kwijt. Bridgestone (met de S21) zit daar een beetje tussenin
(interessepeiling) Aprilia RSVMille(R) '98/'00 in onderdelen
Helaas liep, na een lange winter sleutelen, de racer na 5 rondes stuk.. (big end eruit waarschijnlijk) waarna ik nog een halve ronde doorgereden heb naar de pits.. dus de 1e races die ik gehad heb, op de straatfiets gemaakt (wel met de R wielen).
Nu zeer waarschijnlijk al het Öhlins spul etc overzetten en dan maar zien wat ik met de rest doe..
Öhlins vork past (in z'n geheel) ''gewoon'' in een niet-R uit '98 toch?