Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

@nieuwe rsv-rijders: gefeliciteerd met jullie motor! Mooie dingen!

Vraagje. Mijn koppeling plakt bij koude motor. Als die warm is gaat.het wel perfect en gaat hij ook prima naar de vrij. Pas de olie ververst naar motul 15w50. Zou ik misschien beter 10w40 kunnen proberen of kan het aan het koude weer liggen?
 
Timon. Mocht het nog niet duidelijk zijn. De koppelingshendel kun je gewoon losmaken en vervangen. Wel even goed kijken naar het rubberen “sokje” die om een palletje moet. De olie vraag weet ik niet.
 
Hoi mannen en vrouwen
Begin deze maand heb ik een Aprilia Mille RSV 2003 gekocht.
Ik heb altijd kawasaki gereden en de laatste paar jaar geen motor meer.

Deze Mille heeft wat lichte schade.
Ik wil er weer een nieuwe van maken.
Foto's volgen.

Ik ben nu op zoek naar een topkuip voor mijn 2003 RSV.
Wie heeft er eentje liggen of weet er een te liggen,?

Ik hoor het graag
 
Misschien een hele domme vraag, maar heeft er iemand in de buurt van Lelystad heel toevallig een oliefilter liggen van/voor een 2006 RSV1000?

2006 zou nog de korte variant moeten zijn (98-06)
 

Bijlagen

  • 4E945F35-4025-4772-BE45-A8DF5B962AE0.jpeg
    4E945F35-4025-4772-BE45-A8DF5B962AE0.jpeg
    56,3 KB · Weergaven: 12
Misschien een hele domme vraag, maar heeft er iemand in de buurt van Lelystad heel toevallig een oliefilter liggen van/voor een 2006 RSV1000?

2006 zou nog de korte variant moeten zijn (98-06)
Bouwjaar zegt niets over het filter dat je nu gebruikt. Legio RSV's/Tuono's van die periode die nu met het lange filter rijden.

Je moet even je filterkapje checken. Steekt die een stuk uit naar de buitenkant tov van de bouten van het kapje, dan heb je het lange filter nodig. Is het min of meer vlak, dan heb je het korte filter nodig.
 
Bouwjaar zegt niets over het filter dat je nu gebruikt. Legio RSV's/Tuono's van die periode die nu met het lange filter rijden.

Je moet even je filterkapje checken. Steekt die een stuk uit naar de buitenkant tov van de bouten van het kapje, dan heb je het lange filter nodig. Is het min of meer vlak, dan heb je het korte filter nodig.
Inderdaad gedaan, blijkt het lange filter te zijn. Dat filter komt als het goed is komende week binnen
 
Hallo. Mijn koppelingcilinder lekt hier iets. Boven de witte streep zeg maar. Enig idee wat het zou kunnen zijn. Garage had vorig jaar Bij de vorige eigenaar de cilinder nog gereviseerd. Misch toch weer lek?
 

Bijlagen

  • 20210105_192522.jpg
    20210105_192522.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 14
Hallo. Mijn koppelingcilinder lekt hier iets. Boven de witte streep zeg maar. Enig idee wat het zou kunnen zijn. Garage had vorig jaar Bij de vorige eigenaar de cilinder nog gereviseerd. Misch toch weer lek?
Tsja, ondanks dat ze er blijkbaar recent iets aan gedaan hebben verdenk ik toch de rubberen seal van de slave cilinder. Die gaan uiteindelijk altijd lekken (alle 3 mijn Aprilia's hebben dit euvel gehad).

Welke garage is het? Zit er een Aprilia garage in de buurt?
 
Hoi,
Als steeds groter wordende liefhebber van twins net een RSV Mille R 2003 gekocht. Heel mooie fiets met weinig km's.
Motor gaat niet de weg op maar om niet tot kijkfiets te beperken wil ik af en toe wel eens dagje Zolder en Assen mee doen. Dus motor wordt wel stukje omgebouwd om circuitklaar te zijn.
In die zin ben ik op zoek naar volgende onderdelen:
- Boven- en onderkuip (circuituitvoering)
- Schakelset omgekeerd schakelen
- Valblokken frame en wielassen
Daarnaast vermoed ik dat deze film Akra niet echt dB-vriendelijk zijn. Idee was om eventueel set originele dempers van nieuwe model aan te passen en te monteren. Goed idee volgens jullie?

Andere bijkomende tips voor RSV en circuit zijn ook welkom natuurlijk 😎
sportieve Motorgroeten
Dieter
 

Bijlagen

  • IMG_20201226_124758.jpg
    IMG_20201226_124758.jpg
    485,8 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20201226_125516.jpg
    IMG_20201226_125516.jpg
    320,8 KB · Weergaven: 23
Tsja, ondanks dat ze er blijkbaar recent iets aan gedaan hebben verdenk ik toch de rubberen seal van de slave cilinder. Die gaan uiteindelijk altijd lekken (alle 3 mijn Aprilia's hebben dit euvel gehad).

Welke garage is het? Zit er een Aprilia garage in de buurt?
Thanks was geen aprilia dealer maar hij heeft wel veel ervaring met rsv milles. Grote kans dat het de keerring is inderdaad. Dit is in 2018 gedaan dus misschien toch weer versleten. Ik breng hem nu wel naar een motorgarage in de buurt van Rhenen.
 
Goede avond RSV”rs.
Ik wil graag de olie van de remmen en de koppeling vervangen. Helaas weet ik niet wat er nu in zit.
welke gebruiken jullie?
En is het dezelfde olie?

bedankt.
 
Goede avond RSV”rs.
Ik wil graag de olie van de remmen en de koppeling vervangen. Helaas weet ik niet wat er nu in zit.
welke gebruiken jullie?
En is het dezelfde olie?

bedankt.
Rijd je op het circuit? Zo niet, dan boeit het eigenlijk niet wat je erin gooit. DOT 4 is prima. DOT 5.1 kan uiteraard ook, maar is al een beetje overkill. Aan de andere kant kost het ook weer niet zoveel extra. Merk doet er eigenlijk niets toe.
 
Hoi,
Als steeds groter wordende liefhebber van twins net een RSV Mille R 2003 gekocht. Heel mooie fiets met weinig km's.
Motor gaat niet de weg op maar om niet tot kijkfiets te beperken wil ik af en toe wel eens dagje Zolder en Assen mee doen. Dus motor wordt wel stukje omgebouwd om circuitklaar te zijn.
In die zin ben ik op zoek naar volgende onderdelen:
- Boven- en onderkuip (circuituitvoering)
- Schakelset omgekeerd schakelen
- Valblokken frame en wielassen
Daarnaast vermoed ik dat deze film Akra niet echt dB-vriendelijk zijn. Idee was om eventueel set originele dempers van nieuwe model aan te passen en te monteren. Goed idee volgens jullie?

Andere bijkomende tips voor RSV en circuit zijn ook welkom natuurlijk 😎
sportieve Motorgroeten
Dieter
Prachtige fiets is dat. Ik word eigenlijk een beetje treurig van je circuit plannen. Hoop echt dat je hem heel houdt...

Alsnog gefeliciteerd uiteraard! 😄
 
Rijd je op het circuit? Zo niet, dan boeit het eigenlijk niet wat je erin gooit. DOT 4 is prima. DOT 5.1 kan uiteraard ook, maar is al een beetje overkill. Aan de andere kant kost het ook weer niet zoveel extra. Merk doet er eigenlijk niets toe.
Helder dank! Gewoon DOT 4 gaat het worden.
 
Prachtige fiets is dat. Ik word eigenlijk een beetje treurig van je circuit plannen. Hoop echt dat je hem heel houdt...

Alsnog gefeliciteerd uiteraard! 😄
Thx! Bedoeling van circuitrijden is de boel heel houden 😎 Is de laatste 9 jaar gelukt (100 tal dagen) dus van plan om zo te houden natuurlijk. Maar zo een motor mag af en toe eens vrije loop krijgen, even Haga achterna. Ben echt benieuwd eigenlijk hoe deze gaat rijden. Eerste motor waar ik precies meer in- dan opzit (R6-RC8R-R1-Superduke 990R), en ook vrij lang zit. Tweedaagse Assen ligt al vast!
 
Thx! Bedoeling van circuitrijden is de boel heel houden 😎 Is de laatste 9 jaar gelukt (100 tal dagen) dus van plan om zo te houden natuurlijk. Maar zo een motor mag af en toe eens vrije loop krijgen, even Haga achterna. Ben echt benieuwd eigenlijk hoe deze gaat rijden. Eerste motor waar ik precies meer in- dan opzit (R6-RC8R-R1-Superduke 990R), en ook vrij lang zit. Tweedaagse Assen ligt al vast!
Ik vind hem heerlijk op het circuit, voor mij klopt de RSV gewoon. Ik begon vorig seizoen op een ST4s, een sporttourer, maar het kwartje viel pas toen tegen het eind op de Mille stapte.
Dit jaar staan Assen, Zandvoort en Spa op het programma.
 
Goedenavond!

Zal me eerst eens voorstellen. Ik heb sinds vorig jaar een RSV Mille uit 2003 in super goede staat. Behoorlijke upgrade vanaf de SV650 die ik hiervoor had.

Enorm blij met de machine, mede door de ondoorgrondelijke voorliefde voor italiaans spul.

Toch zit ik na te denken over de nieuwe RS660....
 
Terug
Bovenaan Onderaan