Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Je maakt het veel te moeilijk, gooi er gewoon 15w50 51/7100 in, daar gaat ie echt niet stuk van. Desnoods 10w als je ook veel in de kou rijdt.
Knoop doorgehakt, 10w50 5100 motul erin. Eerst wachten op een nieuwe radiator van aliexpress. Mensen verklaren me voor gek, maar dit is de tweede Mille die ik erop laat draaien. De andere loopt er al 3 jaar op.
 
Maar het kan dus geen kwaad om vol syntheet te pakken ipv een half syntheet? Zit echt aan die van Eni/Agip te denken, omdat ze daar destijds fabrieksaf mee kwamen.
Destijds was waarschijnlijk net na het jaar 2000. Denk je dat ze nog steeds dezelfde olie maken?
Nogmaals, waar jij je prettig bij voelt!

Ik heb er niet zo'n schrik van om een volsyntheet te pakken, maar het internet staat vol met verhalen over loskomend vuil en dichtgeslibte oliesmeergaatjes en kapotte drijfstanglagers.
Jou blok is wat ouder, in dat geval kun je overwegen om bij een blend te blijven zoals de 5100, om dat risico van het losmaken van vuil te vermijden.
Andere optie is eerste een engine flush toepassen, maar dan maak je ook een boel vuil los, wat op verkeerde plekken kan gaan zitten.

Je kunt eens een belrondje doen naar Roke, De Zwart en Starwin om te vragen hoe ze er vandaag de dag over denken.

De guru's in America schrijven Motul 5100 15W50 voor:
 
Blijkbaar is het filter al eens vervangen, doe ik het alleen nog voor een goed gevoel.
Ik mis een aarding, althans lijkt zo door het oem filter.
Hoort een 2002 een 3e blauwe draad te hebben?

20210306_150632.jpg
 
Voor de zekerheid maar een draadje vastgemaakt aan het filter en aarde, op naar het volgende probleem.
Ondanks dat ik een nieuwe ring heb gebruikt lekt de tank nu, blijkbaar is Loctite echt nodig. Morgen in huis, hopelijk kan ik dan weer verder.
 
Valt ook wel mee,

Voor de zekerheid maar een draadje vastgemaakt aan het filter en aarde, op naar het volgende probleem.
Ondanks dat ik een nieuwe ring heb gebruikt lekt de tank nu, blijkbaar is Loctite echt nodig. Morgen in huis, hopelijk kan ik dan weer verder.
De kunstof tanken willen nog wel eens licht kromtrekken bij de brandstofpomp en niet meer goed sluiten. Zo ook de mijne. Dat heeft Roke toen verholpen met een kit door hem af te kitten geen idee welke ze toen gebruikt hebben. Maar de dank heeft daarna nooit meer gelekt😅 en dat is minimaal 8 jaar geleden geweest
 
Het ziet er een beetje raar uit, maar kwam dit tegen op mij '01 RSV Mille.
Het was een ingetapet stuk wat uitstak, dus een stukje afgeknipt en gekeken waarom het uitstak.
Alle draden waren in elkaar gedraaid (met elkaar verbonden), is het een soort aarde of? En moet ik deze weer kaal maken en aan elkaar zetten?
 

Bijlagen

  • CDF6744E-D061-46B8-B8E0-9FB2B9E8014B.JPG
    CDF6744E-D061-46B8-B8E0-9FB2B9E8014B.JPG
    121 KB · Weergaven: 20
  • 9A1E4A6C-217F-47B1-A9FE-3E9F2B9D4521.JPG
    9A1E4A6C-217F-47B1-A9FE-3E9F2B9D4521.JPG
    210,7 KB · Weergaven: 19
Jeetje, ik rijd al 2 jaar op de RSV en besefte me net dat ik nooit echt naar dit topic heb gezocht. Ik schaam me diep.. heb een hoop leesvoer in te halen.

Ik ga het volgen vanaf nu :)
 
Er zit inmiddels 5 liter in de tank, tot nu toe komt er niks naar buiten.
Ik was bang dat de vuldop overloop lek was in de tank omdat er weer wat uitkwam toen ik de tank oppakte, maar wellicht achter gebleven na het doorspoelen.

Ook de brandstofretourslang vervangen, die was behoorlijk ingescheurd.
En een nieuwe accu was ook nodig, ondanks elke 2 weken aan de lader werd de laadtijd steeds langer.
Nu nog wat poetsen en hij is er klaar voor.
 
Meer mensen die met de Gabro eprom rijden? Sinds afgelopen week de Scuba EB42 gekregen, die specifiek bestemd is voor de Mivv X-cone en K&N filter:] Wachtend op het mooie weer om te testen!

Nu nog een vraagje, waar kan ik het beste de CO laten afstellen en synchroon stellen? En is er nog meer af te stellen? Wil hem tot in de puntjes goed hebben deze x*O*
 
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor mijn RSV mille 2001. Ik moet bijvoorbeeld een pakking hebben voor de slave koppel cilinder Gasket AP8106935 Zoek Onderdeelnummer # APRILIA - Online Genuine Spare Parts Catalog. Nou kan ik die alleen in Nederland vinden voor 30 euro. Boutjes voor het kuipwerk kost al snel 8 euro per bout.
Nu komt de vraag, hoe komen jullie eigenlijk aan de onderdelen voor jullie Aprilia?

Niet heel goedkoop nee, heb zelf de upgrade naar de oberon gedaan. Vind hem aanzienlijk lichter koppelen en dat bevalt me goed:

 
Iemand toevallig setje bougies liggen voor een rsv van 2001

liefst in de buurt van veenendaal

wil dinsdag ochtend gaan rijden en op maandag lijkt er niks open te zijn
 
Hebben jullie bepaalde startprocedures bij de koude start? Mijn RSV uit 2003 is echt heel erg gevoelig, vooral in de ochtend als de garage wat kouder is geweest. Te weinig of teveel choke en hij slaat niet aan en verzuipt, na het verzuipen is het enorm lastig om hem nog te laten starten. Als de accu een beetje leeg is wordt het al snel heeeeeel moeilijk. Er zit een 14a accu in en volgens mij ook een sterkere startrelais.

De warme start is altijd perfect maar voor elke koude start doe ik een klein schietgebedje..
 
Hebben jullie bepaalde startprocedures bij de koude start? Mijn RSV uit 2003 is echt heel erg gevoelig, vooral in de ochtend als de garage wat kouder is geweest. Te weinig of teveel choke en hij slaat niet aan en verzuipt, na het verzuipen is het enorm lastig om hem nog te laten starten. Als de accu een beetje leeg is wordt het al snel heeeeeel moeilijk. Er zit een 14a accu in en volgens mij ook een sterkere startrelais.

De warme start is altijd perfect maar voor elke koude start doe ik een klein schietgebedje..

Motor altijd aan de lader, volle accu is echt het belangrijkste bij koude start.
Met te weinig spanning starten helpt ook je startkoppeling om zeep dus dat moet je niet willen.

Ik deed altijd choke beetje over de helft.
 
Iemand hier ervaring met het reviseren van de Brembo remmen?

Kwam er achter dat Aprilia zelf geen revisiesetjes verkoopt.
Heb via wat oudere (Duitse) forums gevonden dat KTM en Ducati deze wel zou leveren maar kan er weinig over vinden.

Wat is tot zover heb kunnen ontdekken is dat het Brembo P4 34/34 klauwen zijn.
Dit zouden de dichtingen/rubbers zijn: KTM part 61013019100

Ben alleen nog op zoek naar de zuigertjes en o-ringen.
 
Iemand hier ervaring met het reviseren van de Brembo remmen?

Kwam er achter dat Aprilia zelf geen revisiesetjes verkoopt.
Heb via wat oudere (Duitse) forums gevonden dat KTM en Ducati deze wel zou leveren maar kan er weinig over vinden.

Wat is tot zover heb kunnen ontdekken is dat het Brembo P4 34/34 klauwen zijn.
Dit zouden de dichtingen/rubbers zijn: KTM part 61013019100

Ben alleen nog op zoek naar de zuigertjes en o-ringen.
Powerhouse in de uk. Nu wel wat duurder, maar heeft alles.
 
Powerhouse in de uk. Nu wel wat duurder, maar heeft alles.
Dankje!

Alleen Aprilia heeft 2 verschillende remklauwen gebruikt met 2 (1999 tot 2001) of 4 (2002-2003) remblokken per klauw.
Die van mij met 4 remblokken per klauw staan er helaas niet bij.

Heb ze gemaild of ze deze misschien wel kunnen leveren, maar niet op de site hebben staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan