Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bitaktus_Snellus

MF veteraan
16 jan 2004
14.901
100
Roden


In dit topic kun je alles kwijt over de Aprilia modellen gebaseerd op het welbekende Rotax V60 motorblok:

  • Aprilia RSV Mille '99-2003
  • Aprilia RSV Mille R '99-2003
  • Aprilia RSV1000R 2004-2007
  • Aprilia RSV1000R Factory 2004-2007
  • Aprilia Tuono 1000R
  • Aprilia Tuono 1000R Factory

Deze beginpost wordt gebruikt om veel gestelde vragen te beantwoorden en om de Aprilia van alle mede MF'ers te laten zien

Dit topic is een vervolg op de eerdere RSV topic's:


Hoe krijg ik mijn Aprilia in de startpost?
Plaats drie foto's met een maximale breedte van 630 pixels in dit topic. Zet er ook bij welke accesoires je op je Aprilia hebt en welk modeljaar 'ie is. Ik zal je motor dan hier plaatsen.

Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV Mille en de Aprilia RSV Mille R?
De Aprilia RSV Mille is het basis model. De Aprilia RSV Mille R is gebasseerd op dit model maar heeft een aantal extra's, te weten:
  • 25% lichtere, gesmede aluminium OZ wielen in het blauw
  • Diverse carbon onderdelen waaronder voor- en achterspatbord, wind deflectors en panelen in de zijkuip
  • Öhlins voorvork met Titanium-nitride oppervlaktebehandeling(vanaf 2003 met radiaal gemonteerde remklauwen)
  • Öhlins achterschokdemper met piggybag
  • Öhlins stuurdemper met dubbele kamers en 17 mogelijke instellingen
  • Eenpersoons zadel (tot en met 2002)
  • 180/55 achterband met als alternatief 190/50

Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV1000R en RSV1000R Factory?
Vanaf 2004 werd de naam RSV Mille vervangen door RSV1000R en de naam RSV Mille R werd vervangen door RSV1000R Factory. De Factory heeft standaard alle accesoires die zijn voorganger, de RSV Mille R, ook had. Vanaf 2006 kreeg de RSV1000R standaard de Öhlins voorvork. De blauwe wielen van de 2006 RSV1000R lijken veel op de gesmede OZ wielen van de RSV1000R Factory maar in werkelijkheid heeft de RSV1000R geen gesmede maar gegoten aluminium wielen!

Wat is de beste tandwielverhouding voor de RSV?
De RSV van vóór 2004 komt standaard met een 17/42 vertanding. De RSV vanaf 2004 komt standaard met een 16/40 vertanding.
Uit de praktijk blijkt dat voor beide modellen 16/43 een ideale verhouding is. Uiteraard is het afhankelijk van je rijstijl en persoonlijke voorkeur. Om te zien wat een andere tandwielverhouding met je RSV doet kun je het programma Geardata gebruiken. De waarden die je moet invullen staan in het instructieboekje vermeld.

Ik heb geen instructieboekje meer, kan ik het ook downloaden?
Jazeker, hier kun je de instructieboekjes van alle Aprilia modellen in PDF-formaat downloaden.




Sites en onderdelen

Origineel Aprilia
[*]Aprilia website
[*]Aprilia accesoires 2005

Carbon delen
[*]www.italoparts.de
[*]www.carbondesign.nl

Techniek en tips
[*]Workshop Manual
[*]tips Aprilia Forum
[*]Manuals tot BJ 2003

Van alles voor de Aprilia (en andere italiano's)
[*]www.carbondesign.nl
[*]onderdelen




De Aprilia's van Motor-Forum:

aprilia2000 - 2002 Aprilia RSV Mille






Accessoires:
  • Titanium Aprilia Racing uitlaatbochten
  • Titanium Akrapovic demper met titanium linkpijp (totale uitlaatsysteem weegt nog geen 4 KG!)
  • Aprilia Evo Titanium EPROM
  • Öhlins stuurdemper
  • 16/43 tandwielverhouding
  • Stealth achtertandwiel met Tsubaki goudkleurige ketting


Michello - 2002 Aprilia RSV Mille R






Accessoires:
  • Aprilia Evo Titanium demper
  • Goudkleurige OZ wielen


gsxrrr - 2000 Aprilia RSV Mille


Accessoires:
  • Öhlins achterschokbreker
  • Dubble Bubble kuipruit
  • Aprilia SP Titanium Racing Twin demper


tukker - 2001 Aprilia RSV Mille






Accessoires:
  • Aprilia Evo Titanium demper
  • Goudkleurige wielen
  • LED achterlichten met geïntegreerde Lumileds knipperlichten en witte achterlichtkapjes
  • Akrapovic 2-2 SBK systeem
  • Braking Wave remschijven



TerrasRacer - 2000 Aprilia RSV Mille R







Party Marty - 2002 Aprilia RSV Mille R






Accessoires:
  • Aprilia SP Titanium Racing Twin demper met bijbehorende EPROM


Macmille - 2001 Aprilia RSV Mille






Accessoires:
  • Carbon voor- en achterspatbord
  • Carbon kettingbeschermer boven en onder
  • Carbon achterbrugbescherming
  • Carbon ophangsteunen Akrapovic 2-2 uitlaatsysteem
  • Carbon instrumenten afdekkap Mille-R
  • Getint kuipruitje Mille-R
  • Zwarte afscherming achter gaas onder zadel
  • 2-2 StarTwin RVS uitlaatsysteem
  • StarTwin Titanium dempers voorzien van e-keur, Akrapovic stickers en uitneembare dB-killers
  • Aprilia Titanium EVO Eprom
  • Open luchtfilterhuis
  • Witte achterlichtkapjes
  • LED achterlichten met geïntegreerde Lumileds knipperlichten
  • Probleemloos Datatool alarm met startonderbreking
  • Gepolijste stuurgewichten
  • Stickers op topkuip en kontje voorzien van blanke laklaag
  • 12V aansluiting t.b.v. druppellader


Trasos - 2005 Aprilia RSV1000R Factory


Accessoires:
  • Volledig overgespoten
  • Titanium Akrapovic dempers
  • Andere bevestiging dempers


stefanovich - 2004 Aprilia RSV1000R







Brandweermille - 1999 Aprilia RSV Mille






Accessoires:
  • Donker getinte, Dubble Bubble kuipruit

Stork - 2002 Aprilia RSV-R Mille Troy Corser




Accessoires:
  • Akrapovic Full-titanium SBK 2-2 systeem met bijbehorende eprom



Shrek! - 2000 Aprilia RSV Mille R






Accessoires:
  • Aprilia RSC-Titanium uitlaatdemper met bijbehorende Eprom

Bitaktus_Snellus - 1999 Aprilia RSV Mille




Accessoires:
  • full floating remschijven voor
  • MIVV X-cone
  • p-line eprom

Den the Man - 1999 Aprilia RSV Mille



Accessoires:
  • LeoVince Evo II demper
  • BMC sportfilter
  • Rapid Bike 2
  • Matris Stuurdemper
  • Getinte ruit

evil kim - 1999 Aprilia RSV Mille



Accessoires:
  • Fabri double bubble kuipruitje
  • Akrapovic slipon
  • Openluchtfilter
  • Andere eprom (open uitlaat/luchtfilter)
  • Stalen remleidingen voor & achter

klaazzzzzz
- 1999 Aprilia RSV Mille 2004




Accessoires:
  • Puig double bubble kuipruitje
  • witte knippers
  • 2006 'grill'

V-TWim
- 1999 Aprilia RSV Mille



Accessoires:
  • alarm
  • akra tit + eprom

Sjeik
- Aprilia RSV Mille 2001




Accessoires:
  • Haga replica bestickerd
  • Carbon voorspatbord
  • Carbon achterspatbord
  • Carbon inserts in de zijpanelen
  • Carbon deflectors
  • Aprilia EVO demper met bijbehorende eprom
  • Open filter BMC
  • Powercomander
  • Witte achterlichtkapjes met led achterlicht/knipperlicht
  • Kleine knipperlichten voor
  • GP- kuipruitje
  • Gearindicator
  • Camera-steun
 
Laatst bewerkt:
Zo deeltje 5 is weer aangebroken

Alleen nou mis ik bij topic titel het welbekende hekje voor de 5, was altijd makkelijk zoeken

Goh dat lijkt mijn motor wel boven mijn hoofd
 
Laatst bewerkt:
Nieuw deeltje, sta ik nog niet in de startpost
Vanmiddag maar ff een foto zoeken
 
Eej topicstarter verander mijn gedeeltje meteen effe.
Bij deze de foto's;




Aan de opties dienen deze te worden toegevoegd;
- LED achterlichten met geïntegreerde Lumileds knipperlichten en witte achterlichtkapjes
- Akrapovic 2-2 SBK systeem
- Braking Wave remschijven
 
Laatst bewerkt:
Even antwoord op de ketting probleematiek.

Kijk eens of alle schakels wel los zijn en soepel draaien.
Als je het wiel rond draait staat de ketting dan altijd even strak?

Wat ook een oorzaak kan zijn is dat de ketting wielen ovaal zijn of niet goed centries geboord zijn.
Ik zou eens een poging wagen om de ketting goed schoon te maken .
Het lijkt mij sterk dat het slipperclutch syteem de oorzaak is .
Dit laatste zou alleen kunnen als het spul niet goed functioneert, maar hoe je dat zo snel controleert ??
 

Het is overnacht veel erger geworden, dat stoort me het meest. Ik kan me niet voorstellen dat de ketting overnacht slecht is geworden.
Ik ga em goed schoonmaken, invetten en spannen. Dan eventueel de vering terug naar hoe het stond.
In het ergste geval de slipperclutch weer afdoppen... om te testen.
 
Mag ik er bij in de start-post?
bij deze de foto's:




2002 RVS-R Troy Corser replica

Mods:
* Akrapovic Full-titanium SBK 2-2 systeem met bijbehorende eprom.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens bij deze de link naar de film van de crt-dag.
Dit is van de 6 minuten geschoten film overgebleven, dankzij de filmkwaliteiten van mijn broer.

doel opslaan als

Om de discussie weer op gang te brengen over het verschil van een 600cc en 1000cc zie het einde van het filmpie. Op dit moment heeft de instructeur het nakijken , echter bij de volgende bocht remde hij mij er weer uit
 
Laatst bewerkt:
Plaatsjes voor in de startpost:





Mods:
-LeoVince Evo II demper
-BMC sportfilter
-Rapid Bike 2
-Matres Stuurdemper
-Getint ruitje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.