Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi jongens en meisjes!

Ik heb afgelopen vrijdag een zwarte RSV1000R gekocht van 2004. Een nette dealerfiets met ca 15.000 km's op de teller. Nu wil ik er graag wat carbon delen op zetten (spatbord en hugger) en vraag mij af of ik die origineel bij Aprilia moet kopen of aftermarket.

Ik zoek tevens een stickerset voor de onderkuip, die is origineel nogal kaal. Ik vind de leeuwekop op de nieuwere modellen (in glansverschil op de volledige kuip) erg mooi.

Hebben jullie tips voor mij waar ik de carbondelen en stickers kan bestellen?

Btw: foto's volgen, ik krijg hem pas in de loop van de volgende week.

greetz, Klaazzzzzz

http://www.italoparts.de/

;)
 
Ik wist niet dat je kwaad werd :+

:+ ;) bezuinigen op rem vloeistof is niet slim maaaaaaar dat wist je zelf ook al ;)
Remvloeistof trekt vocht aan maar dat wist je ook al ;) dus is het beter elk jaar te venieuwen.
Koop dan ook elke keer een nieuw busje/flesje anders helpt het nog niet :+ ;)

Heb wel eens mensen gezien die het elk jaar deden maar met een busje wat al 3 jaar oud was en dan schiet het ook niet echt op.

Als ik/ wij veel circuit rijden doen ik het zelfs na elke vier keer en dan merk je soms al verschil.

Kleppen stellen moet oficieel om de 7500 km mijn 2002 was maat staf bij M2000 en elke keer bleek tot nu toe nog dat we voorniks de deksels los haalde.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik ook diverse keren gehoord. Bij de dealer zeiden ze al "stellen" wat is da, ik heb er nog nooit 1 hoeven te stellen :P alleen controleren .

En ja van de remvloeistof weet ik, ik vervang het elk voorjaar :Y
 
Mijne is de laatste keer ook niet gesteld (2000KM geleden) monteur zei wel dat ie de volgende grote beurt hoogstwaarschijnlijk aan de beurt is...
 
Ik zie een (supermooi :9~ ) carbon SBK systeem van Akra zitten.... toch? Heb je hier db killers in zitten of heb je gewoon 'open' gereden? Wil zelf ook een dagje circuit/crt rijden doen maar heb geen zin in uitlaatproblemen, kan hier geen db killers bij krijgen dus vandaar dat ik erg benieuwd ben of ik daar problemen mee krijg... :? en dit is Zandvoort neem ik aan, minder streng als Assen als ik het goed begrepen heb...

IK heb het systeem met db-killers. Op Assen heb ik ook vanzelfsprekend met deze db-killers erin gereden. Anders had ik zonder meer problemen meegekregen.
Of je kunt ook wanneer je onder de brug op de Veenslang doorrijdt (=meetpunt) het gas dichtgooien. Maar ik denk dat je zonder db-killers wel in de problemen komt ;)
 
Is het ook mogelijk om voor de koppeling de 2dehands drukgroep te gebruiken van een RSV mille/Falco en koppelingshuis vanaf 2001 omdat die al gemodificeerd zijn? (hoef je dan niet de koppelingsplaten te vervangen?)(i.v.m. slippende koppeling vraag ik dit)
 
Thanks!

Zal ik maar een begin maken met een mooi lijstje? Als we hem gezamenlijk aanvullen hebben we straks een leuke lijst voor de startpost... ;)

Origineel Aprilia
Aprilia website
Aprilia accesoires 2005

Carbon delen
www.italoparts.de
www.carbondesign.nl

Techniek en tips
Workshop Manual
tips Aprilia Forum
Manuals tot BJ 2003

Van alles voor de Aprilia (en andere italiano's)
www.carbondesign.nl
onderdelen

Wie heeft nog bruikbare aanvullingen?

Misschien is het ook leuk om de startpost te voorzien van tijdelijke aanbiedingen?
 
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om voor de koppeling de 2dehands drukgroep te gebruiken van een RSV mille/Falco en koppelingshuis vanaf 2001 omdat die al gemodificeerd zijn? (hoef je dan niet de koppelingsplaten te vervangen?)(i.v.m. slippende koppeling vraag ik dit)

op marktplaats word er geadverteerd over een koppelings modivicatie voor €90
kijk daar maar eens
 
Ik ga 6 t/m 8 augustus rijden met de Dunlop Race Academy op Pau Arnos in Zuid-Frankrijk...iemand dit al wel eens gedaan ? En eventueel tips ?
 
IK heb het systeem met db-killers. Op Assen heb ik ook vanzelfsprekend met deze db-killers erin gereden. Anders had ik zonder meer problemen meegekregen.
Of je kunt ook wanneer je onder de brug op de Veenslang doorrijdt (=meetpunt) het gas dichtgooien. Maar ik denk dat je zonder db-killers wel in de problemen komt ;)

Uhhhh Welke brug op de veenslang *D *D *D ik weet wel van een tunnel ;)
 
Ik ga 6 t/m 8 augustus rijden met de Dunlop Race Academy op Pau Arnos in Zuid-Frankrijk...iemand dit al wel eens gedaan ? En eventueel tips ?

Ja ik ben er 4 X wezen rijden zorg dat je een groot hart hebt 8-) 200+ naar beneden en de bocht om en 70 meter MAX om te remmen O je gaat dan wel met je sliders door het gras :9~
 
Ja ik ben er 4 X wezen rijden zorg dat je een groot hart hebt 8-) 200+ naar beneden en de bocht om en 70 meter MAX om te remmen O je gaat dan wel met je sliders door het gras :9~~
Heb wel gezien dat er flink hoogteverschil in zit ja...heb ook al een verslag gelezen op Motorfreaks. Heb er in ieder geval zin in *D Er wordt wel met open uitlaten gereden neem ik aan ?
 
Heb wel gezien dat er flink hoogteverschil in zit ja...heb ook al een verslag gelezen op Motorfreaks. Heb er in ieder geval zin in *D Er wordt wel met open uitlaten gereden neem ik aan ?

Pau heeft een hoogte verschil van zo'n 55/60 meter in eens naar beneden. (LOL)
Accomodatie is matig één grote pitbox waar je met zo'n 60 motoren in kunt maar geen
eigen plek hebt om je spullen veilig neer te zetten.
Je kunt altijd in de box omdat de deur naar het enige toilet daar uitkomt *D
Beneden is stroom maar boven op het grasveld niet daar is ook geen water .
Het asfalt is matig maar trek je daar niet teveel van, aan als het regent (en dat doet het nog wel eens) even oppassen.
Er zit een pracht van een corkscrew in en daar voor een bultje waar de voorkant kan loskomen.
Snelste tijd die ik met de R/A heb meegemaakt was/is dacht ik 1:29.605
ik zelf heb daar 1:35.882 staan met een Haga rep 2002 standaard met Akra's.
Het kan sneller, maar heb daar altijd met een reserve gereden omdat ik de fiets heel mee terug wilde.

Ik heb er een dvd van en woon in NH

Er is niets verkrijgbaar op het circuit er is geen kantine of zo.

O en ja je kunt er open rijden met Akra's
 
Laatst bewerkt:
sorry dubbel, dan maar plaatjes er in

059ee16e7a2f3c81f18a5ca8f2ac48cc
 
Laatst bewerkt:
Pau heeft een hoogte verschil van zo'n 55/60 meter in eens naar beneden. (LOL)
Accomodatie is matig één grote pitbox waar je met zo'n 60 motoren in kunt maar geen
eigen plek hebt om je spullen veilig neer te zetten.
Je kunt altijd in de box omdat de deur naar het enige toilet daar uitkomt *D
Beneden is stroom maar boven op het grasveld niet daar is ook geen water .
Het asfalt is matig maar trek je daar niet teveel van, aan als het regent (en dat doet het nog wel eens) even oppassen.
Er zit een pracht van een corkscrew in en daar voor een bultje waar de voorkant kan loskomen.
Snelste tijd die ik met de R/A heb meegemaakt was/is dacht ik 1:29.605
ik zelf heb daar 1:35.882 staan met een Haga rep 2002 standaard met Akra's.
Het kan sneller, maar heb daar altijd met een reserve gereden omdat ik de fiets heel mee terug wilde.

Ik heb er een dvd van en woon in NH

Er is niets verkrijgbaar op het circuit er is geen kantine of zo.

O en ja je kunt er open rijden met Akra's
Kijk, hier kan ik wat mee :} Hoef in ieder geval niet m'n originele kachelpijp er op te leggen gelukkig. Had al gelezen dat de voorzieningen slecht waren, maar ik zit toch in een hotel in de buurt, dus hoef geen/weinig waardevolle spullen mee te nemen. Woon niet bij je in de buurt, anders had ik dat DVD' tje wel eens willen bekijken (als het mocht natuurlijk ;)) Dat er niks verkrijgbaar is was ik ook al van op de hoogte...dus gewoon zorgen dat ik genoeg te eten bij me heb dan...heb er zin in :]
 
Dan sta jij hier ook op de foto ;)

[afbeelding]

Moi 41 :-)))))))

Als je Robertals instucteur krijgt (op de foto in de rode raceoverall)zit je wel goed een geduldig en aardig mens,
ik had in mijn laatste week Mario als instucteurdie rijd wat harder als robert bijde
snappen dat je een twee cil rijdt e dat je daar iets andere lijne meerijdt als een vier cil,
ook dat je een gigant van een motorrem hebt.

Is kijken of ik je verder kan helpen ik rij met 17/44;

Rechte eind doorschakelen naar 5 ,de eerste chicane zie je niet liggen dus dat moet je doen omdat je het weet jegaat van curb naar curb en als je de eerste hebt gehad geef je nog even een beetje gas bij want je gaat door een kuil dus omhoog nar de eerste langebocht.
Vanuit de linkerkant waar je inmiddels rijdt (schakelt 2of 3 terug) steek je de bocht hoog in en gaat dan de hoek om, hier ga je naar beneden schakelt 1 op gaat links de blinde bocht weer naar boven en je hebt er weer1 op geschakelt (ga niet helemaal naar de rechrter kant want den kom je niet uit)
Boven kom je aan 2 rechter bochten de eertste steek je gewoon in klein beetje over eind 1terug en direct de tweede bocht (het is net niet één bocht )
Je gaat nu naar beneden(55meter) je zet de kraan vol open en schaket zo snel als kan door naar 6 houd de linker kant van de baan aan zolang mogelijk dan krijg je een markering op de baan (de lasnaad) is daar iets onderbroken daar knal je tussen door en ga je met 200 km de hoek om knietje aan de grond!:-))))))))))

Dan krijg je aan de rechter zijde een zij straatje daat beginje met remmen en terugnaar 2 dan links de haarspeld het heuveltje op gas open voorwiel los snel terug naar twee de cork screw in (links/rechts).
De eerste linkse stuur je iets door en gooit hem dan in eens om en zet je het gas er op om vervolgens door naar 3 de rechter bocht voor het rechte eind in te draaiensteek de bocht diehoog in hij is deels blind dus ook dat doe je omdat je het weet halverwegen deze bocht ga je schroeven , dus zorg dat je er uit kunt komen zonder te hoeven schakelen zodra het einde in zicht is gaat de moter overeind en kom je op de rand van de baan uit en ga je als de sodemieter weer opschakelen en knallen!!!!!!!
dit was een rondje pau.

Veel plezier ik heb mijn veertien dagen af moeten zeggen wegens de volgende foto die strasos gevonden heeft gebroken sprongbeen op Croix doe jan de groeten van Hans
 
Laatst bewerkt:
Moi 41 :-)))))))

Als je Robertals instucteur krijgt (op de foto in de rode raceoverall)zit je wel goed een geduldig en aardig mens,
ik had in mijn laatste week Mario als instucteurdie rijd wat harder als robert bijde
snappen dat je een twee cil rijdt e dat je daar iets andere lijne meerijdt als een vier cil,
ook dat je een gigant van een motorrem hebt
jah wel een beetje"hele" andere lijn heh . O-)

full


;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan