Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heej jongens weet iemand nog een goedkoop adresje voor een set Carbon winddeflectoren? of is er iemand die nog een setje 2e hands heeft?
Wil namelijk mijn 99`er een 2003 look geven...
Ik heb er dacht ik nog één liggen (links) de rechtse is beschadigt.
Zal ff zien voor je je hoort
 
Heej jongens weet iemand nog een goedkoop adresje voor een set Carbon winddeflectoren? of is er iemand die nog een setje 2e hands heeft?
Wil namelijk mijn 99`er een 2003 look geven...
1 advies goed passen en meten wil je ze er netjes opkrijgen.

topkuip eraf halen en een sticker plakken op de plek waar je gaat boren ander heb je kans dat je lak eraf knapt. grtz
 
Bedankt voor de reacties mannen. Het alarm is de oorzaak waardoor de fiets nu bij de dealer staat echter is daarmee nu het huidige probleem niet opgelost.
Ik ga die tip betreffende die brandstofpomp doorgeven aan ze, wellicht scheelt dat zoekwerk, alhoewel ik dat niet zou horen te doen.. :X

Het is afwachten geblazen....zit er sterk aan te denken om het alarm te laten loskoppelen. (dus wel ingebouwd te laten zitten) Is dit mogelijk?
 
Heej jongens weet iemand nog een goedkoop adresje voor een set Carbon winddeflectoren? of is er iemand die nog een setje 2e hands heeft?
Wil namelijk mijn 99`er een 2003 look geven...

Zoals ik eerder zei dat ik er op terug zou komen;

Foto-J37NFYCK.jpg

Foto-BBQIZVOL.jpg


Normale nieuwprijs;
03 AP0006406 FUEL BAFFLE CARB. - A-STD - 1 261.67€
Dit is de site;
Aprilia - RSV 1000 - 2002 Spareparts - Schematic Parts List
 
Laatst bewerkt:
Iemand al eens koppakking problemen gehad met de mille?
Symptomen:
-veel te hoge carterdruk
-witte rook/stoom uit carter
-Bougies koffiebruin
-Koelvloeistof ok
-olie iets gezakt

Alles gekomen na een avondje lekker doorrijden...
Motorloop is onveranderd
 
Laatst bewerkt:
Iemand al eens koppakking problemen gehad met de mille?
Symptomen:
-veel te hoge carterdruk
-witte rook/stoom uit carter
-Bougies koffiebruin
-Koelvloeistof ok
-olie iets gezakt

Alles gekomen na een avondje lekker doorrijden...
Motorloop is onveranderd

Hmm, koelvloeistof zou dan niet meer ok zijn :?
Hoe weet je dat de carterdruk te hoog is?

Wel zwaar klote als het de koppakking is :/
 
Hmm, koelvloeistof zou dan niet meer ok zijn :?
Hoe weet je dat de carterdruk te hoog is?

Wel zwaar klote als het de koppakking is :/

Gelukkig heb ik de carterontluchting herrouteerd naar een catchbottle naast mn voortandwiel. Zag daar rook uitkomen na een rit en voelde aan de slang dat de druk hoger dan normaal was.
Ik hoop dat het de koppakking is: anders zit je meer aan de gebroken zuigerveer of gat in de zuiger / cilinderwand :X
Het is mogelijk dat de koppakking doorgeslagen is naar de ruimte waar de nokkenasketting doorheen gaat en dus hoeft ie dan geen koelvloeistof te verbruiken.
 
als je meer carterdruk hebt dan normaal is dat blow-by, dus de verbrandingsgassen die langs de zuiger worden geblazen. vaak slechte zuigerveren oorzaak.

trouwens, is het iemand van jullie R rijders wel eens opgevallen hoeveel het voorspatbord trilt bij hogere snelheid(+200), ik heb de stuurdemper eens gedemonteerd om te kijken hoe dat rijdt, en zodoende heb ik even dat afdekplaatje verwijderd die eronder zit, zodoende kan ik naar beneden kijken.
 
Hallo allemaal,ik ben ondertussen ook een rsv mille rijker geworden maandag.
Ik heb er nog nooit 1 gehad maar denk wel dat ie goed gaat bevallen,ik moet alleen nog een mooie sportdemper hebben en dan het liefste Akrapovic dubbel maar die kosten nieuw nogal wat.
Iemand hier nog iets moois te koop???
full
 
:W

ik ben het al lang van plan, maar nu heb ik em te pakken gekregen, mijn mille gaat naakt (wegens rug en pols problemen)

[afbeelding]
dit is een foto van de kit op de mille van de vorige eigenaar

is een op maat gemaakte kit voor de rsvr 2002 die ik op de kop heb kunnen tikken

[me="Duc"]is blij :)[/me]

gisteravond mijn motor terug gaan halen en ik ga even mijn eerste bevindingen op een rijtje zetten:

het eerste wat me opviel is dat ik bij te stapvoets manouvreren bijna geen stuuruitslag meer heb, geen last van eens ik rij, maar dat is wel wennen nu (en wel een beetje een tegenvaller)

eens ik rij stuurt het natuurlijk vliegensvlug, is echt een 1000 die stuurt als ne 400 nu, en ik heb het goed kunnen testen want ik ben nogal wat files tegengekomen tijdens het naar huis rijden

de zithouding is in ieder geval beter, maar dat kan ik pas echt zeggen als ik er een paar honderd km op heb zitten.

de snelheidsbeleving :o

damn, ik besef nu pas hoe hard ik reed daarvoor, da heb je dus echt nie door met die kuip en de goeie windbescherming van de mille.
Op de autosnelweg ist natuurlijk zoals op de meeste nakeds vanaf 160 per uur dat je het gevoel hebt van snel genoeg te rijden. Op secundaire wegen daarentegen gaat het nog sneller als daarvoor vanwege het toegenomen gevoel van controle. Het bochtengedrag moet ik nog wat meer voor rijden maar mijn eerste indruk is dat em vanachter ietsje lager zou mogen, maar daarvoor moet ik nog wa meer rijden

foto's volgen later nog wel, en een meer genuanceerde mening ook als ik er wat meer km heb opgezeten
 
Laatst bewerkt:
gisteravond mijn motor terug gaan halen en ik ga even mijn eerste bevindingen op een rijtje zetten:

het eerste wat me opviel is dat ik bij te stapvoets manouvreren bijna geen stuuruitslag meer heb, geen last van eens ik rij, maar dat is wel wennen nu (en wel een beetje een tegenvaller)

eens ik rij stuurt het natuurlijk vliegensvlug, is echt een 1000 die stuurt als ne 400 nu, en ik heb het goed kunnen testen want ik ben nogal wat files tegengekomen tijdens het naar huis rijden

de zithouding is in ieder geval beter, maar dat kan ik pas echt zeggen als ik er een paar honderd km op heb zitten.

de snelheidsbeleving :o

damn, ik besef nu pas hoe hard ik reed daarvoor, da heb je dus echt nie door met die kuip en de goeie windbescherming van de mille.
Op de autosnelweg ist natuurlijk zoals op de meeste nakeds vanaf 160 per uur dat je het gevoel hebt van snel genoeg te rijden. Op secundaire wegen daarentegen gaat het nog sneller als daarvoor vanwege het toegenomen gevoel van controle. Het bochtengedrag moet ik nog wat meer voor rijden maar mijn eerste indruk is dat em vanachter ietsje lager zou mogen, maar daarvoor moet ik nog wa meer rijden

foto's volgen later nog wel, en een meer genuanceerde mening ook als ik er wat meer km heb opgezeten

geen stuuruitslag bij lage snelheid? :?

Is niet mijn ervaring... :N
 
Ok thnx hagasan, ik moet er alleen wel 2 hebben, en juist die rechter los is nergens te vinden...
Weet je zo een site waar je ze compleet kunt bestellen incl bevestiging, ik zoek tevens nog een carbon voorspatbord...
 
Hallo V-twin heren,

Ik heb een vraag en hoop dat 1 van jullie mij hier een antwoord op kan geven. Ik ben namelijk mijn sp-2 aan het verbouwen en wil hier graag een ohlins vork in hangen. Nu zijn de ohlins vorken voor de sp-2 erg moeilijk te krijgen. Nu kan ik aan een ohlins vork komen van een 2005 mille R (met de radiale remmen) Nu is het T-stuk niet zo'n probleem, maar ik wil graag mijn wielen behouden. hiervoor moet de vooras passen. Ik wilde dus vragen of 1 van jullie mij de diameter van beide as-gaten van de poten kan geven. dan weet ik of het mogelijk is te maken (met bussen of afdraaien) of dat verschillen te groot zijn.

alvast bedankt!

Miehoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan