Status
Niet open voor verdere reacties.

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.804
4
Spijkenisse
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 4

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:
~[/quote]



Bandentests
toerbanden 2013 Reifentest 2013: Tourenreifen 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17 | MOTORRAD 12/2013
sportbanden 2013 Sportreifen im Reifentest 2013 | MOTORRAD 13/2013
endurobanden 2013 Enduroreifen im Reifentest 2013 - Motorradreifen
~circuittest Conti Sportattack2~[/img]



Bandenfilmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=8_B3FyqtBmo Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

[url=http://www.conti-fitmentguide.com/]Continental




Dunlop
Pirelli[/url]
 
Laatst bewerkt:
Samengevat zijn mijn wensen:
- Geschikt voor circuit rijden onder 2:00 op Assen of onder 2:05 op Zandvoort
- 3000-4000 km levensduur. (Geen puur circuit band dus)
- Nat/Koud weer prestaties zijn niet belangrijk
- Snelle opwarming is niet belangrijk

Ik heb op de Fastbikes website de testen eens doorgenomen. En als je naar de rondetijden op het circuit kijkt en het overige commentaar kijkt lijken er maar 2 alternatieven voor de Rosso Corsa:
- Metzler Racetec Interact K3
- Continental Sportattack

Products – Page 2 – Fastbikes

Ben benieuwd naar reacties van mensen met vergelijkbare wensen en hun ervaringen.
Alternatieven zijn de Dunlop GP Racer en de Michelin Power Supersport.
De SportAttack hoort niet in dit rijtje thuis, volgens mij bedoel je de RaceAttack's.
 
Alternatieven zijn de Dunlop GP Racer en de Michelin Power Supersport.
De SportAttack hoort niet in dit rijtje thuis, volgens mij bedoel je de RaceAttack's.

Bij Fastbikes zetten ze de r10, Dunlop GP racer & Michelin Power & Raceattack's tegenover de Pirelli Supercorsa SC2. <-- Dat zij wat mij betreft racebanden.

De Trackday & weg banden zijn volgens Fastbikes: s20, Sportattack, Corsa Rosso, Sportsmart, Power Pure.

Klopt deze categorisering niet volgens jou?
 
Ik bedoel stel ik leg er nu sportrubber onder, maar krijg het maar 70% op temperatuur steeds. Dan kan ik natuurlijk beter voor een (sportieve) < |( sport-tourband als de t30 of de Roadattack 2 evo gaan want die zal gegarandeerd tot z'n recht komen. Vraag is dus alleen, rij je met flink doorrijden op de weg je sportband warm? En: kom ik niet buiten de grenzen van een sport-tour band. Dat laatste denk ik niet, maar zou het eerste ook wel eens willen weten.
Een sportband functioneert redelijk als hij lauw is, en goed als hij op bedrijfstemperatuur is. Onder goede omstandigheden kan dat makkelijk op straat.
Voordat je een goede sport/toerband oververhit moet je wel harder rijden dan nodig is om een sportband te oververhitten op temperatuur te krijgen.
Let wel: ik heb het over een sportband, niet over een semi-circuitband zoals de Supercorsa's, Racetec's etc.
 
Laatst bewerkt:
Bij Fastbikes zetten ze de r10, Dunlop GP racer & Michelin Power & Raceattack's tegenover de Pirelli Supercorsa SC2. <-- Dat zij wat mij betreft racebanden.

De Trackday & weg banden zijn volgens Fastbikes: s20, Sportattack, Corsa Rosso, Sportsmart, Power Pure.

Klopt deze categorisering niet volgens jou?
De rosso 2 hoort in dat rijtje ipv de corsa . De corsa doet eigenlijk alles wel goed en geeft genoeg grip met jouw rondetijden en gaat wat meer dagen mee.
 
Laatst bewerkt:
Ja.. en dan ben ik dus benieuwd welke sport/tour band bij welke motorkeuze geschikt is? Wat is het verschil?
Is er een reden om de Angel GT (of een van de andere) wel of niet op een 400cc te nemen ipv een roadsmart 2? Voorkeur is lastig want ik heb pas 2 setjes banden gehad. Enige wat ik weet is dat neutraal sturen voor mij een plus is.
De manier waarop je kunt kiezen is al meerdere keren in het topic uitgelegd, ook in de oipeningsposting.
Qua opwarmen etc. zou de Pilot Road 2 erg geschikt zijn, maar de stuurkarakteristiek is deze nauwelijks neutraal te noemen.
Ik zou je de Pilot Road 4 willen aanbevelen. Net als de Angel GT een prima band, maar toch een wat slapper karkas dan deze. Voor zo'n licht brommer (no disrespect) is dat wel zo prettig.
 
Ook hier weer, wat is minder grip? Ga je lopen racen in de regen, dan zou ik de sport attack 2 niet nemen. Rij je "normaal" in de regen, zijn ze meer dan prima. Dat gelul over slechte uit de test. Ze zijn getest op circuit met circuit snelheden in de regen. Als het slechte banden waren werden ze ook niet verkocht.
Over de pirelli supercorsa hoor je niemand, terwijl deze bijna slick zijn.
En sinds wanneer rijden er zo veel mensen zo vaak in de regen. Regen kom je altijd tegen maar ik ken er maar weinig die voor de fun door de regen rijden. Of je moet woon werk rijden maar dan zou ik een sport/toer band nemen. 8-)

Dit geldt btw voor alle banden. Staar je niet blind op de natte circuit testuitslagen. Kijk naar waar JIJ je ze voor gaat gebruiken.
Staar je niet blind op woorden. Slechtste uit de test betekend nog steeds niet dat iets slecht is, alleen minder goed dan de rest. Maar gezien het kleine verschil met de rest is de keuze meer persoonlijk dan dat er echt een duidelijk kwaliteitsverschil is. Echter, als je moet kiezen, dan kies je toch niet zomaar voor de slechtste? Dan moet je daar een goede reden voor hebben....
 
Je bedoelt het aantal 110/70 in % van het aantal 120/70 banden dat verkocht wordt?

Ik denk dat dat heel erg laag is.

Marktwerking dicteert, als 110/70 banden het gat in de markt was hadden alle banden in die maat uitgebracht geweest. Blijkbaar is het nog niet zo eenvoudig als gewoon "een andere breedte indrukken" en zijn er dus echt nog ontwikkelingskosten aan 110/70 rubber extra, tov 120/70. Als die markt te klein is, pis je naast de pot.

Snap dat dat klote is, heb er zelf ook genoeg last van gehad met mijn motoren (zie rijtje :+ ), maar je doet er niets aan.

Net even gekeken en een inschatting gemaakt: ik verkoop ongeveer 40X meer 120/70-17 dan 110/70-17. Dan lijkt mij de reden wel duidelijk......
 
Mensen,

Advies gevraagd. Ik heb voor mijn kawasaki z1000 uit 2005 nieuwe banden nodig.
Ik hou van sportief rijden maar rij niet met het knietje aan de grond. (Ook niet verstandig met motor-jeans;). En rij eigenlijk alleen met mooi weer. (Onverwachtse regen tijdens een rit kan natuurlijk altijd gebeuren)Welke band adviseren jullie?
Ook weer: de keuze is meer afhankelijk van jouw voorkeuren dan van een duidelijk verschil in kwaliteit. Ik zou gezien jouw vraag wel voor een sport/toerband gaan, maar welke is afhankelijk van jouw voorkeur en eisen.
De verschillen staan vrij duidelijk in de openingsposting en in de afgelopen pagina's.
 
Bij Fastbikes zetten ze de r10, Dunlop GP racer & Michelin Power & Raceattack's tegenover de Pirelli Supercorsa SC2. <-- Dat zij wat mij betreft racebanden.

De Trackday & weg banden zijn volgens Fastbikes: s20, Sportattack, Corsa Rosso, Sportsmart, Power Pure.

Klopt deze categorisering niet volgens jou?
De categorisering blijft subjectief, maar inderdaad klopt deze niet.
De Power Pure is uit het programma en opgevolgd door de Power 3. Maar bij de semi-racebanden geschikt voor straatgebruik geeft Michelin zelf toch echt de Power Supersport (voorheen de Power One).
De S20 is opgevolgd door de S20 EVO, de SportAttack door de SportAttack 2, de Rosso Corsa zit weer tegen de semi-circuitbanden aan dus daar zou de Rosso II eigenlijk voor genomen moeten worden, etc. etc.
 
hoezo dat, je zou denken dat een sportband nog extremere temperaturen aankan? En hoe merk je dat je band oververhit, zodra hij stapjes naar buiten gaat zetten of als het rubber als een soort ijsje langs je velg begint te druipen ? :P


Een sportband functioneert redelijk als hij lauw is, en goed als hij op bedrijfstemperatuur is. Onder goede omstandigheden kan dat makkelijk op straat.
Voordat je een goede sport/toerband oververhit moet je wel harder rijden dan nodig is om een sportband te oververhitten op temperatuur te krijgen.
Let wel: ik heb het over een sportband, niet over een semi-circuitband zoals de Supercorsa's, Racetec's etc.
EDIT: aangepast vanwege verschrijving
 
Laatst bewerkt:
Ook weer: de keuze is meer afhankelijk van jouw voorkeuren dan van een duidelijk verschil in kwaliteit. Ik zou gezien jouw vraag wel voor een sport/toerband gaan, maar welke is afhankelijk van jouw voorkeur en eisen.
De verschillen staan vrij duidelijk in de openingsposting en in de afgelopen pagina's.

Over sporttoerbanden gesproken: ik heb net een setje Roadsmarts 2 in gebruik genomen, na een setje Sportsmarts te hebben versleten.
Nieuwe banden voelen natuurlijk altijd beter aan dan je oude vierkant gesleten setje, maar deze zijn écht prima. Meteen grip en ook in de regen geven ze meteen ladingen vertrouwen. De Roadsmarts sturen ook aanmerkelijk makkelijker.
 
hoezo dat, je zou denken dat een sportband nog extremere temperaturen aankan? En hoe merk je dat je band oververhit, zodra hij stapjes naar buiten gaat zetten of als het rubber als een soort ijsje langs je velg begint te druipen ? :P

Bij oververhitting begint je band te smeren, en bij serieuze oververhitting kunnen de stukken om je oren vliegen
Zwaar oververhitte band:
943443_356515411116222_1400360376_n.jpg

Achterband Yamaha YZF R-125 Bobby Bos
 
Laatst bewerkt:
Een sportband functioneert redelijk als hij lauw is, en goed als hij op bedrijfstemperatuur is. Onder goede omstandigheden kan dat makkelijk op straat.
Voordat je een goede sport/toerband oververhit moet je wel harder rijden dan nodig is om een sportband te oververhitten op temperatuur te krijgen.
Let wel: ik heb het over een sportband, niet over een semi-circuitband zoals de Supercorsa's, Racetec's etc.

Ok, en nu wellicht een lastig te beantwoorden vraag maar wel erg belangrijk voor mij: hoe snel is 'makkelijk' bij zo'n sportband bereikt? Is dat na 2 kilometer bij bijv. 20 graden en zonnetje en je blok (+ banden dus) warmrijden (dus niet te gek met gas) of is het dan pas na 5 kilometer ongeveer? of 10? En als je nou wat lang voor een stoplicht staat ofzo, koelt een recente sportband dan ook meteen vrij snel af, zodat je daarna weer rustig moet doen de eerste paar bochten?

Met sportband bedoel ik steeds segment s20 (evo), pp3 etc.

Thanks voor het delen van je kennis trouwens :) .
 
Laatst bewerkt:
Ok, en nu wellicht een lastig te beantwoorden vraag maar wel erg belangrijk voor mij: hoe snel is 'makkelijk' bij zo'n sportband bereikt? Is dat na 2 kilometer bij bijv. 20 graden en zonnetje en je blok (+ banden dus) warmrijden (dus niet te gek met gas) of is het dan pas na 5 kilometer ongeveer? of 10? En als je nou wat lang voor een stoplicht staat ofzo, koelt een recente sportband dan ook meteen vrij snel af, zodat je daarna weer rustig moet doen de eerste paar bochten?

Met sportband bedoel ik steeds segment s20 (evo), pp3 etc.

Thanks voor het delen van je kennis trouwens :) .

Zo ernstig als je denkt is het niet.
Bij koude motor moet je toch eerst warm rijden, als dat zo ver is zijn je banden al lang warm genoeg om te knallen.
Stoplichten geeft geen problemen.
Maar bijvoorbeeld sportsmart 1 moet je na een rook pauze (zeg 10 minuten) wel even kort weer opwarmen. Die zet dan wel een stapje opzij als je lekker de bocht door knalt als in kneedown en goed op het gas. Evengoed hebben ze koud best veel grip.

Ik rij er ook mee in de winter zolang er niet veel pekel ligt. Ook dan kan je behoorlijk ver gaan. Ik doe dan geen kneedowns maar de schaamrandjes kun je er nog wel afrijden.
 
De manier waarop je kunt kiezen is al meerdere keren in het topic uitgelegd, ook in de oipeningsposting.
Qua opwarmen etc. zou de Pilot Road 2 erg geschikt zijn, maar de stuurkarakteristiek is deze nauwelijks neutraal te noemen.
Ik zou je de Pilot Road 4 willen aanbevelen. Net als de Angel GT een prima band, maar toch een wat slapper karkas dan deze. Voor zo'n licht brommer (no disrespect) is dat wel zo prettig.
Op gelezen inderdaad, maar hoe nieuwe banden zich ontwikkelen en hoe zich dat vertaald naar rijgedrag is wel lastig in te schatten.
Zoals later vermeld zijn de PR4 en Angel GT niet in 110/70 .. maar....
Net even gekeken en een inschatting gemaakt: ik verkoop ongeveer 40X meer 120/70-17 dan 110/70-17. Dan lijkt mij de reden wel duidelijk......
...het verschil is inderdaad wel erg groot.. kan ze geen ongelijk geven. Worden volgens mij ook geen nieuwe motoren gemaakt met deze maat.
Ik ga denk ik voor de T30.. Scheelt €15 op een setje i.v.m. roadsmart 2 en als het verder toch niks uitmaakt :P

edit: Of een RA2 voor en een RA2 EVO achter :P. Rij toch bijna nooit in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is: ik heb de FZ750 ook jarenlang met een 120 op een 3,0 inch voorvelg gereden. Op het laatst vervangen door een 3,5 inch FZR voorvelg, had wel het idee dat het net even wat neutraler stuurde. Maar kan ook tussen de oren gezeten hebben, met de 120 op de originele velg heb ik ook circuitdagen gereden (groep rustig, dat dan wel, was op het laatst de enige motor die op eigen kracht was gekomen en ook zelf weer naar huis moest rijden).
 
De categorisering blijft subjectief, maar inderdaad klopt deze niet.
De Power Pure is uit het programma en opgevolgd door de Power 3. Maar bij de semi-racebanden geschikt voor straatgebruik geeft Michelin zelf toch echt de Power Supersport (voorheen de Power One).
De S20 is opgevolgd door de S20 EVO, de SportAttack door de SportAttack 2, de Rosso Corsa zit weer tegen de semi-circuitbanden aan dus daar zou de Rosso II eigenlijk voor genomen moeten worden, etc. etc.

Dat vind ik op zich bijzonder? Hoe zou jij ze dan categoriseren? Ook als je kijkt naar bruikbaarheid voor de straat? (dus redelijke opwarmtijd en slijtage)

Race: Bridgestone R10, Supercorsa SC2, Metz. Interact K2, Conti/Dunlop Raceband?

Trackdays & Road 4000km: Dunlop GP Racer, Michelin Power Supersport, conti Raceattack, Pirelli Corsa Rosso. Metz Interact K3, Bridgestone?

Road: Pirelli Rosso 2, Dunlop Sportsmart, Michelin P. Pure, Conti Sportattack, Bridgeston S20
 
Laatst bewerkt:
Kom je (regelmatig) op circuit?
Nee? Leg de banden er op en ga rijden. Niets mis mee, gewoon goede banden. Wellicht dat de PR4 betere banden zijn voor jou. Deze sturen net iets makkelijker.
Ja? Zoek een paar andere banden
 
even inhaken op de supercorsa sc2's:

Ik ga woensdag weer een circuitdag doen en heb voor mijn motor een extra set wielen waar ik supercorsa's op heb liggen.

Dit is echter de eerste keer dat ik op de supercorsa's de baan op ga maar kan niet echt duidelijke info vinden over de bandenspanning die ik moet hebben :?

Iemand van hier die er wat nuttigs over kan zeggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan