Volgende keer MF als bron gebruiken, daar staat de enige en absolute waarheid:
Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?
Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je erg je best moet doen vooraleer eigenaren van een allroad van €20-30000 hun motorfietsen "soft" gaan noemen.
Zullen we daar reisenduro van maken?
Maar Enduro is toch wat anders dan Endurance.
Endurance is toch Long-distance-race, op een afgesloten (asfalt)circuit ?
"De 12/24 uur van ...."
Volgende keer MF als bron gebruiken, daar staat de enige en absolute waarheid:
Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?
Poteto potato
Endurance evenementen heb je in allerlei soorten en maten
Doe maar eens mee aan een enduro met een cross bak.
Lange 1 word je echt vrolijk van.
Heb jij die CR500 nog ?
Deze benaming vind ik ook veel toepasselijker.
Reisenduro vind ik dan weer een term die nergens op slaat...
Enduro is naar mijn idee een crosser op kenteken, en dat is nou niet echt de eerste motor waar ik aan denk om mee op reis te gaan.
Doe maar eens mee aan een enduro met een cross bak.
Lange 1 word je echt vrolijk van.
De naam "Multistrada" geeft de inzet van de motor volledig weer.Ik heb op een Ducati Multistrada DS 1000 gereden en de eigenaar noemde het een touring enduro.
Is dit een crossmotor met kenteken? Of juist een crossmotor met kenteken dat meer gericht is op de lange afstanden? Of iets helemaal anders?
Ben er zelf ook van in de war.
De naam "Multistrada" geeft de inzet van de motor volledig weer.
Talenknobbel?Meer dan 1 weg?
Het maakt allemaal niks uit.
*mompelt iets met R1 Sjaak*
Natuurlijk heeft een R1 ergens de genen zitten van een XT500..
Afijn, als je graag van het padje af wilt kan dat met iedere motor.
De ene motor is alleen iets geschikter als de andere, het enige limiet dat motoren onder elkaar hebben is (top)snelheid, de rest is alleen maar vorm..
'gaat minimaal 2 kruisingen mee'Meer dan 1 weg?
Ik heb op het internet wel eens een foto voorbij zien komen van een vrouw, die een deegroller aan het zicht wou onttrekken.
Toen dacht ik nog: De ene staaf is iets geschikter als de ander, en de enige limiet is de hoogte van lust, de rest is alleen maar vorm.
Maar toch noemen we het nog steeds een deegroller en geen dildo.....
For every type of surface on this planet, there is a combination of wheels, metal and engine that can tackle it. At the skeletal level, the terrain you'll be covering comes down to two types: road and off-road. Choosing a motorcycle to buy, however, isn't so simple.
For those who want both the pleasure of riding around town and that of getting out into the country, there's a sector of bikes that mesh the motorcycles' worlds into one. And within that sector, there are even smaller subsets. Allow us to untangle the mess of labels that include dual sports, enduros, supermotos and adventure bikes. Let us help you decide which is best for the riding you desire.
Dual Sport
Pros: Capable on all surfaces
Cons: Less comfortable, some have less power, not the coolest-looking
The idea behind a dual-sport motorcycle lies right within the name. It's intended to be able to serve two purposes, one being daily street-legal driving, the other being the ability to escape the neat, well-traveled paths and get into the dirty, dusty, uneven places that require more capability. They have higher ride heights for clearance over obstacles, they have a lot of suspension travel, and they're typically fitted with single-cylinder engines.
Enduro
Pros: More durable, bigger tank
Cons: Not always street-legal
Enduro bikes and dual-sports are in the same bloodline, with enduros primarily intended for long-distance off-road riding. These motocross-spirited motorcycles are more trail-inclined and have bigger gas tanks, beefier parts, as well as a few extra pieces to protect the bike from wear and tear. If you're looking to spend more time crawling through rocks, weaving through forests and skipping across sand, enduros are likely your cup of tea.
Supermoto
Pros: Good handling, better at high speeds
Cons: Less capable off-road
Just by looking at the profile of a supermoto, you'll notice the differences, with the biggest being the wheels. Supermotos lean more toward street performance and thus have smaller wheels and thicker, wider tires to handle tighter turns and more speed. They also have different gearing to get up to speed and bigger brakes for stopping power. They maintain the more upright seating position of a dual sport, but the suspension is usually stiffened up a bit. It's not typical for supermotos to have twin-cylinder engines, but it's an available option with bikes like the Ducati Hypermotard and the KTM 950.
These slick-looking bikes are like little love children of motocross and road racing.
Adventure Bike
Pros: Looks cooler, more comfortable
Cons: Heavier, handling isn't as good
The modern adventure bike is essentially a direct reflection of the public wanting touring bikes to be able to handle occasional jaunts into the rough. While enduros are oriented for long-range off-roading with durable parts and serious knobbies, adventure bikes have slicker tires, smoother suspensions, and more power that make for a more comfortable ride on paved roads. More so, they're street bikes that can handle dirt and gravel. Just don't expect to be climbing any mountains on these things.