Allroads Motor Meeting 2020 - Belangstelling?

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Goedemiddag mede allroad rijders!

Het lijkt mij een leuk idee om ergens dit najaar een middag te prikken op een centrale locatie (bijvoorbeeld groot parkeerterrein) en daar met een groep Allroad motoren te verzamelen voor een gezellige meetup! Alle allroads van ieder merk zijn welkom en lijkt me leuk om daar met een drankje erbij verhalen, ideeën en inspiratie uit te wisselen over alles wat met allroad motoren te maken heeft!

Zijn er allroad rijders die een dergelijk idee leuk vinden en wellicht tips, ideeën of andere info hebben waarmee dit kan worden georganiseerd?

Ben benieuwd!

Groeten,

Johannes
 
Klinkt goed. Zou het ergens in de buurt doen waar wel wat onverharde paden zijn.
Iets naar het oosten, zuiden of noorden dus.
Als je t in oktober houdt op een datum dat wij kunnen zijn wij er bij.

Kunnen de ervaren ook echt wat "leren" aan de mensen die willen beginnen.

Edit: Wellicht als de omstandigheden het toelaten een weekendje van maken met camping. Is toch wel in de stijl van deze motoren.
 
Klinkt goed. Zou het ergens in de buurt doen waar wel wat onverharde paden zijn.
Iets naar het oosten, zuiden of noorden dus.
Als je t in oktober houdt op een datum dat wij kunnen zijn wij er bij.

Kunnen de ervaren ook echt wat "leren" aan de mensen die willen beginnen.

Edit: Wellicht als de omstandigheden het toelaten een weekendje van maken met camping. Is toch wel in de stijl van deze motoren.
Hoi Erwin,

Leuke toevoeging en ook het idee om er een (simpele) kampeertrip van te maken kan ik zeker wel waarderen! Ik zal eens gaan zoeken naar wat ideeën voor locaties en die zal ik hier dan ook neerzetten zodat alle geïnteresseerden dan ook kunnen aangeven wat hun voorkeur heeft...
 
De meeting is bedoeld voor alle zware, middelgrote en lichte allroads! Dus hierbij valt te denken aan:

- Honda Africa Twin
- BMW GS
- Yamaha Super Tenere
- KTM 990/1090/1290
- Kawasaki Versys
- Benelli TRK
- Honda Transalp
Etc. Etc.
 
Als je wat opkomst wilt hebben, ook met minder weer, hou het dan simpel en maak er geen weekend van.
Ik heb eerder een MF allroad rit georganiseerd en door het simpele concept, gereden vanuit Nijkerk, kwamen er bijna 60 motoren op af.

Ik heb de rit georganiseerd voor zwaardere allroads en de 1-cilinder Enduro's uitgebannen. Ook gevraagd db-killers erin te proppen waar nodig en je in het bos te gedragen als gast. Het was een topdag, al zeg ik het zelf. :+

1597046045656.png

1597046089363.png
 
Vandaar uit kan je makkelijk de Veluwe op. Finish was in Barneveld aan de A1, dus iedereen kon ook weer vlot zijn weg naar huis vinden.
 
Misschien ook een grappig idee, een boer zien te vinden met een kaal maisveld heeft waar wij mogen spelen (als het later op het jaar is).
Kun je een paar parkoertjes uitzetten, testosteron doet de rest.

Zat tijd om te ouwehoeren, leuk om technieken uit te wisselen en te oefenen, beetje competitie voor de sterke verhalen achteraf.

Laatst ben ik met een paar kameraden wezen toeren. Had al zo'n idee dus een paar pillionen en een bal in de koffer gedaan. Niemand heeft het nog over dat stukje toeren, maar dat aankloten op die parkeerplaats was geweldig!
 
Ziet er goed uit. Mooi centrale startlocatie ook.
Dank je voor je reactie! Ik zat er dit weekend ook nog over na te denken en ondanks het leuke idee van Erwin ben ik het wel met je eens! Ik zou het vooral leuk vinden om heel laagdrempelig een groep allroads op een parkeerterrein bij elkaar te zetten. Kletsen over motoren, reizen en gadgets! Een mooi rondje rijden mag natuurlijk ook maar is niet de hoofdzaak wat mij betreft. Ik zal naar een datum gaan kijken en qua centrale locaties heb ik wel wat ideeën! :)
 
Met een grote groep een rit rijden hoeft van mij niet echt, maar als ik tijd heb en het is een beetje in de buurt kom ik wel even kijken.

Edit: ter verduidelijking, een leuk idee en als datum en locatie voor mij schikt kom ik ook wel even langs. Een ritje hoeft van mij niet zo nodig.
 
Laatst bewerkt:
Offroad rijden hoeft voor mij niet, ik heb een all-road omdat die gewoon lekker op de weg ligt. Desalniettemin, wellicht dat ik kom kijken. Als het maar niet ergens midden in de Randstad is, dan vind ik het bij voorbaat al te ver rijden.
 
Lekker motiverend; "Als jullie nou een evenement organiseren dat voldoet aan al mijn wensen, dan ga ik er over nadenken of ik misschien tijd wil vrijmaken als ik eventueel in de buurt ben"......... :?
De organisator bepaald wie, wanneer, waar en wat de bedoeling is. Met grote groepen rijden is overigens nooit handig. Ik geloof dat ik in 2016 een tiental groepjes heb laten vormen op gelijk niveau. Binnen deze dag was er ook ruim de tijd om elkaar te leren kennen en slap te ouwehoeren over brommers.
 
Wat wil je dan horen? Ik bedoel alleen dat een rit erbij van mij niet hoeft, zeker niet met groepen. Ts heeft het trouwens ook niet eens over een rit gehad, dat heb jij er van gemaakt. Dus als er geen rit bij is, dan is het niet goed? Ook lekker motiverend. Ik kan ook niet reageren, dat is ook niet motiverend, ik kan zeggen dat ik langskom, en dat vervolgens niet waarmaken omdat de datum of locatie niet uitkomt, ook niet motiverend. Dus zeg het maar?

Aangezien ik om het weekend werk, komt de helft van de dagen mij helaas al niet uit, niet omdat ik niet wil, maar er moet nou eenmaal ook gewerkt worden. Tenzij het toevallig dichtbij is, dan kan het misschien voor of na een ochtend of avonddienst. Vandaar dus als datum en locatie schikt.
 
Laatst bewerkt:
At TS: Gewoon doen zoals het jou goed lijkt, op de tijd en plaats dat het jou goed lijkt.

In het verleden heb ik veel brommer toertochten van 10 tot 144 man (mede) georganiseerd. Maakt niet uit hoe je het doet, er zullen altijd figuren klagen over de datum/tijd/locatie/uitvoering. Als ze het beter weten doen ze het zelf maar.
Wil niet zeggen dat tips niet mogen natuurlijk, maar het blijven voorstellen, geen eisen. Wat jij er mee doet is alleen aan jou.

Mocht je het in het oosten houden op een datum dat mij uit komt wil ik nog wel meehelpen met organiseren/voor- danwel achter-rijder zijn of wat je maar nodig bent.
 
Laatst bewerkt:
Offroad rijden hoeft voor mij niet, ik heb een all-road omdat die gewoon lekker op de weg ligt. Desalniettemin, wellicht dat ik kom kijken. Als het maar niet ergens midden in de Randstad is, dan vind ik het bij voorbaat al te ver rijden.
Zelf woon ik in Amersfoort dus dat is lekker centraal gelegen...
 
Lekker motiverend; "Als jullie nou een evenement organiseren dat voldoet aan al mijn wensen, dan ga ik er over nadenken of ik misschien tijd wil vrijmaken als ik eventueel in de buurt ben"......... :?
De organisator bepaald wie, wanneer, waar en wat de bedoeling is. Met grote groepen rijden is overigens nooit handig. Ik geloof dat ik in 2016 een tiental groepjes heb laten vormen op gelijk niveau. Binnen deze dag was er ook ruim de tijd om elkaar te leren kennen en slap te ouwehoeren over brommers.

Alleen al om dat slap ouwehoeren zou ik me opgeven , en idd kleine groepjes van zelfde niveau max 5 motoren .
 
Leuk om al deze reacties te lezen! Ik ben ook in gesprek met twee locaties voor een samenkomst daar... Anders wordt het een centraal parkeerterrein o.i.d.

Ik verwacht deze week sowieso het bericht met de uitnodiging en alle info hier te plaatsen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan