Alpinestars pasvorm welke maat ? > 1.88m bij 85 kilo

Pimpel

MF'er
6 okt 2019
30
3
Ik zou graag een mooi Alpinestars motorpak willen hebben.
Mijn lengte is 1.88m en weeg tussen de 86 en 90 kilo.

Ik heb er al verschillende gepast maar steeds vind ik of het ene of het ander niet goed zitten.
Gok dat ik maat 54 of maat 56 nodig heb.
Vaak is de armlengte van de jas dan net kort bij een 54.

Zijn er meer motorrijders met mijn afmetingen,
welke merk motorpak past eventueel wat beter ?

En het schijnt dat de oudere pakken Alpinestars een andere maatvoering hebben dan de nieuwe pakken? is dat waar?
 
Ik zou graag een mooi Alpinestars motorpak willen hebben.
Mijn lengte is 1.88m en weeg tussen de 86 en 90 kilo.

Ik heb er al verschillende gepast maar steeds vind ik of het ene of het ander niet goed zitten.
Gok dat ik maat 54 of maat 56 nodig heb.
Vaak is de armlengte van de jas dan net kort bij een 54.

Zijn er meer motorrijders met mijn afmetingen,
welke merk motorpak past eventueel wat beter ?

En het schijnt dat de oudere pakken Alpinestars een andere maatvoering hebben dan de nieuwe pakken? is dat waar?
Je aanname is juist.
Maatvoering verschilt wel eens van model en jaargang.
Ik meet bijna exact dezelfde cijfers en vind een maat 54 prima.
Maar een racepak vs. touring combi zal niet 1:1 vergelijkbaar zijn.
Passen en vergelijken ontkom je niet aan, dus.
 
Passen, passen, passen.
Ga eens naar een zaak met veel keuze, zoals Termaat in Nijmegen. Staar jezelf niet kapot op een Alpinestars dus pas ook eens een ander merk. Ik neem aan dat je een goed zittend pak zoekt dat je beschermd bij een val of is er mooi uit zien belangrijker?
En als een convectiepak niet goed past zou je eens naar een maatpak kunnen kijken. Niet heel veel duurder maar door de goede pasvorm en service iedere Euro waard!
 
Je aanname is juist.
Maatvoering verschilt wel eens van model en jaargang.
Ik meet bijna exact dezelfde cijfers en vind een maat 54 prima.
Maar een racepak vs. touring combi zal niet 1:1 vergelijkbaar zijn.
Passen en vergelijken ontkom je niet aan, dus.

Heb je ook een alpinestars pak?
 
Heb je ook een alpinestars pak?
Yep. Een van hun klassiekere modellen.
Met losse broek.
D42A55D2-FA13-4395-A655-ABEAFDEB6AF3.jpeg
 
Heb zelf een IXS Ray (lengte pak, daar mijn lengte vanuit het onderstel komt).
(1.86m +/- 80kg)

Wellicht heb je er wat aan?
Zelf geen ervaring met Alpine.
Wel met losse gecombineerde outfits.
Zit altijd net niet zoals het hoort (maar dat is een persoonlijke ervaring uiteraard)
 
Ik heb een ééndelig racepak in de maat 54 met mijn 1m91 en 80kg. Zit als gegoten. Heb hem nog blind gekocht ook een jaar of 7 terug als tweedehandsje. Ik ben slank gebouwd met lange armen & benen.

Losse jas in de maat 52 past mij perfect, de mouwen eindigen ietsje voor de polsen. Een andere Alpinestars jas die ik heb is wat meer geschikt voor in de winter met binnenjas en valt ietsje langer bij de taille en polsen uit.

Passen is dus de boodschap, tenzij je precies weet welke maten je moet hebben. Blind kopen is niet aan te raden maar heeft bij mij wel goed uitgepakt.
 
Als je jezelf eens goed opmeet, kan je nog de gok nemen om online te bestellen.
Doe ik ook regelmatig, en ik weet steeds beter wat ik moet hebben.
Maar gewoon naar de winkel gaan is nog steeds het beste.

Staar je ook niet blind op Alpinestars, het kan zomaar zijn dat een ander merk je veel beter past.
 
Ik heb een Alpinestars eendelige overall (jaartje of 10 oud). Maat 56 met lengte 1.86m en 104 kilo, zit voor mij goed.
 
Ik heb een Alpinestars gehad, 1.80 en 86 kg. ietwat brede schouders, maar daardoor krijg ik een 54 niet dicht met een rugprotector. geldt overigens ook voor Dainese (die ik nu heb)
 
Ik heb t idee dat vooral Alpinestars geen goede maatvoering heeft. Bij een “tour” jas had ik een XL die veel te ruim viel. (Ja ook besteld zonder eerst te passen). Maar ik dacht t is prima voor op de echte koude dagen met 24 lagen kleding er onder. Maar ik dacht toen laat me eens een sport jasje bestellen en dan doe ik wel L want ik draag er alleen een T-shirt of thermo onder en de XL was al te ruim met een trui.
Kreeg die L niet eens dicht en de mouwen waren 3/4 😂... Toen naar een winkel en kwam er achter dat XXL beter paste...

Dus in een touring jas van AS heb ik een L en een sportieve jas van AS een XXL.

Maar motorkleding is sowieso natte vinger werk rondom maten. Elk merk verschilt zooo veel qua maat. Dus passen is inderdaad het beste advies. En kijk dus ook naar wat voor soort jas je past. Niet een tour jas passen en dan een race jas bestellen in dezelfde maat
 
Ik heb een Alpinestars eendelige overall (jaartje of 10 oud). Maat 56 met lengte 1.86m en 104 kilo, zit voor mij goed.
Hu ...?? Rond diezelfde tijd (ca. 12 jaar geleden) heb ik mijn huidige pak gekocht. Ben 1.85 en 110kg en kreeg destijds van die Italiaanse merken zelfs maat 58 niet over mijn schouders getrokken. ?? Uiteindelijk een Revit GT Corse overall gepast en gekocht, maat 58. Die heb ik nog steeds maar heeft inmiddels 2 keer een schoenmaker bezocht om hier en daar wat stiksels te fiksen. Eigenlijk is ie versleten maar hij zit zo lekker.

Zo ongeveer ieder merk heeft tegenwoordig een maattabel: lengte, borst, taille, heup, binnenbeenlengte.... Die zou ik ter indicatie bekijken.
Een Held, Revit, Buse is bijvoorbeeld ruimer dan eenzelfde maat Dainese, Alpinestars of Spidi. .. . Zelf vind ik Spidi..... :9~ maar ja... die dingen zijn qua maatvoering gesneden op een spaghettisliert.....
 
Laatst bewerkt:
Probeer een lengte maat 54 te passen. Er zijn niet veel motorzaken die daar aardig wat van op voorraad hebben. Termaat echter vaak wel. Ben ik 2 jaar terug ook geslaagd met een lengtemaat (1.95 op toen kleine 90kg)
 
Passen, passen, passen...... ben zelf bij die Rogier van MotorTV geweest, ruim 2 uur aan het passen geweest. Uiteindelijk heeft ie van het pak dat ik graag wilde, nog extra lengtematen besteld. Week later opnieuw passen en toen gekocht.
 
Ik ben 192cm en woog 125 kilo: pakmaat XXL, zowel jas als broek.

Ik ben nog steeds 192cm maar na een Corona-besmettinkje met wat probleempjes nu 90 kilo: nu pakmaat XL. Model Valparaiso V3, superpak! Dit betekent dat vrijwel altijd je mouwen te kort zijn. Qua jas en broek zou ik zelfs L aankunnen mits de mouwen 8cm langer waren en de pijpen 6cm.

De pakken zijn er eigenlijk maar in 2 maten: te klein of te groot *D. O, en voor iedereen die denkt 'afvallen is geweldig': 'vroeger' zette ik de BMW met 1 soepele beweging op de bok, gebruikmakend van mijn gewicht. Nu is dat toch wat anders. Vooral het van de bok halen terwijl de motor beladen is, is soms lastig.

Schermafbeelding 2021-06-10 om 07.42.24.png



Schermafbeelding 2021-06-10 om 07.37.18.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 192cm en woog 125 kilo: pakmaat XXL, zowel jas als broek.

Ik ben nog steeds 192cm maar na een Corona-besmettinkje met wat probleempjes nu 90 kilo: nu pakmaat XL. Model Valparaiso V3, superpak! Dit betekent dat vrijwel altijd je mouwen te kort zijn. Qua jas en broek zou ik zelfs L aankunnen mits de mouwen 8cm langer waren en de pijpen 6cm.

De pakken zijn er eigenlijk maar in 2 maten: te klein of te groot *D. O, en voor iedereen die denkt 'afvallen is geweldig': 'vroeger' zette ik de BMW met 1 soepele beweging op de bok, gebruikmakend van mijn gewicht. Nu is dat toch wat anders. Vooral het van de bok halen terwijl de motor beladen is, is soms lastig.

Bekijk bijlage 1642744


Bekijk bijlage 1642743
ook jij zal dan aan de lengte maat moeten. Alpinestars heeft lengte maten en die staan hier niet op jouw maattabel, ze zijn er echter wel zeker. Heb er zelf ook 1.
 
Hu ...?? Rond diezelfde tijd (ca. 12 jaar geleden) heb ik mijn huidige pak gekocht. Ben 1.85 en 110kg en kreeg destijds van die Italiaanse merken zelfs maat 58 niet over mijn schouders getrokken. ?? Uiteindelijk een Revit GT Corse overall gepast en gekocht, maat 58. Die heb ik nog steeds maar heeft inmiddels 2 keer een schoenmaker bezocht om hier en daar wat stiksels te fiksen. Eigenlijk is ie versleten maar hij zit zo lekker.

Zo ongeveer ieder merk heeft tegenwoordig een maattabel: lengte, borst, taille, heup, binnenbeenlengte.... Die zou ik ter indicatie bekijken.
Een Held, Revit, Buse is bijvoorbeeld ruimer dan eenzelfde maat Dainese, Alpinestars of Spidi. .. . Zelf vind ik Spidi..... :9~ maar ja... die dingen zijn qua maatvoering gesneden op een spaghettisliert.....
Zal nog eens goed kijken maar het was volgens mij echt een 56. Was toen wel wat minder vet als nu (gewicht hetzelfde). Qua lengtemaat klopt het wel met de tabellen.
 
Ik heb recent een nieuw Alpinestars pak gekocht en heel veel verschillende maten en modellen gepast, en ook hiervoor een tweetal andere Alpinestars pakken gedragen dus ik kan hierin bijdragen.

Alpinestars heeft in de recentere jaren een andere maatvoering waarbij alles in de nieuwere modellen een maatje groter uitvalt.

Ik heb het volgende gedragen met mijn 189cm:
95-105kg, 2013: Alpinestars Monza 2PC maat 56
105-122kg, 2016: Alpinestars GP-Pro jas en Missile broek maat 58
95kg (20% vet percentage), 2021: Alpinestars Missile Tech-Air jas en Missile v2 broek maat 52

Met die laatste zit ik wel in de upper end van wat past in die kleding. Ik kom er goed in en krijg alles goed dicht maar het zit wel strak, maar niet oncomfortabel strak. Let wel op dat het nog helemaal nieuw is en nog wat zal rekken.

Een maatje van mij die zit rond de 80-83kg met dezelfde lengte en draagt 48 in de GP Plus R V3 jas en Missile V2 broek. Ik zou dus verwachten dat je maat 50 moet hebben in de nieuwere modellen. Mocht je ook een Tech-Air vest gaan dragen tel dan een maatje bij op bij de jas, want bij mij zou ik die er echt niet meer onder krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zou ik zeker doen als ik dagelijks op de BMW zou zitten. Ik ben een hobbymatig rijder en heb meestal voor rond de 5 a 600 euro een compleet pak. Maatwerk is meestal het dubbele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan