Alternatief voor MeZ4 banden

Demon_ZX-6R

MF'er
26 jun 2006
58
0
Mijn ZX-6r uit '98 heeft momenteel Metzeler Z4 banden eronder zitten.
Deze wilde ik vervangen.

Wat is nu wijsheid en vooruitgang? Pilot powers (lijkt mij een beetje circuit gericht) of Pilot road 2 (is dit wel handig onder een SS)?

Wat is eigenlijk de tegenhanger van de Metzeler?
Zal wel een beetje scheve vergelijking zijn met de nieuwere generatie banden van nu.

Greets Demon.
 
Als je nu met MeZ4 rijdt en je afvraagt of Pilot Road 2 een handige optie is..... :?

De Z4 is de molensteen onder de motorbanden, zelden hoor je er iets goeds over. Als je je tot nu toe daarmee hebt kunnen redden gaat er een wereld voor je open als je de Road 2 neemt. Denk dat je daar op straat amper het maximale uit zult halen.
 
ik heb (zoals velen) de Piler power eronder.
Mijn tip: Zet die eronder en er gaat een wereld voor je open (wat Fazero ook al zei)
 
Ik ben van de Power achter naar een Road 2 gegaan, nog geen seconde spijt van. Voor nog wel een Power voor iets meer vertrouwen met hard insturen.

(extra info: de Z4 zat standaard ook op mijn Fazer 1000, op m'n eerste Fazer 1000 heb ik er 10.000 km mee gereden en ze toen gedumpt voor een setje BT-010's, die waren toen geloof ik net uit. Bij de huidige Fazer heb ik ze bij de aflevering gelijk laten vervangen voor Powers. Op nat wegdek zijn de Z4 erg matig en droog zijn ze ook niet geweldig).
 
Laatst bewerkt:
Ja ok, ik sta nu dus gewoon voor de keuze : Power (2ct) of Road 2 (2ct).
Welk is de beste voor onder een SS.
Een fazer 1000 heeft toch meer PK dan mijn 108. En dan toch Pilot Road2?
 
Ja ok, ik sta nu dus gewoon voor de keuze : Power (2ct) of Road 2 (2ct).
Welk is de beste voor onder een SS.
Een fazer 1000 heeft toch meer PK dan mijn 108. En dan toch Pilot Road2?
Ja, 143 pk en 106 Nm standaard, ook bij hard accelereren onder een aardige hoek houdt ie het prima. 'Gewone' straatbanden worden veel te veel onderschat.
 
Tsja tsja tsja, als ik Road 2's neem en ik ga plat dan vergeef ik mezelf dat nooit. Maar ja die slijtage........

Damn ellendige luxeproblemen.
 
Als je je al met Z4's weet te redden hoef je je om die Road 2 niet druk te maken hoor.... Waarom zou het aan de banden liggen dat je plat gaat?
 
Als je je al met Z4's weet te redden hoef je je om die Road 2 niet druk te maken hoor.... Waarom zou het aan de banden liggen dat je plat gaat?

Demon:,

Nou je hebt i.d.d. gelijk.
Ik heb nu achter een pilot road 2 achter en een piot power 1 voor,

Dit moet gewoon de ultieme combo van banden zijn voor deze motor!!!!!!!!!!!!!!!(1998 ZX-6R)

Deze zomer ben ik met deze banden naar zuid-frankijk gereden, en aan de voor of achterband geen enkele vorm van slijtage te vinden (dus ook niet aan de voorband).

Het was in totaal iets van 3k kiometer rijden wat ik heb gedaan, maar dus geen slijtage.
Niet optisch waarneembaar i.i.g..

Vééél beter dus dan die ellendige mez Z4's.
Ook veel meer vertrouwen dus in de bochten enzo..... blah blah
 
Ik heb de gewone Powers onder m'n Fazer 1000. De achterband gaat nu zo'n 10.000 km mee (waaronder een tripje naar Italië) en is nog steeds niet op. Gewéldige banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan