Amsterdam en Rotterdam willen 80 kilometer-limiet

Volgens mij is de lijn die gevolgd gaat worden al lang duidelijk.

enz. enz.

Bovendien kan je binnen afzienbare tijd zeg een jaartje of 10 a 15 toch niet meer te hard rijden i.v.m intelligente snelheidsadaptatie (ISA) dus gewoon een ordinaire begrenzer met een hele intilligente naam. De eerste testen met dit systeem zijn bijna begonnen

Mee eens! Toch blijft het me steeds verbazen dat dit soort plannen doorgedrukt worden... als je hierover een refendum zou houden (waarbij je dus precies zou moeten horen wat 'het volk' wil...) dan denk ik niet dat het door zou gaan... Toch ergens een manco in ons democratisch bestel?
Ik geloof toch ook nog niet dat het beleid in dit land alleen maar door wereldvreemde-geitewollesokke-ambtenaren-die-altijd-op-de-fiets-komen gemaakt wordt... die mensen rijden toch ook auto (of misschien zelfs motor)
De invloed van belangen- of lobbyclubs is misschien een deel van het antwoord... als een klein groepje maar lawaai genoeg maakt waar de grote massa zwijgt krijg je vanzelf een vertekend beeld toch?
 
Mee eens! Toch blijft het me steeds verbazen dat dit soort plannen doorgedrukt worden... als je hierover een refendum zou houden (waarbij je dus precies zou moeten horen wat 'het volk' wil...) dan denk ik niet dat het door zou gaan... Toch ergens een manco in ons democratisch bestel?
Ik geloof toch ook nog niet dat het beleid in dit land alleen maar door wereldvreemde-geitewollesokke-ambtenaren-die-altijd-op-de-fiets-komen gemaakt wordt... die mensen rijden toch ook auto (of misschien zelfs motor)
De invloed van belangen- of lobbyclubs is misschien een deel van het antwoord... als een klein groepje maar lawaai genoeg maakt waar de grote massa zwijgt krijg je vanzelf een vertekend beeld toch?
Dus toch maar wel lid worden van de MAG, homepage? Soms werkt dat wel, xeg alleen maar cablebarriers :r , 100pk-limiet etc.
 
Maar een beetje reclame voor de goede zaak kan geen kwaad, vooral voor :] diegenen die nog geen lid zijn.
 
Dus volgens jou zou ik bij een rustig tuftempo van 100kmh @ 5500RPM (in een dip) meer uitstoten dan contant hard remmend en hard accelerernd bij 13500RPM?

Kweet het niet maar hij gaat iig 2x zoveel zuipen.

Denk niet dat je hem helemaal volgt... (misschien op de motor maar niet in tekst :p)

100 kmh @ 5500 rpm = uitstoot x
150 @ 8000 rpm = uitstoot y
180 @ 10000 rpm = uitstoor z

jij haalt er plotseling het accelereren bij, terwijl het daar helemaal niet over ging..

en de uitstoot staat inderdaad niet in directe relatie tot verbruik. Hoeveel procent wordt er werkelijk verbrand? Dat is efficiency, als er bij uitstoot x 90% verbranding plaatsvindt en bij uitstoot z 98% dan kan het best dat uitstoot z lager ligt dan uitstoot x ...
 
Binnen de bebouwde kom is bijna alles al 30km/u en dit zal zeker niet minder worden. Enkel de hoofdwegen door steden en dorpen zullen 50km/u blijven hoewel dit in heel veel gevallen al niet meer het geval is.
Ook dit in het kader langzamer is veiliger en veel drempels.
Overdrijven is ook een vak. Binnen de bebouwde kom zijn er juist nog weel te veel straten waar de limiet gewoon 50 is. In straten waar je niet eens normaal een tegenligger kunt passeren (te smal) is vaak zelfs nog niet eens een 30 km-zone ingericht. En waarom niet? Kost te veel, moeten ze weer allemaal verkeersborden kopen en plaatsen.
 
Denk niet dat je hem helemaal volgt... (misschien op de motor maar niet in tekst :p)

100 kmh @ 5500 rpm = uitstoot x
150 @ 8000 rpm = uitstoot y
180 @ 10000 rpm = uitstoor z

jij haalt er plotseling het accelereren bij, terwijl het daar helemaal niet over ging..

en de uitstoot staat inderdaad niet in directe relatie tot verbruik. Hoeveel procent wordt er werkelijk verbrand? Dat is efficiency, als er bij uitstoot x 90% verbranding plaatsvindt en bij uitstoot z 98% dan kan het best dat uitstoot z lager ligt dan uitstoot x ...
Nee, want bij 180 moet je motor 1.8*1.8 = 3.24 keer zoveel werk leveren om wind en rolweerstand te overwinnen. Zelfs als-ie dus 10% efficienter loopt, dan moet-ie nog zo'n 3x zoveel werk leveren dus energie leveren dus benzine verbranden...

80km is echt zuiniger. En trouwens: reden #1 voor die 80km zone destijds was vooral voor de mensen die direkt aan die snelweg wonen. De schonere lucht en betere doorstroming (werd vandaag weer aangehaald op de radio) waren dan neveneffekten. En aangezien mijn moeder tegenwoordig aan een sluiproute woont en ik dus weet wat het is om veel verkeer langs je huis te krijgen heb ik behoorlijk wat begrip voor dat soort maatregelen...
 
Krijg gewoon jeuk van die linkse kabouters in de gemeenteraad enzo. ROT OP en laat ons gewoon lekker doorrijden. En dan had je maar geen flat moeten kopen aan de A10 voor al die zeikerds die last hebben van het lawaai en vieze balkons. Ik ben VOOR snelheidsverhoging op snelwegen e.d. Bebouwde kom gewoon 50, woonerf 30. Straks kruipen we van A naar B en wee je gebeente dat je 10 km te hard rijdt: fikse boete of rij-ontzegging. Krijg je dat geouweh... weer. Zucht, word een beetje moe van die mensen.
Ik heb gezegd, gniffel :}
 
Bovendien kan je binnen afzienbare tijd zeg een jaartje of 10 a 15 toch niet meer te hard rijden i.v.m intelligente snelheidsadaptatie (ISA) dus gewoon een ordinaire begrenzer met een hele intilligente naam. De eerste testen met dit systeem zijn bijna begonnen

Ik denk dat dit niet zo snel zal gebeuren want als er niet te hard wordt gereden kunnen hun niet graaien, en dan wordt dat begrotingstekort nog een paar miljard groter.
 
ach je moet maar zo denken als je dit beleid verder doortrekt wordt nederland straks een grote verkeersdrempel maar dan rij je er altijd bovenop he :9


[me]dannon denkt er wel over om een deltavlieger met motortje aan te schaffen om nog wat lol te kunnen hebben :X [/me]
 
is wel leuk en aardig allemaal...maar de file's zijn een stuk langer geworden op de a 13...de spits begint daar al om 3uur...dan loopt het vaak al vast....maar daar hoor je ze niet over.

en dat komt alleen maar dat die koekblikken op de ankers gaan staan als ze het bord 80 zien staan.....diegene die daar allemaal achter rijden, gaan dat dus ook allemaal doen.....gevolg...je komt stil te staan
Millieu?
Al die steeds maar weer optrekkende en stoppende vehikels zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel smeriger dan rustig(!) rijdende exemplaren.
Ik kom er elke dag '( en kan me niet voorstellen dat de smerigheid op deze wijze minder is geworden.
Misschien wel de herrie op het 80km/h stuk, dus hebben ze toch weer een mooie reden om die onzin te handhaven.
 
Ik heb begrepen dat eerst de wet aangepast moet worden om 80km/u als reguliere max. snelheid op snelweg te laten gelden. Nou moet dat niet zo'n probleem zijn voor de politiek.

Tja, vrees met grote vreze dat over een jaar we op Ring A10 West maar 80 mogen en dan wordt het goed opletten omdat dan de incassopalen altijd gevuld zullen zijn en de BOA's overuren maken. En van dat geld zullen ze echt niet Ring Noord opknappen (waar op dit moment zo langzamerhand het asfalt om je oren vliegt :X )
 
Volgens mij zei minister Peys ook dat sommige stukken van 100 naar 120 gaan mits auto's zuiniger worden (duurt dus nog 15 jaar ofzo)

Maar het leek erop dat het echt alleen maar voor milieu is en niet voor "veiligheid" dat ze sommige naar 80 zet
 
Ik heb echt zo'n gevoel dat ik veelste laat ben geboren.. (heb pas 4,5 jaar m'n rijbewijs vanaf m'n 19e)
Volgens mij kon je 10-15 jaar geleden nog lekker gek doen en waren er niet zoveel palen en andere technologische snufjes in petto.

Ze melken elke weggebruiker gigantisch uit en ik vraag me nog af of het over 10-15 jaar nog wel leuk is om te motorrijden of zelfs uberhaupt te autorijden !


Als iedereen gewoon een week lang op de fiets of met het OV naar het werk gaat, dan moeten ze dat bij de overheid (en laten we meteen de brandstof industrie erbij pakken, wat hier dan nu even los van staat) toch ook wel in de zak moeten voelen ? Hoeveel voertuigen worden er dagelijks geflitst vanwege te hoge snelheid, iets van 24.000 heb ik me ooit eens laten vertellen...

Maargoed, zoiets zet toch geen voeten in de aarde. De overheid heeft gewoon een plan en al is 99% tegen, dan wordt het toch doorgevoerd. Die trajectcontrole zal wel helemaal geen succes zijn, maar zoals al gezegd in dit topic, zeggen ze van wel, vanwege het vele geld wat erin is besteed.
 
Nee, want bij 180 moet je motor 1.8*1.8 = 3.24 keer zoveel werk leveren om wind en rolweerstand te overwinnen. Zelfs als-ie dus 10% efficienter loopt, dan moet-ie nog zo'n 3x zoveel werk leveren dus energie leveren dus benzine verbranden...

80km is echt zuiniger. En trouwens: reden #1 voor die 80km zone destijds was vooral voor de mensen die direkt aan die snelweg wonen. De schonere lucht en betere doorstroming (werd vandaag weer aangehaald op de radio) waren dan neveneffekten. En aangezien mijn moeder tegenwoordig aan een sluiproute woont en ik dus weet wat het is om veel verkeer langs je huis te krijgen heb ik behoorlijk wat begrip voor dat soort maatregelen...


Grappig, het eerste wat je moet doen is proberen om te lezen wat er staat...

Jij hebt het over zuinig, ik over uitstoot.... zijn twee totaal verschillende zaken...

Natuurlijk verbruikt een motor meer als je 180 rijdt in vergelijking met 80, maar hoeveel uitstoot is er?
 
[me]dannon denkt er wel over om een deltavlieger met motortje aan te schaffen om nog wat lol te kunnen hebben :X [/me]
Nee, mag niet. Is hier een man met draagbare motor+propellor op de rug en een flinke parachute/zwever door de politie uit een weiland gehaald, omdat ie illegaal aan het vliegen was. Iets met luchtvaartregeltjes B|
 
Nee, mag niet. Is hier een man met draagbare motor+propellor op de rug en een flinke parachute/zwever door de politie uit een weiland gehaald, omdat ie illegaal aan het vliegen was. Iets met luchtvaartregeltjes B|
pfoeii!!! wat een land eigenlijk hier of niet :?

waarom graven we niet met vele MF'ers een enorm tunnelcomplex met lekker veel bochten... :+

als we het in buurt van een electiciteitscentrale doen zorg ik wel voor de verlichting :9
 
Als iedereen gewoon een week lang op de fiets of met het OV naar het werk gaat, dan moeten ze dat bij de overheid (en laten we meteen de brandstof industrie erbij pakken, wat hier dan nu even los van staat) toch ook wel in de zak moeten voelen ?

Onmogelijk, als het aantal personen in het OV met 10% toeneemt kunnen ze het al niet meer aan omdat dan alles vol zit. Je moet nu eens proberen in de spits met de trein te gaan. Je hoeft nog net niet in het bagagecompartiment te gaan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan