Hooligan
MF veteraan
Je hebt er dan ook een hoop dode bij denk ik,motorijden is niet voor iedereen geschikt/mogelijk.
das, ja weer snel opgeruimd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt er dan ook een hoop dode bij denk ik,motorijden is niet voor iedereen geschikt/mogelijk.
Volgens mij is de lijn die gevolgd gaat worden al lang duidelijk.
enz. enz.
Bovendien kan je binnen afzienbare tijd zeg een jaartje of 10 a 15 toch niet meer te hard rijden i.v.m intelligente snelheidsadaptatie (ISA) dus gewoon een ordinaire begrenzer met een hele intilligente naam. De eerste testen met dit systeem zijn bijna begonnen
Dus toch maar wel lid worden van de MAG, homepage? Soms werkt dat wel, xeg alleen maar cablebarriers , 100pk-limiet etc.Mee eens! Toch blijft het me steeds verbazen dat dit soort plannen doorgedrukt worden... als je hierover een refendum zou houden (waarbij je dus precies zou moeten horen wat 'het volk' wil...) dan denk ik niet dat het door zou gaan... Toch ergens een manco in ons democratisch bestel?
Ik geloof toch ook nog niet dat het beleid in dit land alleen maar door wereldvreemde-geitewollesokke-ambtenaren-die-altijd-op-de-fiets-komen gemaakt wordt... die mensen rijden toch ook auto (of misschien zelfs motor)
De invloed van belangen- of lobbyclubs is misschien een deel van het antwoord... als een klein groepje maar lawaai genoeg maakt waar de grote massa zwijgt krijg je vanzelf een vertekend beeld toch?
Dus toch maar wel lid worden van de MAG, homepage? Soms werkt dat wel, xeg alleen maar cablebarriers , 100pk-limiet etc.
Dus volgens jou zou ik bij een rustig tuftempo van 100kmh @ 5500RPM (in een dip) meer uitstoten dan contant hard remmend en hard accelerernd bij 13500RPM?
Kweet het niet maar hij gaat iig 2x zoveel zuipen.
Overdrijven is ook een vak. Binnen de bebouwde kom zijn er juist nog weel te veel straten waar de limiet gewoon 50 is. In straten waar je niet eens normaal een tegenligger kunt passeren (te smal) is vaak zelfs nog niet eens een 30 km-zone ingericht. En waarom niet? Kost te veel, moeten ze weer allemaal verkeersborden kopen en plaatsen.Binnen de bebouwde kom is bijna alles al 30km/u en dit zal zeker niet minder worden. Enkel de hoofdwegen door steden en dorpen zullen 50km/u blijven hoewel dit in heel veel gevallen al niet meer het geval is.
Ook dit in het kader langzamer is veiliger en veel drempels.
Nee, want bij 180 moet je motor 1.8*1.8 = 3.24 keer zoveel werk leveren om wind en rolweerstand te overwinnen. Zelfs als-ie dus 10% efficienter loopt, dan moet-ie nog zo'n 3x zoveel werk leveren dus energie leveren dus benzine verbranden...Denk niet dat je hem helemaal volgt... (misschien op de motor maar niet in tekst :p)
100 kmh @ 5500 rpm = uitstoot x
150 @ 8000 rpm = uitstoot y
180 @ 10000 rpm = uitstoor z
jij haalt er plotseling het accelereren bij, terwijl het daar helemaal niet over ging..
en de uitstoot staat inderdaad niet in directe relatie tot verbruik. Hoeveel procent wordt er werkelijk verbrand? Dat is efficiency, als er bij uitstoot x 90% verbranding plaatsvindt en bij uitstoot z 98% dan kan het best dat uitstoot z lager ligt dan uitstoot x ...
Bovendien kan je binnen afzienbare tijd zeg een jaartje of 10 a 15 toch niet meer te hard rijden i.v.m intelligente snelheidsadaptatie (ISA) dus gewoon een ordinaire begrenzer met een hele intilligente naam. De eerste testen met dit systeem zijn bijna begonnen
Millieu?is wel leuk en aardig allemaal...maar de file's zijn een stuk langer geworden op de a 13...de spits begint daar al om 3uur...dan loopt het vaak al vast....maar daar hoor je ze niet over.
en dat komt alleen maar dat die koekblikken op de ankers gaan staan als ze het bord 80 zien staan.....diegene die daar allemaal achter rijden, gaan dat dus ook allemaal doen.....gevolg...je komt stil te staan
Nee, want bij 180 moet je motor 1.8*1.8 = 3.24 keer zoveel werk leveren om wind en rolweerstand te overwinnen. Zelfs als-ie dus 10% efficienter loopt, dan moet-ie nog zo'n 3x zoveel werk leveren dus energie leveren dus benzine verbranden...
80km is echt zuiniger. En trouwens: reden #1 voor die 80km zone destijds was vooral voor de mensen die direkt aan die snelweg wonen. De schonere lucht en betere doorstroming (werd vandaag weer aangehaald op de radio) waren dan neveneffekten. En aangezien mijn moeder tegenwoordig aan een sluiproute woont en ik dus weet wat het is om veel verkeer langs je huis te krijgen heb ik behoorlijk wat begrip voor dat soort maatregelen...
Nee, mag niet. Is hier een man met draagbare motor+propellor op de rug en een flinke parachute/zwever door de politie uit een weiland gehaald, omdat ie illegaal aan het vliegen was. Iets met luchtvaartregeltjes[me]dannon denkt er wel over om een deltavlieger met motortje aan te schaffen om nog wat lol te kunnen hebben [/me]
pfoeii!!! wat een land eigenlijk hier of nietNee, mag niet. Is hier een man met draagbare motor+propellor op de rug en een flinke parachute/zwever door de politie uit een weiland gehaald, omdat ie illegaal aan het vliegen was. Iets met luchtvaartregeltjes
pfoeii!!! wat een land eigenlijk hier of niet
waarom graven we niet met vele MF'ers een enorm tunnelcomplex met lekker veel bochten...
als we het in buurt van een electiciteitscentrale doen zorg ik wel voor de verlichting
Als iedereen gewoon een week lang op de fiets of met het OV naar het werk gaat, dan moeten ze dat bij de overheid (en laten we meteen de brandstof industrie erbij pakken, wat hier dan nu even los van staat) toch ook wel in de zak moeten voelen ?