Misschien heb je hier iig wat aan: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/5970
Ik was van plan om dus een ander achtertandwiel te monteren, maar voordat ik de kans kreeg reed ik 3 weken geleden m'n ZX-6R total loss.Op zaterdag 06 juli 2002 21:32 schreef martinweb.nl het volgende:
En wat heb jij nou gedaan? Voor kleiner of achter groter, en hoeveel? En bevalt ut?
Een vriend van me heeft pas een groter achtertandwiel op zijn zx-7 gezet, maar is er absoluut niet te tevreden mee. Hij vind het niet lekkerder rijden. Ik zou de originele tandwielverhouding niet aanpassen als ik jouw was.
Op zaterdag 06 juli 2002 21:32 schreef martinweb.nl het volgende:
Tnx! Ik heb dit in ieder geval gelezen. De snelheidsmeter gaat dus minder kloppen. Tandwiel gaat van 16 naar 15, dat is 6,25% kleiner, dan gaat de snelheidsmeter 6,25% meer aangeven dan zou moeten...En wat heb jij nou gedaan? Voor kleiner of achter groter, en hoeveel? En bevalt ut?
als de teller aandrijfing in het voorwiel zit dan zal er geen afwijking plaats vinden.
is de aandrijfing in/aan de versnellings bak of bij het achterwiel dan is er wel een teller afwijking.
verstandiger is om achter een grotere tandwiel temonteren en het voortandwiel gelijk tehouden.
als we het over extreme race capciteiten gaan hebben dan moet het achtertandwiel zo klein(lees: licht) mogelijk zijn.
Ik dacht eerst dat één tand kleiner voor vrij extreem was, maar dat schijnt erg mee te vallen bij de Mille. Dus wat is het zelfde effect achter? Twee tanden meer? Dan heb je weer kans dat je ketting te kort is...
En wat gebeurt er met de snelheidsmeter? Want die zit bij het voortandwiel, klopt hij dan nog (of geeft hij daarna te hoog of te laat op)? Hij is nu precies goed.
Zeg het eens!