Dat is wel leuk ja, maar cilinder, zuiger (en zuigerveren en pakkingen) en tanwielen + ketting en achterremblokjes. Dat is ook wel redelijk duur lijkt me (en op de sloop ook niet te vinden lijkt me).
Maar als de cilinder gehoond kan worden (of niks heeft wat me sterk lijkt maar wel zou kunnen) en de krukas nog goed is, dan is het zeker wel interessant.
Bedankt voor de tip trouwens.
Ik vind dat je cilinders, zuigers, zuigerveren, tandwielen, ketting en remblokjes allemaal nieuw moet aanschaffen, geen 2e hands meuk, vooral niet met tandwielen/ketting, zuigers en remblokkies.
zuigerveren moeten sowieso nieuw, en een cilinder kan je wel 2e hands kopen, maar ik heb liever altijd een nieuwe. Zal inderdaad wel aardig wat kosten, maar het is maar een 125cc, dus de kosten zullen dan denk ik wel weer meevallen.
Echter ben je toch nog een smak geld kwijt ja, en dan heb je uiteindelijk een 125cc 2 takt waar je een leuke 500cc 4 takt van kon kopen van hetzelfde bouwjaar of zelfs nieuwer.
Vergeet ook niet waarom dat ding een vastloper heeft gehad.
Ik zou als ik jou was echt gewoon lekker voor 4 takt gaan... mijn eerste motor was een 4 takt Suzuki GS500e, en die kosten echt geen drol en ze rijden echt heerlijk. Weinig onderhoud, onderdelen goed leverbaar omdat de motor veel verkocht is de afgelopen 14, 15 jaar ofzo.
Kijk maar eens op m\'n site (signature), daar heb ik veel foto\'s staan van zo\'n ding, origineel zien ze er neit sportief uit, maar gooi er een klein koplampkuipje op en hij ziet er al 10x sneller uit.