Aprilia RS 660

Hebben mensen al serieuze interesse in deze motor?
Ik zit er ook een beetje op te azen.

Na Supersport naar Naked toch weer beetje meer sportief lijkt me dit een leuke motor.
Ben erg benieuwd (november kun je testritje boeken geloof ik)

Ben nog wel erg benieuwd naar de prijs (Ga er vanuit dat die redelijk tegen valt)
 
Ik vind het jammer dat hij relatief zwaar is voor een dergelijk concept. Het blok is wel behoorlijk neutraal in rijgedrag zo geven de eerste kleine testen. En natuurlijk wat hoger stuur. Dus de voorlopige conclusie is dat het voor dagelijks gebruik of zondagsrijders een niet zo nerveuze en bruikbare motorfiets is.

Ik heb een RSV4 gehad, en met name filerijden was geen pretje. :+
 
Typisch de haperende marketing machine van Aprilia; de launch geweest dit weekend, reviews sijpelen binnen, prijzen worden bekend gemaakt en de Nederlandse website ligt er al het hele weekend uit. Man man man.

Ik begreep 11000 euro in Belgie. Dat is dan ongeveer 12000 in Nederland. Niet slecht zou ik zeggen.
Even afwachten wat Boothie ervan vind.
Gele verassing!

1442BC52-5411-494B-9344-DE22E5C5292F.jpeg


915BAA89-5F5D-4A7A-A344-98E874A7DE54.jpeg


DBADA3DE-A3FA-4B35-A839-3E171C1715BF.jpeg
 
De nieuwe Acid Gold lijkt me een hele vreemde gewaarwording.
De rood/zwarte vind ik wel echt een ontzettend mooie combi.

Kijken of we een proefritje kunnen bemachtigen binnenkort.
Toch lijkt de launch inderdaad niet helemaal te gaan als gepland. Ook ben ik benieuwd naar betrouwbaarheid
 
De nieuwe Acid Gold lijkt me een hele vreemde gewaarwording.
De rood/zwarte vind ik wel echt een ontzettend mooie combi.

Kijken of we een proefritje kunnen bemachtigen binnenkort.
Toch lijkt de launch inderdaad niet helemaal te gaan als gepland. Ook ben ik benieuwd naar betrouwbaarheid

Ik las ergens in een persbericht de tekst: Het is een Aprilia, dat geeft een kwaliteitsgarantie van ontwerp en constructie ;)


Maar leuk dat er wat nieuws over uit komt. Ik moet zeggen dat ik hem in het geel wel heel erg mooi vind!
 
Ik ga voor de saaie zwart/rode. Lijkt me precies wat ik zoek voor op straat.
Cruise control lijkt optioneel te zijn. QS wat traag.

Over de betrouwbaarheid: Ik begreep van MCN dat er wel wat lampjes gaan branden en soms wat start problemen waren. Maar, zo vertelde Aprilia, dit zijn pre-productie modellen.

 
€12.450 zegt Goedhart. Maar pas begin 2021 in de showroom. Niemand wil toch een 2020 kenteken, maar ik had er graag eerder al opgezeten.
 
€12.450 zegt Goedhart. Maar pas begin 2021 in de showroom. Niemand wil toch een 2020 kenteken, maar ik had er graag eerder al opgezeten.

Poeh toch iets prijziger dan gehoopt.
Wil graag rijden ook! Heel erg benieuwd.
Hoop op een factory!
 
Ik heb wel interesse in deze fiets.
Vind de prijs op zich nog meevallen eerlijk gezegd.
Ga mij er zeker eens verder in verdiepen.
Hij doet me denken aan mijn Reggiani RS 250 die ik 10 jaar geleden nog had.
Nog altijd pijn in het hart dat ik die beauty weg heb gedaan. Dit kleurenschema compenseert mijn pijn redelijk.
 
Voor het zelfde geld koop je een Triumph Street Triple 765R.
Kun je volgens mij ook heel goed mee sturen en op een beetje circuitdag ook nog goed te doen. Zeker de RS.

Twijfel toch om richting de Street Triple 765RS te gaan dan.

Kaz
 
Ik heb wel interesse in deze fiets.
Vind de prijs op zich nog meevallen eerlijk gezegd.
Ga mij er zeker eens verder in verdiepen.
Hij doet me denken aan mijn Reggiani RS 250 die ik 10 jaar geleden nog had.
Nog altijd pijn in het hart dat ik die beauty weg heb gedaan. Dit kleurenschema compenseert mijn pijn redelijk.
Nostalgie is altijd goed. :+
 
Voor het zelfde geld koop je een Triumph Street Triple 765R.
Kun je volgens mij ook heel goed mee sturen en op een beetje circuitdag ook nog goed te doen. Zeker de RS.

Twijfel toch om richting de Street Triple 765RS te gaan dan.

Kaz
Alleen jammer dat het een street is.
Een supersport look en zit is voor mij ideaal. :)
 
Voor het zelfde geld koop je een Triumph Street Triple 765R.
Kun je volgens mij ook heel goed mee sturen en op een beetje circuitdag ook nog goed te doen. Zeker de RS.

Twijfel toch om richting de Street Triple 765RS te gaan dan.

Kaz
Dan heb je wel een 3cilinder en een triumph, ipv 2 cilinder V blok van Aprilia. :s
 
Dan heb je wel een 3cilinder en een triumph, ipv 2 cilinder V blok van Aprilia. :s
RS660 is geen V-twin. Het is een parallel staande twin. Ze hebben de RSV4 in de andere weg doorgezaagd dan jij bedacht hebt ;) En met een 3-cilinder triumph is ook helemaal niet zoveel mis lijkt me.
 
Als ze er een V Twin van hadden gemaakt was het een iets ander verhaal.

Maar eerst rijden dan oordelen denk ik of dit beter of slechter is als zon Triumph 3 cil
 
RS660 is geen V-twin. Het is een parallel staande twin. Ze hebben de RSV4 in de andere weg doorgezaagd dan jij bedacht hebt ;) En met een 3-cilinder triumph is ook helemaal niet zoveel mis lijkt me.
Ah, mijn fout.
Ik heb persoonlijk liever een twin dan die truimph (765) 3 cilinder.
Die is nogal saai.
 
Ah, mijn fout.
Ik heb persoonlijk liever een twin dan die truimph (765) 3 cilinder.
Die is nogal saai.
Mijn twee motoren hebben ook beide 2 cilinders in V vorm :t . Maar dat die triumph "saai" is had ik zeker niet durven denken. Ik heb wel vaker op een triumph daytona 900 (oud ding) gereden en die was wel echt heel vet vond ik.
 
Een triple saai... ja, kan. Dan kun je maar beter helemaal wegblijven van een vier in lijn. Maar daar ging 't in dit topic geloof ik niet om.
 
Ik ga voor de saaie zwart/rode. Lijkt me precies wat ik zoek voor op straat.
Cruise control lijkt optioneel te zijn. QS wat traag.

Over de betrouwbaarheid: Ik begreep van MCN dat er wel wat lampjes gaan branden en soms wat start problemen waren. Maar, zo vertelde Aprilia, dit zijn pre-productie modellen.

Het zou kunnen, maar wellicht hadden ze dan beter de pers introductie met een paar weken kunnen aanpassen.

Maar het ziet er een beetje uit als een dure ninja 650 met wat meer stijl/vermogen en waarschijnlijk wat minder betrouwbaarheid :+.
 
Een triple saai... ja, kan. Dan kun je maar beter helemaal wegblijven van een vier in lijn. Maar daar ging 't in dit topic geloof ik niet om.
Mijn twee motoren hebben ook beide 2 cilinders in V vorm :t . Maar dat die triumph "saai" is had ik zeker niet durven denken. Ik heb wel vaker op een triumph daytona 900 (oud ding) gereden en die was wel echt heel vet vond ik.
Natuurlijk is het een persoonlijke ervaring.
Mijn MT09 is leuker, zeker met ohlins vering ^^
 
Terug
Bovenaan Onderaan