Aprilia RS begrenzing???

RS-Casa

Rookie
3 mrt 2005
2
0
Belgie
Hallo,

Ik heb vorige week een aprilia RS 125 tweedehands gekocht. Nu lees ik hier veel over de CDI begrenzing. Weet soms iemand hoe ik kan zien of de begrenzing nog op mijn appie zit??

Greetz :]
 
:? nou volgens mij valt er weinig aan een aprilia rs125 te begrenzen. zo'n ding is gemaakt voor het klein rijbewijs en heeft het vermogen daarvoor. de enige begrenzing wat erin zit is de wel bekende dip in de cdi in verband met type goedkeuring voor op de openbare weg...........................
 
:? nou volgens mij valt er weinig aan een aprilia rs125 te begrenzen. zo'n ding is gemaakt voor het klein rijbewijs en heeft het vermogen daarvoor. de enige begrenzing wat erin zit is de wel bekende dip in de cdi in verband met type goedkeuring voor op de openbare weg...........................
Oke, maar als ik nu die CDI begrenizing eruit haal is dan die dip weg. En heeft dit verdere Consequenties voor de betrouwbaarheid van mijn RS
 
het schijnt dat een rs125 zelf orgineel iets te arm staat afgesteld. als je die dip laat verwijderen wordt de olie ook vaak ff wat rijker gezet. ik heb me laten vertellen dat het zelfs goed is voor je motor als je hem eruit laat halen. ik heb het ook laten doen. het werd er wel beter op maar ik heb daarna nog een jolly moto uitlaat eronder gezet (wel standaard 28mm carb gehouden) en laten afstellen en sindsdien rijdt hij beter dan dat ik hem kocht. trekt mooi geleidelijk door zijn toeren......
 
En hoe kan je voelen aan je Rs dat die dip er nog inzit?

Wat zijn de verschillen met dip en zonder?

greetz
 
dip is bij mij er voor 95 procent uit zeg maar ik voel wel dat die er heeft gezeten maar denk haast dat dat meer tussen de oren zit. orgineel blijft hij echt hangen tussen de 5000-6000 toeren. daar heb ik nu geen last meer van hij trekt gewoon aan 1 stuk door naar de hoge toeren
 
hij sputterd dan heel erg! tussen de 5-6 duizend toeren als je hem eruit haald rij je ook een stuk zuiniger.
 
als je die dip eruit haalt bedoel je?

toen de dip eruit was ging ik niet zuiniger rijden. pas toen ik een andere uitlaat eronder had ging die zuiniger lopen.

met orginele uitlaat een verbruik van: 1:15
met de jolly moto uitlaat een verbruik van: 1:24
 
als je die dip eruit haalt bedoel je?

toen de dip eruit was ging ik niet zuiniger rijden. pas toen ik een andere uitlaat eronder had ging die zuiniger lopen.

met orginele uitlaat een verbruik van: 1:15
met de jolly moto uitlaat een verbruik van: 1:24

ik reed eerder altijd zo'n 8a9 duizend toeren door het dorp heen maar kan nu veel gemakkelijker 5,6,7 duizend toeren rijden. ik ben wel zuiniger gaan rijden
 
Idd, Ik denk dat standaard de RS125 niet begrensd wordt in Nederland - België
die dip dat is andere koek, daar ben ik niet van op de hoogte.

Toen ik mijn RS250 kocht (particulier) zat de 25Kw CDI er in en kreeg ik de volvermogen erbij :) Het is natuurlijk dan aan u zelf om te beslissen wat je met de motor doet. Maar ik kan zeggen, volvermogen rijd heerlijk :] :9


ciao
mattia
 
CDI heeft die dip rond 6000 toeren voor door de milieukeuring te geraken, cdi achteraan in het midden open halen (aan dat silicone) en de draadbrug doorknippen en terug dicht maken met silicone.. staat beschreven op die site die hierboven gegeven werd.

(rijd veel leuker zo :p)
 
Dag mensen,

vanaf welk bouwjaar heeft de RS die CDi begrenzing ? O-) Vanaf 2002 ? Ik heb een mooie RS 125 gezien op internet die uit 1991 komt, zit die begrenzing hier ook nog in ? :]
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan