Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Bij kilometerstand 146 al de gele lamp aan. Effe schudden bij het stoplicht en we hebben weer 18 liter! :+ Moet de pompplaat toch nog controleren dus kijk ik alles meteen even na.
 
Ach, dit is al weer beter als weken geleden. Net getankt en aanduiding op de display 16, 12, 8, 6, 4 ltr en gele lamp! In een tijd van 25km rijden. _O-
Na ´n korte stop liep het aantal liters overigens weer op.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het stekkertje van de pompunit naar richting het blok al even met contactspray bewerkt? Hielp bij mij..
 
Jaja. De draaddoorvoer in de pomplaat moet ik nog checken. Dat doe ik wel tegelijkertijd met het verhelpen van het Giovanni en Lucciano probleem. *D
 
Excuus, dat hielp bij mij ook niet echt. Helemaal volgetankt mis ik nog twee 'taartpuntjes'. Binnenkort nog eens naar kijken.
 
Dat probleem heb ik gelukkig niet. Van de week sprong de gele lamp
bij tellerstand 106km aan en 'n volle tank... Even later geen problemen meer. Misschien toch iets elektrisch/mechanisch met de levelsensor/vlotter. Heb ergens gelezen dat de isolatie van de bedrading die door het rubber in de pomplaat gaat raakt ingevreten. Maar qua electriek en stekkerwerk is het af en toe verbazingwekkend wat ze in Noale aan elkaar knopen. :X
 
Als je het met "de Mantel der Liefde" bedekt wel ja. Maar dit is gewoon 'n elektrische storing! :+
 
Tijd voor een nieuwe voorband. Welke banden rijden jullie en waarom? Ik heb vanuit mijn oude RSV een voorkeur voor Pirelli, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Bij mij zit de mpr4 erop, de "gewone " niet de gt.
Waarom :?
Omdat die goed bevalt......

Maar moet opmerken dat het pas sinds de futura interessant is geworden welke band ik heb. Toen ik hem kocht zat er mpr3 onder en ik kreeg er een set mpr3 bij.
Toen die aan vervanging toe waren zei mijn 'banden man' dat als mij de mpr3 bevielen de mpr4 zeker goed zou zijn daar deze veel beter zijn. Volgens hem was de mpr3 minder dan de mpr2.
 
MPR3 is beter dan de mpr2 op nat weg dek. Enkel op droog wegdek was de vooruitgang minder en qua duurzaamheid viel hij helemaal tegen.

de MPR4 is zeker een goede band. Zeer goed op nat weg dek. super op droog wegdek en duurzaam.
Sommige vinden de band wel te stug.

Ik ben er ook een voorstander van om voor een Pilot power (2) te monteren. Wel alleen als je een redelijk sportief rijgedrag hebt.
 
hallo allemaal,

heb gereden op dunlop roadsmart(1), combinatie michelin PR2 (achter) pilot power (2ct) en pirelli angel GT. de beste combinatie van wegligging, grip (droog/nat) en gevoel heeft m.i de pirelli band. nieuw is de michelin combinatie erg goed, maar na 5000 km lopen de stuureigenschappen snel terug en is een correcte banden spanning erg belangrijk. Is natuurlijk ook een persooonlijke kwestie, ik houd wat meer van banden met een stugger karkas. Denk echter dat alle sport toer banden van de bekende merken nu veel in huis hebben.
 
Zowel voor als achter ligt er de Pirelli Diablo Rosso due op. En eigenlijk heb ik er nog geen
slechte ervaring mee gehad. Qua grip niet en qua duurzaamheid. Je merkt wel meteen als de bandenspanning niet goed is.
 
Hallo Futuristi,
Ik ben nieuw hier op het forum, zie 'even voorstellen' en heb zojuist ontdekt dat er zelfs een subforum is van de Aprilia RST mille Futura. Geweldig dat er in Nederland toch nog een aantal rijders zijn die deze mooie ( vind ik) italiaanse V twin waarderen.
Ik heb een vraag; wie kan mij informeren over montage van een Quick Lock tanktas?Schijnt dat de off-sett tankdop voor beperkingen zorgt. Is het mogelijk om de bevestigingsplaat die onder de tanktas is bevestigd te verplaatsen om zo de offset te compenseren?
Vriendelijke groet,

Futuristic
 
Van het merk Bagster heb je leren hoezen die specifiek voor de futura gemaakt zijn. Daaraan zitten bevestigingspunten voor een Bagster tanktas. Ik heb nog een rode tankhoes liggen, mocht je interesse hebben.
 
Weet iemand waar ik goedkoop, of ten minste goedkoper, aan een achterwiellager voor mijn futura kan komen?
Normaal kost ie meer dan 500 euro wat ik belachelijk duur vind voor wat het is. Weet iemand toevallig of er ook ergens een magneet in zit voor de snelheidsmeter? Het gaat niet om het naaldlager, maar het andere:
Aprilia RST 1000 Bearing Rear wheel II Futura 1000 2001,2002,2003 - -, Aprilia Parts UK, Worldwide for Aprilia Scooters & Aprila Motorcycle 1992 to 2013

Hopelijk kan iemand me helpen! (2e hands is ook goed, mits in orde)
 
Wat ik op verschillende fora heb gelezen wordt dat heel moeilijk. SKF, de producent van het lager, heeft ze niet meer productie. Waarschijnlijk is 2e hands zoeken de enige optie.
Of er moet in Italië nog iets te vinden of te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
als je de maatvoering van het lager te weten komt, lijkt het me toch dat deze wel bij de lagerboer te krijgen is?
 
Holy King Bearing!

Google dat eens :W

De lager is onwijs duur idd.

Wat ik voorstel is een bus te draaien waarin 2 normale kogellager erin geperst wordt

De snelheidsopnemer zal dan meer werken. Maar daarrvoor het idee om een rsv-caponord snelheidsopnemer te monteren op de achterwiel gericht op schrijfrem bouten en de chip in de dashboard herprogrameren naar de caponord speedo waardes. Zodat de speedometer weer werkt.

Aaag alles kan. Of ik er tijd en zin heb is anders ;(
 
Op Facebook van aprilia rst 1000 heeft, ik denk de oprichter van die pagina, net een lager gescoord, hij heeft de gegevens op de pagina gezet. Als ik tijd heb kan ik ze hier ook neerzetten. Begin er meteen mee
 
Staat inderdaad wat info op dé RST facebook pagina. Hier wordt bevestigd dat je met het SKF nummer/maten een alternatief kunt bestellen bij een lagerboer. Echter is deze zonder de benodigde magnetische strip voor de snelheids meter.

AF1 in de USA verkoopt het Apie lager voor $700,- (met magnetische strip).
 
Terug
Bovenaan Onderaan