Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Zorg er in ieder geval voor dat er top olie (motul 300V 5W40) inhet blok zit en dat je niet te veel vrije slag op de koppelingsgreep hebt, dit kan enorm schelen.

Zeker omdat de RSV4 een behoorlijk hoog stationair toerental heeft......
Ey hier al meer problemen gespot in het topic.
Ja, verschrikkelijk. Ik ben soms echt lang aan het klooien en iedereen denkt dat de bak gewoon kut is
Ik heb steeds scheldende teamgenoten in de pittbox met bandenwarmers ongooien, ik zet hem niet meer in de vrij...
Die 300V heeft het iig een stuk verbeterd, zorgen dat je koppeling goed vrij komt helpt ook.
Of motor uitzetten, klik je hem zó in z'n vrij.
 
daar zal een leuke bak herrie uitkomen

Kan, maar valt in de huidige setup wel mee.


Je kan de uitlaat zonder restritie rijden, dan is het een open demper en dan is hij luid.
Er zit echter 2 restricties / killers bij, 1 met een redelijke doorlaat, denk zo ongeveer gelijk aan orgineel de uitlaat, ca 40mm en dan is het geluid best beschaafd. Maar niet stil genoeg voor op Zandvoort.
 
Laatst bewerkt:
Ey hier al meer problemen gespot in het topic.

Haha ik heb het ook met de 2017. Rijdend niet in zn vrij te krijgen. Zodra je stilstaat is het de ene keer van 1>N en de andere keer van 2>N. Of hij heeft rustig aan dat ie in zn 2 staat terwijl ie in zn vrij staat.

Ach ja, zullen we het karakter noemen?
 
Dan neem ik dit nu op als referentiepunt voor het afstellen van de koppelingskabel.

Het is een zeer dun lijntje.

Pas de Suzuki ook open gehad voor nieuwe koppelingsveren.
Die was na het afmonteren gelijk rijklaar.. wat nou verder afstellen..
 
Laatst bewerkt:
Hmm, goed om te weten van het BOVAG verhaal. Zij hebben het gecheckt via die website ja obv het VIN nummer, maar als ik daar ben zal ik alles nog een x goed nalopen. Is het verder nog te zien of het een ex circuitfiets is geweest?
 

Hey Roedboy,

Ik heb na 5 jaar voor hetzelfde issue gestaan. Wordt het een Panigale, Zx10r, R6, r1 2015, RSV4, toch een ZX10r, ook de BMW heeft mijn voorkeur gehad.

Uiteindelijk heb ik afgelopen zaterdag mijn RSV4 Factory 2011 opgehaald. Wat een feest en wat een (stadaard al) een geluid.

Zelf zou ik wel voor een APRC versie gaan. Maar goed, die zijn weer wat lastiger te vinden of doorgaans wat duurder.

Ik denk ook dat het een goed teken is dat ze niet ontezettend veel worden aangeboden omdat iedereen op zijn RSV4 blijft rijden

In ieder geval, maak een proefrit, dan krijg je in ieder geval een impressie, die van mij klinkt ook rauw

Overigens heb ik gisteren mijn SC project CR-T besteld..
 
Laatst bewerkt:

Thanks, voor je reactie. Ook met (bovag) garantie gekocht?

Oeh, ja de SC project uitlaat en de Austin Racing vind ik heerlyk klinken. Ik ben benieuwd, kan niet wachten tot vrijdag
 
Laatst bewerkt:
Thanks, voor je reactie. Ook met (bovag) garantie gekocht?

Oeh, ja de SC project uitlaat en de Austin Racing vind ik heerlyk klinken. Ik ben benieuwd, kan niet wachten tot vrijdag

Yes, met 12 maanden BOVAG garantie inderdaad.

Austin is helemaal mooi, maar die kwam boven de 1K, dat vond ik net iets te gek!

1 dag na het ophalen lag de RSV al een beetje uitelkaar, gelijk die taartschep eraf en een geintregreerd knipper/achterlicht gemoteerd, wat stickers eraf gehaald, andere tankpad erop.

Over een week of twee de SC eronder dan ben ik wel redelijk klaar.

Misschien van de winter de velgen goud laten maken, nieuwe wiellagers en een setje nieuwe banden.

En misschien niet relevant voor jou, maar het sleutelwerk (voor mij de kleine dingen), is makkelijk. De RSV4 is zeer logisch opgebouwd waardoor het sleutelwerk makkelijk te doen, zeker de kleine dingen waarvoor je hem niet naar de dealer wil brengen.

Veel plezier vrijdag iig.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, voor je reactie. Ook met (bovag) garantie gekocht?

Oeh, ja de SC project uitlaat en de Austin Racing vind ik heerlyk klinken. Ik ben benieuwd, kan niet wachten tot vrijdag


Zou zelf ook een RSV4 gekocht hebben ondanks alles Pas er niet op ze zijn mij veel te klein
 
Wat is jullie mening mbt een RSV4 uit 2011 importeren uit Duitsland? Heb toevallig contact met een meneer die is motormonteur(Via google gecheckt en dat klopt). Die heeft een RSV4 te koop staan, maar er zitten geen boekjes bij en onderhoud heeft hij zelf gedaan. TUV van 2015 zit er wel bij met de kmstand erop. Verder heeft de fiets nu 17K km gereden en moet de 20K km beurt binnenkort dus gedaan worden.

Hebben jullie zoiets van, als hij er goed uitziet en goed rijdt is het ok of toch maar niet? Het is een lange rit, maar zou opzich wel langs kunnen gaan.
 

Mijn circuitdag op CPZ was TOP Wel koud kon merken dat Portimao 2017 veel blinde bochten rijden mij goed gedaan had. Had uiteindelijk met de groep achter een instruckteur aan een 2.27 gereden.Straks in juli op een avondje er nog 1x rijden dan eens zien hoeveel het sneller gaat?

Blijf CPZ eng gevaarlijk vinden met al die muren/vangrail zo vlakbij
 

Ligt aan de prijs. Er is in Duitsland veel te koop. Ik heb mijn RSV4 Factory APRC 2011 voor iets meer dan 10k met 13dkm 1 jaar garantie en bij een NL dealer.

Vraagt die persoon 6k, tja, waarom niet. Is het een APRC? Qua prijzen scheelt het uit eindelijk maar een paar honder euro als je je transport, bpm ed allemaal bij elkaar optelt. Het loont alleen als de prijs/model heel gunstig zijn en /of het in Nederland moeilijk is te krijgen.

Staat overiges een mooie witte APRC in Enkhuizen met 13 dkm op de teller. Heb ik zelf ook ff over nagedacht, maar vond het ff te ver om te gaan kijken. Achteraf gezien, ze wordne niet heel erg veel aangeboden. Weet overigens ook niet wat je budget is.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog ff lekker een stuk gereden. Ga me steeds meer thuis voelen op de RSV4. Bijna toe aan de 1000km beurt.

Nog ff een plaatje! Die mag in de OP.

 

Ja, idd je hebt gelyk. Budget is om en nabij de 10K. Ik ga vrijdag in NL kyken by een dealer naar een 2010 model(zwart) en zaterdag in Duitsland kyken bij een 2010 model, waarvan de historie wel bekend en aantoonbaar is.
 
Alleen de Johannes Bernardus Theodorus (Hans) Hugenholtz? maar dat went wel met genoeg rondjes.

Lekker gereden dus, en binnenkort tandje bij.
Waren er nog sporen zichtbaar van de werkzaamheden?
Ik mag pas 7 juni weer.
gaaf hoor, enige dat die mist is een akra pijpje
Dat dacht ik ook vanochtend vroeg, maar kon even niet posten.
Wat een "ongeloofenloos" mooie machine is het.
 
Zoiets dus mét Akra.



Standaard velgen trouwens in navolging van de "Tuono wintervelgen" ook maar ff rood gemaakt, staat net ff wat beter.
 
En omdat ik ze toch nog had liggen, Brakings vol zwevend en pasgemaakt voor de standaard velgen. Voelen vooral met dóórremmen net ff wat beter dan de Grimeca's.


[me="Mar1tin"]mist z'n Bremo "superbike schijfjes".[/me]
 
Alleen de Johannes Bernardus Theodorus
Wie
(Hans) Hugenholtz? maar dat went wel met genoeg rondjes.
Niet alles went
Lekker gereden dus, en binnenkort tandje bij.
Lekker gereden volgende weer iets sneller ja - 10 seconden moet lukken
Waren er nog sporen zichtbaar van de werkzaamheden?
Geen idee , ik kijk nooit zo rond als ik rees
Ik mag pas 7 juni weer.

Ik .a.s maandag Assen dan misschien 1juni weer Assen (mits ik tijd heb? ) en zeker CPZ 16-6-2017 in de avonduren.
 
Laatst bewerkt: