Check verder of:
- de remmen niet trillen.
- de accu voldoende puf heeft
- bijgeluiden tijdens starten (startkoppeling)
- de koppeling niet slipt (5e en 6e versnelling).
Tnx, die van de slippende koppeling bij 5e en 6e versnelling wist ik nog niet. Gaat het hier om een bepaald toerental?
Hoe kan ik trillende remmen het best controleren? Gaat het hier om trillen tijdens het remmen met de voorrem of de remklauw die niet muurvast zit?
Slippende koppeling kan komen door:
- slijtage
- verkeerde olie; ik zweer (ook) bij motul (15w50)
- het stiftje aan de koppelingshandle dat afgesteld moet worden.
- Ontwerp van de koppelingskorf
- Slappe koppelingsveren
Ik heb ze allemaal al gehad. Is allemaal geen kostbare aangelegenheid, maar wel vervelend natuurlijk.
Ook de slave cilinder van de koppeling kan lekken, staat ook een vink achter bij mij
Remmen trillen komt volgens mijn eigen inzichten door een verkeerde oppervlak behandeling van Brembo. Niet doordat de schijven krom raken. Doordat het oppervlak niet even ruw is, heb je verschil in remkracht. Toen ik dat had, merkte ik dat bij iedere snelheid.
Nieuwe remblokken en het is na verloop van tijd opgelost...
Ook best gek dat ze zijn gestopt met de productie in 2003 omdat de verkoop tegen zou zitten, terwijl ik nog nergens heb gelezen dan mensen de motor niet leuk vinden.
Dat blijft een interessante, gister kreeg ik vanuit Aprilia SL1000 Falco Owner Page op Facebook het verhaal dat ze zijn gestopt met productie in 2003, maar dat de laatste voorraad o.a. in 2005 is verkocht. Nu de vraag maar aan Aprilia Benelux gesteld, ben benieuwd met welk verhaal zij komen. :p2005 he.
Tjaa.... Verwacht ook geen haast bij de Italianen, het is nou eenmaal geen massa productie t.o.v. sommige Japanners.Tevens had Aprilia in de vroege naughties nou niet echt zo'n geweldige naam qua stabiliteit, dealer netwerk en service organisatie.
Had je een onderdeeltje stuk, kon je soms maaaaaaaaanden wachten op levering.
Beetje vergelijkbaar met Benelli, Moto Morini en MV Agusta zeg maar
Inmiddels een reactie van Aprilia binnen:Dat blijft een interessante, gister kreeg ik vanuit Aprilia SL1000 Falco Owner Page op Facebook het verhaal dat ze zijn gestopt met productie in 2003, maar dat de laatste voorraad o.a. in 2005 is verkocht. Nu de vraag maar aan Aprilia Benelux gesteld, ben benieuwd met welk verhaal zij komen. ]
Alle adressen geprobeerd om de geleidebussen te vinden voor de voorvork, nergens zijn de onderste bussen (het meeste aan slijtage onderhevig) leverbaar.
Uiteindelijk uitgekomen bij HK-suspension, zij hebben deze (of passende bussen van een andere leverancier). Dan ook maar de revisie daar uit laten voeren
Nu maar wachten op het juiste aanbod, sta wel te kijken van de prijzen hoor. Kost echt geen drol in vergelijking met 'populairdere' 1000'ers.
Ook best gek dat ze zijn gestopt met de productie in 2003 omdat de verkoop tegen zou zitten, terwijl ik nog nergens heb gelezen dan mensen de motor niet leuk vinden.
Afgelopen weekend nog op een Fireblade gereden, heerlijke fiets maar voor een glimlach moest ik 'm toch goed in de toeren jagen. Op die momenten ben ik zo blij met mijn 2-cilinder sv650s die na iedere bocht een feestje is om gas mee te geven.
De onderkant van de Showa vork bestaat uit AP8123824, AP8123806, AP8123825, AP8123827, AP8123828 en AP8123826. Welke daarvan mis je?
Gisteren trackday op Assen gedaan, super evenement. Elke keer weer wat van mn tijd afgereden, gisteren ook weer 4 seconden weggereden. Ik kan nog wat tijd pakken bij het aanremmen, maar dat kan ik 7 augustus weer proberen
Ik zit nu nog op 2:15, maar oefening baart kunst.
Verschil met de R1 big bang van mn broer is toch wel aanzienlijk, hij rijdt gemakkelijk bij me weg op het rechte eind: hij is 9 seconde sneller dan mij
Iemand hier wel eens op Assen gereden? Wat was je tijd? Vindt ik wel interessant om te zien wat er mogelijk is op een Falco.
Ik heb recent nog op Assen gereden, je bent circa 3 sec. sneller dan ik. Mijn falco heeft achterveer van de mille, gabro chip en dubbele bos uitlaat. Volgens mij kan de falco makkelijk onder 2.10 rijden, maar ja zoals je al zegt oefening baart kunst