Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT

Status
Niet open voor verdere reacties.
's ochtends nattig maar op droog paar rondjes gereden 2:39
geloof 3 rondjes gemaakt ofzo. Toen vond ik t wel best.

1x terug geschakeld ipv op (omgekeerd schakelen, goede moggol :z) met vochtige baan = ZWIEP achter, super vet, sliden. *O* Daar ben ik nie vies van :+


kwali was wel redelijk droog (paar natte plekken, merkte ook de knakker voor me, zag m richting die vlek rijden en de achterkant een flinke stap zetten, uitkomend bij de bult _O- )
Dingetje rijd super, heb wat minder snelheid op de rechten stukken, maar verder is het super :9 wel schijt irritant die 1000s :+ :+ Nee valt wel mee. Heb 1:58.3 gereden, niet verkeerd is ong 2secs langzamer dan wat ik laatst met de blade reed, dus eigenlijk wel naar verwachting en best wel vlot ook, in de eerste race, dus eigenlijk in de 2e sessie dat ik er mee reed, hellingshoeken zijn prima kreeg ik te horen van een bekende (2004 600RR met WP cartridges / en WP schokbreker etc) die kon ik mooi voorblijven de eerste race, elkaar 2x ingehaald wel vet. Meeuwenmeer ook met 2 man in duiken, eentje kwam met een snellere fiets naast me kakken, maar hield telkens in daar, dus ik liet m staan, dit keer hield hij nu weer in waardoor we dezelfde snelheid hadden, maar in de bocht lagen we praktisch kuip aan kuip met de gaskraan vol open en de knie aan grond :9~ :} :}

in hoge heide iemand voorbij rijden... schrok die van volgens mij :+

En de ramshoek iemand in de laatste ronde buitenom positioneren om dan alleen nog maar net zo laat te hoeven remmen voor de GT werd onmogelijk gemaakt door de gele vlag in de GT en 2 rijders + motoren in de grindbak in het verlengde van de remweg, heb de actie dus maar moeten staken :( anders was ik er 110% langs geweest, maar helaas. :)


Klinkt of je veel meer plezier hebt op de 600
 
Duccie welke verf kun je het best gebruiken voor op uitlaat?
Of misschien andere manier?

Zie weel Motip?!
 
Ik kan geen eens een italiaan betalen _O-

Vandaag even de uitlaat eraf, schijnt te lekken...
Morgen even bellen voor pakkingen(zo werk ik nou altijd, begin eerst en dan denk ik, had ik maar eerst onderdelen besteld)

Nu spruitstuk eronder uit is meteen schuren en lakken :)

o echt waar :o _O-

je hebt nu een goed adresje :Y
 
Hij zei vaak krijg je hem er niet af...
Maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint ;)
Dus hopelijk lekt de uitlaat met de nieuwe pakkingen niet

hoorde inieder geval dat die lek was :Y

onderdelen/pakkingen ook gewoon daar halen, scheelt je weer pegels :Y

wel goed kijken of die niet doorgeroest is 8-)
 
Laatst bewerkt:
Duccie welke verf kun je het best gebruiken voor op uitlaat?
Of misschien andere manier?

Zie weel Motip?!

wat moet je verven aan je uitlaat dan :?

zou je bochten gewoon netjes roestvrij maken :Y
 
Laatst bewerkt:
hoorde inieder geval dat die lek was :Y

onderdelen/pakkingen ook gewoon daar halen, scheelt je weer pegels :Y

wel goed kijken of die niet doorgeroest is 8-)

Lek bij spruitstuk..
Onderdelen haal ik hier omdat ik nu geen vervoer heb...(iets met planning) en kosten niet zoveel

Doorgeroest is die nog echt niet, net beetje staalwol erover heen gehaald en was maar heel klein beetje roest...

Ding heeft natuurlijk ook nog niet heel veel gelopen
 
Hej Ludo :W

Was wel een geslaagde dag op CPZ :Y ziet er strak uit kerel, kwa tijden gingen we aardig gelijk op..

Tijden lagen zeker close... Heb alleen voor mijn gevoel anderhalve lap nodig om de banden op temp te brengen... anders kon ik mooi achter je aan.. de volgende keer gaan we voor de 2.10... heb er nog over na zitten denken en heb zo al een paar punten waar ik denk secondes te kunnen pakken...
 
Tijden lagen zeker close... Heb alleen voor mijn gevoel anderhalve lap nodig om de banden op temp te brengen... anders kon ik mooi achter je aan.. de volgende keer gaan we voor de 2.10... heb er nog over na zitten denken en heb zo al een paar punten waar ik denk secondes te kunnen pakken...
dunlops? geld eigenlijk voor alle plakkers... Minimaal een ronde warm rijden voor je gekke dingen gaat doen ;) overigens zou OPM dat ook moeten doen, maar voor iedereen is het opwarmen van banden weer verschillend.

bandenwarmers aanschaffen en gebruiken, scheelt ook slijtage. :)
 
Laatst bewerkt:
dunlops? geld eigenlijk voor alle plakkers... Minimaal een ronde warm rijden voor je gekke dingen gaat doen ;) overigens zou OPM dat ook moeten doen, maar voor iedereen is het opwarmen van banden weer verschillend.
bandenwarmers aanschaffen en gebruiken, scheelt ook slijtage. :)

Haha die knalt meteen?!
 
Haha die knalt meteen?!
die gast is gek zei ik de allereerste keer dat ik met m ging rijden :+


maar k bedoel meer, als ik een rondje opwarm rijd ik bv. 2:10 - 2:20 op assen. (ik roep maar wat)

Maar OPm reed ~2:12 (op zijn MPP's) op Assen. Als hij zijn banden op warmt zal hij weer een eindje erboven rijden. Is dus voor iedereen verschillend waar hij/zij zich fijn bij voelt en met een redelijke marge rond rijd.
 
Laatst bewerkt:
dunlops? geld eigenlijk voor alle plakkers... Minimaal een ronde warm rijden voor je gekke dingen gaat doen ;) overigens zou OPM dat ook moeten doen, maar voor iedereen is het opwarmen van banden weer verschillend.

bandenwarmers aanschaffen en gebruiken, scheelt ook slijtage. :)

Heb nu nog pirelli's er op zitten... Ik ben dus vorig jaar onderuit gegleden doordat ik mijn banden nog niet goed warm had denk ik... Dus daarom trek ik er nu ook anderhalve lap voor uit... heb al is zitten kijken naar bandenwarmers alleen het kost ook allemaal weer wat centjes...
Las dat jou 600 het ook lekker doet.... heb jij ook andere tandwielen er op zitten? Ik reed op de top op het rechte stuk bij start/finish... verder trekt mijn 600 wel als een tiet... er werd zelfs aan mij gevraagd of ik een 1000 had want een kerel met een 750 kon mij niet bij houden...
 
Heb nu nog pirelli's er op zitten... Ik ben dus vorig jaar onderuit gegleden doordat ik mijn banden nog niet goed warm had denk ik... Dus daarom trek ik er nu ook anderhalve lap voor uit... heb al is zitten kijken naar bandenwarmers alleen het kost ook allemaal weer wat centjes...
beter ff rustiger aan doen dan dat je naast de baan ligt, heb je helemaal goed! :Y
Bandenwarmers kosten wel wat geld, maar probeer 2e hands iets op te pikken. Meestal is t wel ok! Het scheelt je ook banden, bandenwarmers dus na een aantal dagen heb je ze ook weer terug verdiend + dat je meer van je sessies kan genieten. Je hoeft nu nog maar een half rondje rustig aan te doen en eigenlijk meer voor jezelf, dan voor je banden ;)
Las dat jou 600 het ook lekker doet.... heb jij ook andere tandwielen er op zitten? Ik reed op de top op het rechte stuk bij start/finish... verder trekt mijn 600 wel als een tiet... er werd zelfs aan mij gevraagd of ik een 1000 had want een kerel met een 750 kon mij niet bij houden...
dan moet die kerel wat vroeger op t gas en/of zijn tandwiel verhouding veranderen :+


tandwiel verhouding is zover ik weet standaard, maar moet ik nog even controleren. Loopt verder prima, maar kom maar amper in zijn 6 volgens mij, al zijn de 5 en 6 al behoorlijk kort op elkaar gegeared, dus een kleine tandwiel aanpassing kan al genoeg zijn. Mag wel iets meer trekkracht hebben denk ik.
 
Laatst bewerkt:
dan moet die kerel wat vroeger op t gas en/of zijn tandwiel verhouding veranderen :+


tandwiel verhouding is zover ik weet standaard, maar moet ik nog even controleren. Loopt verder prima, maar kom maar amper in zijn 6 volgens mij, al zijn de 5 en 6 al behoorlijk kort op elkaar gegeared, dus een kleine tandwiel aanpassing kan al genoeg zijn. Mag wel iets meer trekkracht hebben denk ik.

Ja pcies.. ik d8 bij mezelf ook dat het waarschijnlijk niet alleen aan de power lag.. 8-)..
Ik denk dat er bij mij behoorlijk wat van de originele topsnelheid af is.... Wilde opschakelen maar bleek dat hij al in de 6 zat...
 
Ja pcies.. ik d8 bij mezelf ook dat het waarschijnlijk niet alleen aan de power lag.. 8-)..
Ik denk dat er bij mij behoorlijk wat van de originele topsnelheid af is.... Wilde opschakelen maar bleek dat hij al in de 6 zat...
topsnelheid heb je toch niet nodig op t circuit 8-)
op de veenslang kon ik net aan af met zijn 5 richting de begrenzer. Overschakelen was de moeite weer niet (gas + koppeling, met quickshifter zou ik t wel doen) + als ik harder uit de strubben kom en dus meer snelheid heb op de veenslang zou ik wel moeten schakelen nu ging t nog. Kon ook goed merken, niet overschakelen naar 6 betekende harder aankomen op de ruskenhoek :9~ "ga t niet halen, maar doe t wel" :+


pfff nog 2.5 week wachten :(
 
Laatst bewerkt:
topsnelheid heb je toch niet nodig op t circuit 8-)
op de veenslang kon ik net aan af met zijn 5 richting de begrenzer. Overschakelen was de moeite weer niet (gas + koppeling, met quickshifter zou ik t wel doen) + als ik harder uit de strubben kom en dus meer snelheid heb op de veenslang zou ik wel moeten schakelen nu ging t nog. Kon ook goed merken, niet overschakelen naar 6 betekende harder aankomen op de ruskenhoek :9~ "ga t niet halen, maar doe t wel" :+

:] lekker sjezen dus.. Heb ook wel zin om op Assen te gaan knallen... hoor van heel veel dat dat toch wel het circuit is...
Verder las ik een tijdje terug dat je de 28ste ook naar Zolder gaat, toch? Ff daar knallen... wat voor een laptimer heb jij trouwens?
 
:] lekker sjezen dus.. Heb ook wel zin om op Assen te gaan knallen... hoor van heel veel dat dat toch wel het circuit is...
Verder las ik een tijdje terug dat je de 28ste ook naar Zolder gaat, toch? Ff daar knallen... wat voor een laptimer heb jij trouwens?
yup 28e zolder. :)

heb een AIM MXL Dashboard op de blade zitten incl infrarood laptimer en een AIM mychron ofzo op de 600RR, zelfde principe alleen zonder het dashboard eromheen. Werkt wel aardig. :)

Heb nu ook een (vaste) transponder dan heb je het helemaal mooi bij de hand:
http://www.mylaps.com/results/showlaps.jsp?id=1538931&perclass=0&pos=17
 
yup 28e zolder. :)

heb een AIM MXL Dashboard op de blade zitten incl infrarood laptimer en een AIM mychron ofzo op de 600RR, zelfde principe alleen zonder het dashboard eromheen. Werkt wel aardig. :)

Heb nu ook een (vaste) transponder dan heb je het helemaal mooi bij de hand:
http://www.mylaps.com/results/showlaps.jsp?id=1538931&perclass=0&pos=17

Ok ga dat morgen is ff bekijken allemaal... heb ook zo'n AIM mychron (geel ding).. weet jij of op Zolder zo'n transponder staat?
 
Ok ga dat morgen is ff bekijken allemaal... heb ook zo'n AIM mychron (geel ding).. weet jij of op Zolder zo'n transponder staat?
zolder/assen/spa/cpz praktisch alle circuits werken met transponders.
Daar doen ze geluidsmetingen mee en mogelijk ook rondetijden. (ook altijd, maar die krijg je alleen niet altijd)

een transponder is een kastje met een accutje (of in mijn geval een vaste 12v accu aansluiting) die een nummertje uitstuurt, die lussen in het circuit pikken dat op en registreren daarmee je rondetijden (en eventuele geluidsmetingen).
Daar heb je tijdens het rijden geen donder aan, maar je kan dan wel altijd op de site je rondetijden terug vinden en je hele historie staat dan ook op mylaps. Lekker makkelijk vind ik en leuk om terug te kijken. + Dat je wat grappige dingetjes kan doen.

Die mychron zit dezelfde op de 600RR werkt prima :Y daar heb je wel wat aan als je rond rijd, heb je wel een baken :? Niet dat dat echt nodig is, meestal staan die krengen genoeg op de pitmuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan