Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is wel plat te noemen ja..niet zo gek dat ik dan meteen wegreed van Ludo de 1e lap...
harder karkas, daardoor is er dus minder druk nodig. Anders vervormd de band niet genoeg om op temperatuur te komen/blijven. :)
En dat merk je behoorlijk ja :Y zwabber slinger slinger door de bochten. :9~ :X
 
@Silent... leuke samenvatting :Y

ik ga het Assen maar 's bestuderen, niet alle namen zeggen me iets...

nog 5 dagen *O*
 
:W morguh...

Ff een rectivicatie had er geen dunlops op zitten maar pirelli plakkers...1,8 voor 2 bar achter..

Trouwens nog ff een ander vraagje mijn rechtervoorpoot zweet... is dat heel ernstig?
 
:W morguh...

Ff een rectivicatie had er geen dunlops op zitten maar pirelli plakkers...1,8 voor 2 bar achter..
ook dat merk je als ze koud zijn. :Y
maar je bandenspanning is wat zacht voor en hard achter.
Bij dragons 1.9 achter, 2.1 voor (koud)
bij diablos 1.9 achter 2.1 voor (warm) 1.6 achter en 1.9 voor (koud)
Tenminste, als het supercorsa's waren (SC2 oid) en niet de straat versie want daar ligt het misschien wat anders...
Trouwens nog ff een ander vraagje mijn rechtervoorpoot zweet... is dat heel ernstig?
je verliest olie, gaat anders dempen. Je druk verminderd tijdens remmen.
Als het meer gaat lekken kun je olie op je bandjes of remmen krijgen. Dat wil je ook niet.

Gewoon even (laten) vervangen. Ook gelijk links, zijn de kosten niet. :)
 
Laatst bewerkt:
je verliest olie, gaat anders dempen. Je druk verminderd tijdens remmen.
Als het meer gaat lekken kun je olie op je bandjes of remmen krijgen. Dat wil je ook niet.

Gewoon even (laten) vervangen. Ook gelijk links, zijn de kosten niet. :)

Jo tnx... maaruh wat moet ik dan precies vervangen?
 
Jo tnx... maaruh wat moet ik dan precies vervangen?
voorvork keerringen. Even de poten uit de voorvork halen en langs een motorzaak gaan.
Laat ze ook meteen even kijken of er geen putjes oid op de binnenpoot zitten. Anders zijn je nieuwe ook binnen no time lek. Dat kunnen ze dan wel weer polijsten / netjes maken.
 
euh keerringen en olie denk ik zo :+
olie ook idd. Moet jij ook eens proberen, je voorvork en schokbreker reviceren ;)

Olie wordt oud en de dikte veranderd dan, waardoor je demping veranderd.
Bij koud is het dan erg dik en bij warm wordt het dan echt een stuk dunner. Dat verschil is bij oude olie een stuk groter dan bij verse olie. Zullen we niet snel merken. Maar als het toch open ligt gelijk even vervangen. :)
 
Laatst bewerkt:
olie ook idd. Moet jij ook eens proberen, je voorvork en schokbreker reviceren ;)

Olie wordt oud en de dikte veranderd dan, waardoor je demping veranderd.
Bij koud is het dan erg dik en bij warm wordt het dan echt een stuk dunner. Dat verschil is bij oude olie een stuk groter dan bij verse olie. Zullen we niet snel merken. Maar als het toch open ligt gelijk even vervangen. :)

voor is al gedaan, samen met het balhoofd. en weet niet of het ook aan de combi met stuurdemper kan liggen maar de hele voorkant voelt een stuk strakker aan.

achter is wel een idee ja, ook goed laten afstellen een keer door iemand die er verstand van heeft..
 
Laatst bewerkt:
voorvork keerringen. Even de poten uit de voorvork halen en langs een motorzaak gaan.
Laat ze ook meteen even kijken of er geen putjes oid op de binnenpoot zitten. Anders zijn je nieuwe ook binnen no time lek. Dat kunnen ze dan wel weer polijsten / netjes maken.

Even de poten er uit halen is voor mij al een probleem ben niet zo'n handy bob... denk dak hem maar op de aanhanger zet en naar iets toe rijd... iig bedankt nu weet ik wat ik mot doen..
 
@opm, goed bezig :Y

Je kan ook de centjes in een leuke racer stoppen.. :+

Even de poten er uit halen is voor mij al een probleem ben niet zo'n handy bob... denk dak hem maar op de aanhanger zet en naar iets toe rijd... iig bedankt nu weet ik wat ik mot doen..

Je kan tijdelijk een voorbok lenen die m aan je balhoofd omhoog houd, kan je zo je wiel eruit halen en dan je voorvorpoten eruithalen. Wil ik eventueel wel bij helpen. Scheelt je weer wat (dure) kosten :?
 
Even de poten er uit halen is voor mij al een probleem ben niet zo'n handy bob... denk dak hem maar op de aanhanger zet en naar iets toe rijd... iig bedankt nu weet ik wat ik mot doen..

eruit halen zal geen probleem zijn, alleen die dingen moeten er ook weer goed in komen :+
 
@opm, goed bezig :Y

Je kan ook de centjes in een leuke racer stoppen.. :+Je kan tijdelijk een voorbok lenen die m aan je balhoofd omhoog houd, kan je zo je wiel eruit halen en dan je voorvorpoten eruithalen. Wil ik eventueel wel bij helpen. Scheelt je weer wat (dure) kosten :?

Ok tnx man das echt relaxed alleen die bruder van Lex wonen zowat om de hoek bij mij dus zal hun eerst is ff vragen... scheelt een hoop gesleep... maar zou ik niet nog 1 dag kunnen rijden? zit namelijk met een hoop lastige diensten deze periode...
 
Ok tnx man das echt relaxed alleen die bruder van Lex wonen zowat om de hoek bij mij dus zal hun eerst is ff vragen... scheelt een hoop gesleep... maar zou ik niet nog 1 dag kunnen rijden? zit namelijk met een hoop lastige diensten deze periode...
afhankelijk hoe lek die is, als het bij de keuring opvalt kunnen ze je afkeuren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan