Audio in helm...??

Michelleke

MF'er
13 mrt 2003
163
0
Noeveren
Hoi,

Ik zou graag naar muziekjes luisteren tijdens het rijden...
ik heb echter "rare" oren, want van die walkmandopjes blijven en gewoon niet
in steken |(
Bestaan er oplossingen die je in de helm kan inbouwen ofzo?

Ik mis mijn muziek verschrikkelijk tijdens het rijden '(

Mvg, Michel
 
Er bestaan hoofdtelefoons die in de nek de band hebben, misschien is dat een idee. Maar muziek luisteren op de motor, ben je dan niet een beetje te veel afgeleid?
 
jah hadk ook last van., of die dopjes trek je los met opzetten van je helm.
kheb nu van die oordopjes voor joggers, zit zo'n (beugeltje) omheen klemt alsware aan je ore nu. nou mp3 speler eran koppelen en klaar is keers.
 
Dat afgeleid kan ik me niet zo in vinden. Je hebt in de auto toch ook radio aan? Maar wel wat betrft veiligheid. Je hoort namelijk alleen muziek. Komt bij, bij het lessen had ik altrijd gigantisch pijn aan mijn oor van dat ding wat je dan onder de helm moet proppen.
 
je hoort muziek amper als je sportpijp heb.lekker op de achtergrond iets om je op te peppen :) muziek is niet goed voor je nette rijgedrag
 
is niet echt veilig lijkt me, je bent te snel afgeleid. De aandacht moet je op 't verkeer hebben niet op de muziek die je wilt luisteren.
:Z

Gaan we weer met dezelfde non-argumenten.

Muziek op de motor is niet onveiliger dan muziek in de auto. De enige reden waarom deze manier van muziek minder veilig zou kunnen zijn, is dat de muziek een dusdanig volume heeft dat je het overig verkeer niet meer hoort.
 
Je zou ook naar een motorzaak kunnen gaan, daar hebben ze van die oordopjes die je in een helm kunt verwerken. Die zijn eigenlijk bedoelt voor communicatie systemen maar de aansluiting is toch hetzelfde als die van een standaard CD-speler of MP3-speler.
 
Neem een headsetje met regelbare volume in het aansluitsnoer.
Tijdens het rijden kan dan het geluid makkelijker harder resp. zachter worden gezet, wel zo makkelijk.
 
is leuk voor onder de 60, maar daarboven kan je denk ik niet meer genieten van je muziek :)
 
Bedankt tot zover...en ik denk dat totaal losgeslagen en debiele koelblikken
100x bedreigender zijn dan wat muziek onder je helm.
De keren dat ik een bijna dood ervaring had zijn er telkens waar koelblikken
uit de lucht komen vallen en je gewoonweg aan een kruising bijna frontaal
aanrijden...oeps niet gezien |(
Muziek( The White Stripes of Vivaldi) kunnen hier niets aan veranderen...enkel
een goede engelbewaarder!

Links of foto's naar goede hoofdtelefoons zijn altijd welkom ;)

Mvg

Ps : Is rijden met muziek eigenlijk legaal?
 
Bedankt tot zover...en ik denk dat totaal losgeslagen en debiele koelblikken
100x bedreigender zijn dan wat muziek onder je helm.
De keren dat ik een bijna dood ervaring had zijn er telkens waar koelblikken
uit de lucht komen vallen en je gewoonweg aan een kruising bijna frontaal
aanrijden...oeps niet gezien |(
Muziek( The White Stripes of Vivaldi) kunnen hier niets aan veranderen...enkel
een goede engelbewaarder!

Links of foto's naar goede hoofdtelefoons zijn altijd welkom ;)

Mvg

Ps : Is rijden met muziek eigenlijk legaal?
Ja hoor is legaal. Ga op zoek naar platte luidsprekertjes die je vast in je helm kunt inbouwen.

Auto's die uit de lucht komen vallen....Tja, 't is k*t als ze jou niet zien, daarom moet je zelf beter opletten en beter leren vooruitkijken, puur uit lijfsbehoud. Kun je jezelf aanleren, heet anticiperen of zoiets dergelijks. :X
 
Ikzelf had in m'n vorige helm luidsprekers ingemonteerd (vastgelijmd) van een oude walkman-koptelefoon, waarvan ik de hele behuizing had afgesloopt zodat allen de (behoorlijk platte) speakers overbleven. Eerst had ik het gedaan met klittenband op de achterzijde van de speakertjes, maar dat blef toch niet goed genoeg zitten. Nu heb ik een Schubert concept, hierin zitten al uitsparingen voor (intercom)-speakers, hier laat ik nog een keer een goede communicatie-set inbouwen met een extra audio-ingang. Op lange stukken snelweg vind ik het heerlijk om wat achtergrondmuziek te hebben.
 
ik hanteer al een hele tijd dit als ik effe snelweg moet nemen om de boel wat te "ontsaaien"
B00001P4XA.01.LZZZZZZZ.jpg
 
Hoi,

Ik zou graag naar muziekjes luisteren tijdens het rijden...
ik heb echter "rare" oren, want van die walkmandopjes blijven en gewoon niet
in steken |(
Bestaan er oplossingen die je in de helm kan inbouwen ofzo?

Ik mis mijn muziek verschrikkelijk tijdens het rijden '(

Mvg, Michel

Ik zou gewoon een betere uitlaat op je motor zetten :+
 
Je zou eens moeten kijken op www.autocom.co.uk daar leveren ze mooie systeempjes die alle mogelijkheden, van muziek en gsm tot navigatie systeem aanwijzingen in je helm kunnen weergeven bij elke snelheid en tegen redelijke prijs.

Kun je ook makkelijk een tweede helm-set op aansluiten als je een keertje met iemand op de duo gaat toeren.

Kwalitatief even goed als baerh maar iets goedkoper. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan