auto accu wel eigen accu niet?

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Met de accu van de auto start de motor dus wel maar met zijn eigen accu iet. Er zit een 12v accu in. Een grotere accu kwa omvang is niet mogelijk gezien de ruimte. Zijn er zwaardere accu's die net zo groot zijn?

Het gaat om een gsx750e......

Hoe los ik dit probleem op?
 
Typisch is dat je bij korte ritten je accu inderdaad niet genoeg oplaadt. Je moet toch al voor iedere keer dat je hebt gestart een tiental minuten rijden op meer dan 3000rpm (voor de pilaarbijters: verschilt van machine tot machine en de staat van je accu, pin me nie vast op de getallen, het gaat om het principe) om genoeg bij te laden.
5 minuten per dag aan woonwerkverkeer aan relatief laag toerental (want je motor is nie warm) is nie voldoende om je accu bij te laden .... elke dag 20 minuten aan >> 3000rpm is wel voldoende ...
 
maar als de motor wel startte na laden, en niet na een dag (nacht ) stilstaan, kunnen er imho 2 dingen aan de hand zijn..
de accu is verrot, maar is niet mijn eerste optie,
de accu verliest ergens zijn sap

Probeer eens om na je rit de accu af te koppelen , en de volgende dag weer aan te sluiten.
Als hij dan wel gewoon start, is er iets met je circuit (stroom )
als hij dan niet start is het je batterij
 
Je kunt het beste ff je laadspanning meten kijken of die rond de 14 volt zit. Is dit zo dan is je dynamo goed. Om te kijken of er ergens lek spanningen zijn kun je je min-pool loshalen en ff een ampére meter tussen zetten. En kijk hoeveel je waardes zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan