@justice strike: ik denk dat je mijn verhaal nog even heel erg goed moet lezen.
ik heb nergens gezegd dat een twee keer zo zware auto sneller stilstaat. Jij geeft zelf het top gear voorbeeld ls bewijs dat dat inderdaad niet het geval is. Wat ik wel heb gezegd is dat ALS je een zwaardere auto hebt je moet zorgen voor meer wrijving. Wanneer je een zwaarder voertuig hebt en je hebt voldoende grip (en dus wrijving) dan kan zo'n voertuig net zo snel stil staan als een licht voertuig. Dààrom maakt massa niet zoveel uit. De truc bij formule 1 is het creeren van virtuele massa waardoor er meer druk op de grond komt en dus harder geremd kan worden. (bij lagere snelheid speelt dus dus obvisously een stuk minder mee)
Over grip gesproken: iemand enig idee hoe snel een leopard tank stilstaat vanaf 90km/h??
ik heb nergens gezegd dat een twee keer zo zware auto sneller stilstaat. Jij geeft zelf het top gear voorbeeld ls bewijs dat dat inderdaad niet het geval is. Wat ik wel heb gezegd is dat ALS je een zwaardere auto hebt je moet zorgen voor meer wrijving. Wanneer je een zwaarder voertuig hebt en je hebt voldoende grip (en dus wrijving) dan kan zo'n voertuig net zo snel stil staan als een licht voertuig. Dààrom maakt massa niet zoveel uit. De truc bij formule 1 is het creeren van virtuele massa waardoor er meer druk op de grond komt en dus harder geremd kan worden. (bij lagere snelheid speelt dus dus obvisously een stuk minder mee)
Over grip gesproken: iemand enig idee hoe snel een leopard tank stilstaat vanaf 90km/h??