Autoslaaptrein (motor)

OgriUK

MF veteraan
7 jul 2009
12.649
2.520
Cruquius
Heeft iemand recent nog gebruik gemaakt van de motorslaaptrein? Mijn vriendin en ik zouden graag eind september naar het zuiden willen op de motor, maar de Autobahn rit naar de Alpen is waarschijnlijk te lang voor ons op de motor.
 
Ik ben paar keer met trein van Den Bosch naar Hautes-Pyrénées geweest. Ook een nachttrein.
Zorg voor een paar no noise oordoppen en een eigen kussen als je er ruimte voor hebt.
Ik heb me voorgenomen het nooit meer te doen en zeker niet als ik daarna nog fris en fruitig moet motor rijden.
 
Ik ben paar keer met trein van Den Bosch naar Hautes-Pyrénées geweest. Ook een nachttrein.
Zorg voor een paar no noise oordoppen en een eigen kussen als je er ruimte voor hebt.
Ik heb me voorgenomen het nooit meer te doen en zeker niet als ik daarna nog fris en fruitig moet motor rijden.

Je geeft als tip oordoppen en een kussen mee en het niet doen dus? 😅
 
Je geeft als tip oordoppen en een kussen mee en het niet doen dus? 😅
Ik geef tips en zeg dat IK het niet meer doe. Niet vrijwillig in elk geval. Wat een ander doet moet ie vooral zelf weten, maar ik hoef niet meer zo nodig brak op een motor door onbekend gebied te rijden. Die tijd heb ik gehad.
 
Hier een andere ervaring. Vrijdag na het werk in een uurtje naar Düsseldorf gereden. Daar ingecheckt en wat gegeten. ‘s avonds gezellig wat biertjes gedronken met onze coupe genoten. Heerlijk geslapen en zaterdagochtend 07:00 reden we Wenen uit. Topfit en direct mooie routes ipv honderden km Autobahn.

De terugweg vanaf nabij de Red Bull Ring 1100km in 1x naar huis gereden. Ook een bijzondere ervaring.
 
Een enkeltje is ook mogelijk voor iets meer dan de helft van de retourprijs die je op internet vindt (als je het over train4you hebt tenminste), dan kun je via binnenwegen en zoveel mogelijk mooie routes terug naar Nederland rijden.
 
Ik vond het best oké, maar bij mijn weten rijden er geen treinen meer. Alleen nog Hamburg-Wenen ofzo, maar dat is voor de meesten niet echt interessant.
 
Echt slapen doe je niet, je kan ook niet echt liggen, dus de etappe er op kan maar beter kort zijn ivm slaapgebrek... (Düsseldorf-Wenen)
 
Ik vond het best oké, maar bij mijn weten rijden er geen treinen meer. Alleen nog Hamburg-Wenen ofzo, maar dat is voor de meesten niet echt interessant.
Er rijdt weer een nachttrein van Dusseldorf naar Innsbruck. Kost ongeveer 450,- euro voor een enkeltje, dat dan weer wel.
 
Omdat ik 190cm ben en de stoeldingen 'plat' die lengte in de verte niet halen...
 
Er rijdt weer een nachttrein van Dusseldorf naar Innsbruck. Kost ongeveer 450,- euro voor een enkeltje, dat dan weer wel.
Die neemt geen auto's meer mee. Autotrein rijdt alleen nog van Hamburg naar Innsbruck / Wenen.

Rijden nog wel af en toe commerciële aanbieders, maar daar tik je plm 900 euro voor een enkeltje af ( 2 pers en 1 motor)
 
Er staat toch echt autoreisezug dusseldorf-innsbruck. Ik heb een paar weken geleden nog contact gehad om te vragen wat een enkeltje kost. UEX Autoreisezug Düsseldorf - Innsbruck - Düsseldorf 2022: Von NRW über Nacht nach Tirol – Urlaubs-Express
autozug.gif
 
Heeft iemand recent nog gebruik gemaakt van de motorslaaptrein? Mijn vriendin en ik zouden graag eind september naar het zuiden willen op de motor, maar de Autobahn rit naar de Alpen is waarschijnlijk te lang voor ons op de motor.
Bijna iedereen neemt dat ding gewoon op de aanhanger lekker relaxed.
Een paar keer met de motor die kant op gegaan daarna is wel klaar dan hoeft het niet meer ,
Je kan je auto of aanhanger ook ergens achter laten als dat een probleem is dat doen er ook veel.
 
Bijna iedereen neemt dat ding gewoon op de aanhanger lekker relaxed.
Een paar keer met de motor die kant op gegaan daarna is wel klaar dan hoeft het niet meer ,
Je kan je auto of aanhanger ook ergens achter laten als dat een probleem is dat doen er ook veel.
Ja maar ik heb gewoon geen auto omdat ik een motorrijder ben?
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Omdat ik 190cm ben en de stoeldingen 'plat' die lengte in de verte niet halen...
Zelfde probleem had ik met 1.86 ook inderdaad. Gelukkig had ik het bovenbed, waar je nog een stukje bagagecompartiment achter had en waar ik mijn voeten in kon steken. Niet heel comfortabel maar je kan tenminste languit liggen.

Ik vond het destijds op zich best oké. Verwacht natuurlijk niet dezelfde nachtrust als normaal, maar voor mij in 2,5 uur naar Düsseldorf en de volgende ochtend in Innsbruck vond ik best prima eigenlijk. Ik had toen nog een aanbieding, ik meen iets van 180 euro voor een enkeltje. Veel meer zou ik er ook niet voor betalen, want dan kan je net zo goed gaan rijden.

Ik vind het wel jammer dat er bijna geen trajecten meer zijn waarop ze rijden. Mits een beetje betaalbaar zou ik het anders echt wel overwegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan