Backup zekering brandt door / Accu wordt leeggezogen.

Snellekale

MF'er
27 feb 2023
60
34
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met m’n Yamaha T max sx 530 / 2019.
De zekering van de backup brandt iedere keer door, En m’n accu wordt leeggezogen.

Ik heb dit probleem sinds ik m’n koppelingsplaten heb laten vervangen een x aantal weken geleden. Na me eerste lange rit (ongv 3 uur lang gereden) kwam ik thuis aan starte de motor niet meer. Zekering brandde toen door. Naar goedhart motoren gebracht en die zeiden dat het aan m’n kapotte stuurslot module ligt, Die maakt kortsluiting omdat die het niet doet, De stuurslot module is afgebroken en het pennetje functioneert niet waardoor het fout gaat. Ik heb nog een paar keer de (oude)accu aan de druppelaar gezet en een beetje geëxperimenteerd met het stuurslot module, En hij deed het gewoon. Mijn bevinding is omdat de accu te zwak is, dat daardoor de zekering doorbrandt.

Ik heb eergisteren een nieuwe accu gekocht, Netjes nog even vanuit de doos een paar uur op de druppelaar geplaatst. Gemonteerd, En hij starte meteen netjes zonder problemen etc. Nul keer eruit geklapt alles in orde. Nu vandaag een rit gemaakt, Ik zet hem uit, Start weer niet. Weer de zekering die doorbrandt. Weer me Accu leeg. Wat kan ervoor zorgen dat het accu leegtrekt? Ik heb een telefoonlader. Maar het lijkt mij niet dat die trekt als er niks in zit. Ik zet hem altijd uit, Lampen etc gaan ook uit. Ik heb een GPS gemonteerd maar die is op batterij… Ik heb even geen raad hiermee. 22 juni pas een afspraak bij de Yamaha dealer. Dit stuk ellende moet gemaakt worden en zsm weg. Tijd om weer een echte motor te halen.
 
Van een te lage spanning kan een zekering niet doorbranden, totaal onmogelijk

wel van kortsluiting.

Lekspanning , niet bijladen , te hoog verbruik tegenover opwekkend vermogen... er is vrij veel wat mogelijk is.


Goedhart zal vast niks uit z'n duim zuigen.. module eruit stekkeren en kijken wat er gebeurt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan