BadBert stelt zich voor (BMW R1100s)

BadBert

MF veteraan
Hallo mede 2wieler fanaten!!


Ik dacht, ik zal mij ook eens aanmelden op dit forum!


Ik ben Pieter (nickname is een lang verhaal) uit Hoogerheide.
Ben 37, getrouwd en heb een zoontje van nu 9.


al sinds mijn 18e wilde ik mijn motor rijbewijs halen, zoals bij velen hebben mijn ouders dit uit mijn hoofd gepraat, en mij wijs gemaakt dat eerst het auto rijbewijs halen slimmers was.


Daarna ging het natuurlijk zo, dat ik steeds het daar bij hield, ik ging ook met hobby auto's beginnen, en daar ging al mijn geld in tijd in zitten!!!
Dit waren ze (op volgorde dat ik ze gehad heb:


Mini Mayfair 1986 1000cc (zelf opgeknapt)
IMG-20200501-WA0007-X2.jpg



[
IMG-20200501-WA0006-X2.jpg



Mini Mayfair 1986 1000cc automaat (zeldzaam)
IMG00034.jpg



DSCN0047.jpg



Mini Cooper 1991 1300 (carb)
DSCN3938-X2.jpg



SNC00041-X2.jpg



Mini Cooper MPI 1997 (laatste serie met injectie en airbag enzo)
DSC_0786-X4.jpg



DSC_0787-X4.jpg



Verder ben ik al een tijdje cabrio rijder.... begonnen met een mx5:
DSCN5139-X2.jpg



DSCN5137-X2.jpg



Maar omdat we toen ook al een kleine hadden, en het cabrio rijden zo goed beviel, hebben we een 4 zitter aangeschaft, een Opel Astra Twintop 1.8 (stalen klapdak)
DSCN3626-X2.jpg



DSCN3627-X2.jpg



Deze hebben we een paar jaar geleden ingeruild voor een Opel Cascada 1.6 turbo (laten chippen ook)
IMG_20200517_133527-X2.jpg



IMG_20180905_105328-X2.jpg



Toen ik 16 was, hield ik al van 2 wielers, heb toen ook een mooie brommer gehad :)
Dit was een Aprilia AF1 Futura uit 1992. Flink opgevoerd (zoals alle brommers destijds waren natuurlijk)
IMG-20191002-WA0004-X2.jpg



IMG_20190919_195349-X2.jpg



Vorig jaar heb ik na jaren zoeken weer eenzelfde brommer gevonden! Deze heb ik wel wat werk aan gehad, zoals importeren (kwam uit luxenburg) en dus bij het RDW goed laten keuren.
Dit is allemaal gelukt, daarna optisch wat dingen aangepakt, en die staat er nu na wat onderdelen wereldwijd te hebben opgespoord, bijna identiek aan vroeger zo bij:
IMG_20200315_165127-X2.jpg



IMG_20200315_165203-X2.jpg



Een aantal keren op het punt gestaan om toch het motor rijbewijs te gaan halen, maar steeds kwam het er niet van.....


Begin dit jaar het besluit genomen om het toch te doen! Natuurlijk gooide Corona roet in het eten.... want starten was onmogelijk.
Toen kwam er medisch ook nog eens het een en ander naar voren, waardoor dit alle vertraging opliep.
Toen het allemaal weer kon na corona, alles in werking gezet.
Snel mijn theorie gehaald, en begonnen met praktijk lessen.


Ondertussen de gezondheidsverklaring aangevraagd, want gezien mijn medische situatie zou daar wat meer tijd overheen gaan (sinds kort diabetes). Ik las allerlei horror verhalen op het internet dat dit een half jaar kon duren, zeker in deze tijd.....
Gelukkig bleek dit niet het geval, eind april had ik hem aangevraagd, toen kreeg ik brieven voor mijn arts, die was toen op vakantie dus moest even wachten helaas..... en zojuist heb ik bericht gehad dat dit is goedgekeurd :D


Helaas komt het CBR zijn beloften niet na, en is praktijk examens plannen een groot probleem :(
10 augustus kan ik terecht voor de AVB, en 8 september voor AVD.... dan hopelijk dit jaar nog wat genieten van een 2wieler!


Het plan is een BMW R1100S aan te schaffen.
Mijn broertje heeft een r1100r, en die boxer rijdt echt super! De S is dan net wat sportiever, tussen tour en sport in, en vind ik wat mooier.
Ondertussen ben ik dus al wel op zoek naar een leuk exemplaar, zodat ik gelijk op de motor kan stappen!
 
En gisteren samen met mijn broertje bij een motor gaan kijken.
Eigenlijk was de motorzaak niet eens meer open, maar hij kwam voor ons speciaal naar de zaak toe :)
Super vriendelijk ontvangen, man wist veel, super aardig en reëel.
Dus Guus van StreetBikes in Fijnaart: THANKS :)


Ik mocht ook een proefritje maken in de wijk waar het bedrijf zat, mijn broertje (die al aan dit soort motoren gesleuteld heeft en er 1 rijdt met dezelfde techniek) heeft de motor wat steviger aan de tand gevoeld.


Motor is van 2000, heeft ongeveer 66k gelopen, alle beurten gehad, boekjes ingevuld.
Banden zijn bijna nieuw, heeft pas nog een beurt gehad ook.
ziet er ERG goed uit voor zijn leeftijd! Paar kleine dingetjes optisch, maar dat mag geen naam hebben.
Hij is helemaal origineel, nooit aan "geprutst" (dus dat kan ik zelf doen whahaha).
Zelfs het ABS systeem werkt nog naar behoren!

en ja........ dan kom je er uit kwa prijs.... want hij is wel erg netjes en technisch goed....

IMG_20200701_202809-X2.jpg


IMG_20200701_202827-X2.jpg


IMG_20200701_202839-X2.jpg


IMG_20200701_202943-X2.jpg


Deze staat dus nu te wachten in de opslag van het bedrijf waar ik hem gekocht heb.....
zodra ik de juiste vermelding op mijn roze kaartje heb, kan ik hem op gaan halen en dan gaat de garantie ook pas in.

Kan niet wachten!
 
ok.... de motor staat nog niet thuis, i know.....

maar ik kwam op ebay een kap tegen, en dat was net de enige kap die aan de motor beschadigd was. En voor het geld (5 tientjes) kon ik het niet laten en heb de kap gekocht.

Kwam net binnen, even gepoetst, en die ziet er prima uit!
Die kan dus straks op de motor, en dan is hij echt krasvrij!

i-x8TmmRs-X2.jpg

i-mS62gvQ-X2.jpg

i-J9LX2n2-X2.jpg
 
Mooie motor, zeker in die kleur. Ik heb zelf een zwarte gehad, reed erg goed. Is nog in de familie (mijn vader heeft hem), dus kan eventueel nog eens pakken.
Nu voor mezelf een R1100GS, matzwart, inc deuken8-)
 
Vandaag in tilburg geshopt voor mijn eerste setje kleding.
Even kijken hoe dit bevalt en kan altijd nog iets bij kopen van een textiel broek ofzo. Wprdt toch een mooi weer rijder hahahahah
motorkleding.jpg

Ik wilde geen zwarte jas..... Vond deze!
Borstvlakken staan hier open (zwarte vlakken). Kunnen dicht dan zijn ze wit/grijs
Op de rug zitten ook 2 van die vlakken die open kunnen.
En de mouwen staan hier ook open zoals je kunt zien.

Revit rider jeans (kevlar) en casual motor schoenen.
Handschoenen zijn zwart met wat grijze accenten

Helm had ik eind vorig jaar al gekocht (mat zwarte systeem helm)
 
Proficiat met het behalen van je rijbewijs. Nu mag je ipv die kleine r1100S de grote S gaan knuffelen. Greetz, Cardanfreak. Veel veilige kilometers toe gewenst. :]:W
 
Thanks!

Nou, de korte versie van de uitleg: Vroegah speelde ik samen met wat vrienden en mijn broertjes online Quake 3.
We hadden een clan... Naam van die clan was The Sesamestreet Gang....
Je raad het al, we hadden EvelErnie, TommyTrouble, PokkePino, en ik was BadBert hihihi
Die online naam heb ik gehouden. Soms ook makkelijk, dat je niet direct je echte naam online hebt staan.

Nog 1 nachtje slapen!!! Hihihi
 
Goed.
Zaterdag ochtend was het dan zo ver......
We zijn om kwart voor 9 in de auto gestapt om richting fijnaart te rijden. Een hele goede vriend van me reed met zijn motor achter mij aan, zodat we met 2 motoren weer terug konden rijden (en zodat mijn vrouw naar een andere afspraak kon gaan)

De r1100s stond mooi gepoetst te wachten in de showroom :)

Na een korte uitleg heeft Guus van StreetBikes de motor buiten gezet voor me en ja, toen ging het echt gebeuren!!!
Nadat ik alles aan had getrokken de oordopjes in gedaan, helm op, en gaan rijden!
i-772f2td-O.jpg


Met de maat van me naar de oesterdam gereden, en daar was mijn broertje ook met zijn R1100R
i-RWBhrFL-O.jpg


i-VbWj5hN-X2.jpg


i-SxrPpjx-O.jpg


i-Dc7MV7J-X2.jpg


We zijn toen lekker een stuk wezen touren met zijn 3en, en wat gegeten bij restaurant De Grevelingen.
i-LMrjnBH-X2.jpg


Daarna nog lekker een stuk verder gereden!

Bij thuiskomst moest natuurlijk mijn zoontje ook even passen :P hihihi
i-fvBnmwj-X2.jpg


i-LcZtdz4-X2.jpg


Gisteren ook nog even een stukje gaan rijden in mijn eentje, even langs mijn modelvliegclub geweest.

Heerlijk genoten van de motor!

Nu nog wat dingetjes er aan doen :)
  • carbon bescherm folie op de top plaat tegen krassen van de sleutels
  • Xenon dimverlichting plaatsen
  • LED stadslicht plaatsen
  • heb roostertjes besteld voor de inlaat naar de oliekoeler in de neus en de zijkappen
alvast wel mijn sleutelhangertje aan de sleutels gehangen :)
i-FWv9nDV-X2.jpg


De motor staat nu gebroederlijk naast de brommer hihi:
i-3NQTJdC-X2.jpg


Had al een tas besteld voor achterop, hier is hij in de kleine stand om even te kijken hoe het staat
i-hzQtK7S-X2.jpg

Van de week even met de straps vast zetten om te kijken hoe dat gaat.
 
Oh vergeten,
ben ook aan het kijken wat ik met mijn zadel doe.
De bekleding is wel heel glad, en begint waar je hem induwt met je bovenbenen zeg maar, te scheuren.

Opties die ik heb:
- origineel 2dehands zadel (maar die zijn weer net zo glad
- zadel laten bekleden door een ander bedrijf
- zadel zelf bekleden met een gekochte hoes.

Ik ben redelijk handig, en heb ook wel eens andere dingen bekleed (middenconsoles voor mijn mini), dus durf het best zelf aan, dus op dit moment zit ik er aan te denken om nieuwe bekleding te kopen (die dan ook wat stroever is) en zelf het zadel opnieuw te bekleden.

Ondertussen zit de beschermsticker al op het stuur:
i-GsrfqGN-X2.jpg


En is de laadkabel aangesloten op een druppel lader, en kan de accu dus netjes op niveau gehouden worden:
De motor is voorzien van aansluiting voor een lader (heel handig).
i-mdJP2zx-X2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan