Bagage meenemen op SP1

FC Veldhoven

MF'er
10 apr 2003
213
0
Veldhoven
Hoi,

ik weet niet of ik in het goede forum zit, maar ik zou graag willen weten hoe ik het beste bagage mee kan nemen op een sp1. Ik ga dit jaar met de motor naar Italie en ik heb aan een tanktas alleen niet genoeg. Een rugzak lijkt me niet comfortabel. Het liefste zou ik een sporttas achterop binden, maar ik ben bang het hele zaakje te beschadigen. Iemand een idee hoe ik dit op kan pakken?
 
Je zou er een matje tussen kunnen leggen. de meeste motorzaken hebben wel van die mooie rubberen matjes te koop; beschermen je motor/bagage en zijn ook nog eens extra antislip.

Rugzak is alleen irritant voor jezelf. Het zou natuurlijk kunnen, maar comfortabel is inderdaad anders. En ook nog eens minder veilig (daar zijn topics genoeg over te vinden). Heb je iets om het spul in te doen?
 
Voor mijn vakantie naar frankrijk had ik een zetje oxford zadeltassen gekocht. Hier kon in totaal 55 liter aan bagage in (kookspullen, kleren), daarnaast had ik nog een grote sporttas mee (slaapzak, kussen en kleren) en een tent en opgerolde slaapmat. Daarboven nog een rugzak voor de boodschappen. Genoeg voor 2 weken en 4500km Frankrijk. :]

Zorg altijd voor een rubberbeschermmat of beschermende stickers. De oxford zadeltassen hebben een speciale binnenkant om je motor te beschermen en te blijven hangen, maar door het vele eraf halen krijg je toch beschadigingen. |(

Ik heb zelf een suzuki gsx-r750 en merkte helemaal niet van de bagage behalve dat je in de spiegels alleen maar een grote tas ziet.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf rijd op een R1 met de bekende zijstassen van Oxford og.
Zaak is wel het de raakvlakken aftetapen. Dit gaat heel goed met ductape.
In het begin vond ik het nogal zwaar rijden. Maar een paar kilometer verder... heb je er geen last meer van.
Tanktas ook mee al is het maar voor de evenwicht..
 
Koop een rol boeklon (dat plakspul waar vroeger je boeken mee kon kaften) en plak het daar waar je tassen je motor raken. Ben net een week naar Zuidfrankrijk geweest op deze manier en de achterkant van mijn cbr ziet er nog als nieuw uit. Op vorige reizen idem dito. Zo´n rol kost geen drol!!!!!!!!
 
Koop een rol boeklon (dat plakspul waar vroeger je boeken mee kon kaften) en plak het daar waar je tassen je motor raken. Ben net een week naar Zuidfrankrijk geweest op deze manier en de achterkant van mijn cbr ziet er nog als nieuw uit. Op vorige reizen idem dito. Zo´n rol kost geen drol!!!!!!!!
Maar als je de boeklon eraf haalt ..... trek je de stickers er dan niet mee vanaf :?
 
edit: La maar, al gevonden in oxford zadeltassen??

Ik heb zwarte tassen van het merk Booster, die qua model en materiaal veel lijken op deze tassen. Ik heb koffers gemonteerd. Tassen zijn voor weinig (20 Euro) te koop. Heb ik vorige week ook al in een of ander topic geroepen, mocht het je bekend voorkomen.
 
Ik heb een sportrek achterop en dan leg ik een sporttas half op mijn zadel, half op mijn sportrek. Gaat perfect!

Dan plak ik mijn kuip af met boeklon of plakplastic, dan slijt mijn kuip niet bij de spanners.
 
Ik heb zwarte tassen van het merk Booster, die qua model en materiaal veel lijken op deze tassen. Ik heb koffers gemonteerd. Tassen zijn voor weinig (20 Euro) te koop. Heb ik vorige week ook al in een of ander topic geroepen, mocht het je bekend voorkomen.

Waar zijn die te krijgen ? Want da's wel een vriendelijk prijsje !
 
Ik heb zonder spullen te kopen, vorig jaar mijn R1 volgeladen met een tent, sporttas, grondzeil en wat kleine rotzooi.

Dit ging, omdat ik mijn bijrijders klepje (die met die leren band eroverheen) gebruikt heb.

Ik heb hier een houten balkje van ong. 40cm breed (dikte 2x2cm) op ge-tierapped. Daartegenaan heb ik mijn sporttas en de tent geplaatst en het bleef allemaal netjes zitten.

Ik heb eventueel wel pics, maar alleen thuis.
 
Ikzelf heb op mijn R1 altijd een roltas van Louis, kost bijna niets en is waterdicht. Onderin de tas heb ik een dikke perspex plaat gelegd waar ik aan de zijkanten 2 gleuven heb gezaagd. Daardoorheen heb ik een spanband getrokken die ik op lengte heb gemaakt zodat de lus om de knipperlichten kan. Spanbanden heb ik dmv een oude fietsbinnenband beschermd tegen schuren van de lak.

Om de tas op de motor te zetten, hang ik de lus eerst aan de ene kant om het knipperlicht en dan door bovenop de tas te drukken aan de andere kant, breng ik de perspex plaat dus onder spanning en hang de andere lus om het andere knipperlicht. De knipperlichten zijn sterk genoeg om de spanning van de plaat op te vangen en de tas zit er heel vast op. Over het zitje en de achterkant leg ik meestal een stofdoek onder de tas. Geen centje pijn en getest tot 250 km p/u ;)
 
rijd je dan met de sp1 van hier tot in italie?
is wel best lastig zeker?
mn droom is ook om aldaar eens te kunnen rijden
zo een heerlijk land, en zoveel heerlijke baantjes..............
alleszins veel goede moed en veel genot toegewenst!
 
Yep, tot aan Geneve snelweg, daarna binnendoor naar de kust.
We doen het elk jaar, zijn ook in Spanje geweest, Slovenie, Pyreneen, Oostenrijk/Italie/Zwitserland etc.
Had altijd een zxr750, vergeleken bij een SP1 is die erg comfortabel..
Maar ja, je krijgt er ook een hoop fun voor terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan