Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
ik heb ac10's besteld en ga ze er toch zelf op floepen, ik ben d'r uit

ik gun ze die 6 tientjes montage net niet, dus.. we gaan er tegen aan })
 
snijkamp, ik ben erg benieuwd hoe de ac10's bevallen............

enuh ga jij ook meedoen aan de allroadrit bij arjan brouwer 9 oktober
 
ik denk dat ik eerst nog maar eens ga oefenen in de plaatselijke zandwegen en straks op een paar maislandjes
dan voorzichtig eens een offroad rit proberen hier in de buurt, maar ik zie al op diverse filmpjes dat mijn niveau nog lang niet zo ver is....

rijd al 8 jaar wegmotoren en dit is mijn eerste uitstapje naar de offroad :]

dus, ik doe het rustig an, onder het motto, ik kan mijn botten straks ook nog wel breken :P
 
\
ze er af haal als er nog een mm of 6 nop opzit. Is voor mij niet voldoende om offroad te rijden. quote]
Wat doe je met deze banden ?
anders ik wel
Weet jullie wat, als ik ze eraf heb plaats ik hier wat fotos met afmetingen (wat er nog op zit en band afmetingen) en dan mogen jullie kiezen wie ze wil hebben, verkopen doe ik niet aan, ik heb er dan al plezier van gehad waarvoor ik betaald heb.
En ik zal tevens kijken in mijn "kringen" of er nog meer banden zijn die voor ons "niet meer te gebruiken zijn maar voor op straat nog te gebruiken zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij gemiddeld 2000km op een kenda k760 achterband, rij ze in de modderperiode half op en gooi ze er dan in de droge periode er weer op tot een mm of 5, met banden klem en op 0.8bar nog goede grip dankzij de zijwaartse noppen die nog niet echt versleten zijn [ nieuw 18mm]
rij veel offroad ritten dus ook veel snelweg km's heen en terug, sinds 1 maart dit jaar 8700km :]
Die K760 heeft een goede grip op de weg, ook als het nat is.. als het droog is kan je lekker gummen met een versleten band op de weg, gaat heel gecontroleerd glijden ;)

Voor een michelin competition IV of pirelli scorpion.

kenda k270 is de meest waardeloze en gevaarlijke band die ik er ooit onder heb gehad, op een droge weg lijkt het wel nat.. en als het nat is echt link.. B| enige band die ik weg heb gegooid voor dat ie zelfs maar half versleten was.

banden monteren doe ik zelf, als het mee zit zit het wiel er met een nieuwe band er half uur later weer in..
2 bandenlichters van 20cm en een hogedruk fietspomp is alles wat je nodig hebt
 
de ac10's doen het fijn hoor!

merk wel dat er meer in de bestuurder zit als in de banden qua grip in de weg haha

moet de schakelaar nog ff omzetten en meer gas geven en achterover leunen/staan bij de echte soppige stukken

daar houd ik nu mijn voorwiel niet echt onder controle, gaat alle kanten uit

maar nu is een xr600 ook geen licht crossertje uiteraard.. :P
verder rijd ik nu met 1,5 bar spanning en wil hem voor nog eens laten zakken tot 1 om de controle terug te krijgen en iets meer rechtuitstabiliteit te creeeren

goed idee toch?
 
(Over het algemeen) Een minder ervaren rijder zal eerder tevreden zijn of juist helemaal niet over een bepaalde set/type band dan een ervaren rijder. Juist omdat de ervaren rijder vaker/beter kan beoordelen tussen wat de ondergrond "veroorzaakt" en wat de band doet.
Er zijn minder ervaren rijders die denken dat je met noppen meteen alles kunt en ook overal doorheen kunt;blijkt in de praktijk dan ook soms weer gruwelijk tegen te vallen. Ook zijn er die nog steeds té voorzichtig rijden en de band in principe niet goed benutten ;te langzaam, band lost niet.

Skills komen met de jaren, heeft iedereen gehad (denk ik).
 
de ac10's doen het fijn hoor!

merk wel dat er meer in de bestuurder zit als in de banden qua grip in de weg haha

moet de schakelaar nog ff omzetten en meer gas geven en achterover leunen/staan bij de echte soppige stukken

daar houd ik nu mijn voorwiel niet echt onder controle, gaat alle kanten uit

maar nu is een xr600 ook geen licht crossertje uiteraard.. :P
verder rijd ik nu met 1,5 bar spanning en wil hem voor nog eens laten zakken tot 1 om de controle terug te krijgen en iets meer rechtuitstabiliteit te creeeren

goed idee toch?
Staat de vering ook goed afgesteld?
 
De AC10 voorband schijnt wat minder goed te zijn..

Een goede voorband geeft rust in het stuur net zo als goed afgestelde vering
 
pff vering afstelling... :?

hij is lekker deinerig bij hobbels kort achter elkaar dus... wat weet ik er van hoe zo'n xr moet veren

ken alleen wegmotoren verder tot nu toe, lekker hard! })

weet wel zeker dat het 90% skills is en 10% band

dus ik ga nu lekker aan mijn vaardigheden werken en zorgen dat ik een beetje feeling krijg voor dat lompe ding :] :P
 
- Michelin Ankee: Goede wegband, perfect bij nat weer, slijtvast, geen offroad band.

ik heb ze onder mijn BMW gehad. slijtvast wil ik niet zeggen, 10K tot 15K en voor gingen ze cuppen maar dat komt waarschijnlijk door mijn zware motor. Heerlijke wegband inderdaad, veel grip en inderdaad perfect bij nat en sneeuw weer.

je zegt dat het geen offroad band is. ik heb er mee gereden en op hard zand/modder bospaden en dat gaat het prima. voor blubber zijn ze niet echt goed nee. En dit is ook mijn punt. wat versta je onder een offroad band en wat vind je dat een allroad band moet kunnen? wat is slijtvast en wat niet?

En wat Gassen zegt, een beginneling ervaart een band heel anders dan een expert. Iemand die een expert is kan wel veel beter rijden op allroads dan een rookie op noppen.
 
Even een vraagje hiero...

Heb net een Kenda 760 besteld voor mijn Husqvarna TE510 (achterband) en deze is 120 ipv 140 breed zoals er standaard op zit...

Waarom hebben de enduro fietsen meestal een achterband die 140 breed is?

Ik ga er als amateur lekker offroadritjes mee rijden, verwacht zelf eigenlijk niet dat ik veel verschil merk van de breedte met de Pirelli Scorpion (140 breed) die er nu op ligt...
 
Kenda 120 is qua breedte te vergelijken met een 130/140 Pirelli/Michelin. Kenda meet over de wangen, andere merken over de uiterste breedte.
En niet op elke Enduro zit een 140, de lichtere motoren gebruiken een 120 , "wat de motor aankan".
Voordeel van een bredere band :meer tractie, iets makkelijker om op het gas over een obstakel te rijden maar iets moeilijker in de bocht. Op de natte maisplakken is een brede band ook wel prettig, kom je echter in geulen wordt het weer iets minder fun.
 
Kenda 120 is qua breedte te vergelijken met een 130/140 Pirelli/Michelin. Kenda meet over de wangen, andere merken over de uiterste breedte.
En niet op elke Enduro zit een 140, de lichtere motoren gebruiken een 120 , "wat de motor aankan".
Voordeel van een bredere band :meer tractie, iets makkelijker om op het gas over een obstakel te rijden maar iets moeilijker in de bocht. Op de natte maisplakken is een brede band ook wel prettig, kom je echter in geulen wordt het weer iets minder fun.


Dan zit je inderdaad al snel op die 2cm verschil als je over de noppen en over de wangen meet... Dan zal er weinig verschil inzitten!

Heb nog wel zitten twijfelen tussen de AC-10 van Michelin of deze Kenda. Zijn er hier mensen die beide hebben geprobeerd en er een mening over hebben of de één beter/prettiger is dan de ander?

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar de slijtage, als amateur denk ik dat ik op beide banden sowieso veel te veel grip heb :P
 
Iemand nog intresse voor deze 2 gebruikte banden voor , hoe treffend kan het zijn, nop?
Trelleborg 754 (tot 130km/h) 7-8mm nophoogte in het midden, maat 120/90/18.
Comp IV , maat 90/90/21 met een mm of 10 in het midden (hoogste) en rest is schuin gesleten.
Ik heb de laatste weken behoorlijk wat kms gereden en vond het tijd dat er weer wat verser spul onder komt. In de bochten nog steeds prima, maar rechtuit wordt het wat zoekeriger nu.
No prima te gebruiken voor iemand die een keer aan Offroad rijden wil proeven.

full

full


Blijven t/m 31-10-2010 hier liggen of ik breng ze mee naar de rit in Handel , daarna is het asap richting milieustraat.

18-10-2010 zijn weg, sorry
 
Laatst bewerkt:
Dan zit je inderdaad al snel op die 2cm verschil als je over de noppen en over de wangen meet... Dan zal er weinig verschil inzitten!

Heb nog wel zitten twijfelen tussen de AC-10 van Michelin of deze Kenda. Zijn er hier mensen die beide hebben geprobeerd en er een mening over hebben of de één beter/prettiger is dan de ander?

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar de slijtage, als amateur denk ik dat ik op beide banden sowieso veel te veel grip heb :P

Heb ac10 gereden op een hm450 van mijn baas. Hij gaat hier ook als warme broodjes over de toonbank de ac 10. Hij is bovendien ook voorzien van een fim goedkeuring.
 
Heb ac10 gereden op een hm450 van mijn baas. Hij gaat hier ook als warme broodjes over de toonbank de ac 10. Hij is bovendien ook voorzien van een fim goedkeuring.
Bron: http://www.michelinmotorcycle.com/index.cfm?event=CrossAC10
"Versatile Cross AC10® tires excel in a variety of applications. Though DOT-approved for street use, Cross AC10® tires' aggressive bi-directional knob pattern makes them a great choice for recreational off-road and motocross riding."

Geen FIM, dus niet voor de Enduro wedstrijden , wel voor de Offroad ritten.

On topic:
Enne, hoe beviel (en) de band (en) ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Kenda K760 aangeschaft, wellicht deze voor volgende week in Geesteren er op gooien en kijken of dat bevalt! Ga het voor morgen in Lichtenvoorde niet redden, daar nog even met de Pirelli Scorpion met ietwat afgeronde noppen...
 
in de winter gebruik ik pirelli banden , en die bevallen prima en gaan redelijk lang mee.
in maart april gooi ik de pilot road er onder weg banden en die doe het prima.
full
 
vandaag ff met de xr600 over het aardappelland geragd!

maar dat ging fijn met de ac10's hoor!

voor het eerst 'lekker' wezen raggen, en het gevoel van controle over het beest

bij de zware stukken gewicht naar achter en gas tegen de stuit en verrek het werkt! :P

beestje liet zich nog redelijk plat gooien ook in de bochtjes en het gas er weer op met 2 keer over een mooie onverwachte wheelie de bocht uit })
 
Ook eens een bijdrage geven aan dit topic.

K heb de Kenda K760 voor en achter. Bevallen prima, off als onroad. Heb ze wel op 2 bar staan. Dat is offroad niet ideaal, maar op de weg rijden ze hierdoor ook prima. En de weg is toch waar we in dit kikkerlandje het meeste rijden.

Afgelopen weekeind naar Luxemburg geweest, op een knetterharde baan met veel stenen. Banden hielden het ook daar prima. Geen noppen afgescheurd oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan