Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoorde laatst iemand over het feit dat banden met nat weer harder slijten.
Jullie wel eens van gehoord?
Cesar

Schijnt iets te maken te hebben met de moleculen die de rubber deeltjes bij droogte beter bijelkaar houden als bij vochtige omstandigheden.
Cesar

hoeveel geef je zo per jaar uit aan banden dan?tis wel waar hoor.
theorie ken ik niet, maar in de regen zijn mijn banden na 300km op en bij droog weer ongeveer 400 km. Zelfs voor merk ik verschil, maar niet zo extreem.

tis wel waar hoor.
theorie ken ik niet, maar in de regen zijn mijn banden na 300km op en bij droog weer ongeveer 400 km. Zelfs voor merk ik verschil, maar niet zo extreem.
Ben geneigd dit te geloven, alhoewel er veel tegenstellingen zijn. Band wordt beter gekoeld. Slip komt door een gebrek aan contact waardoor je dus uit kunt gaan van minder slijtage als het gevolg van minder vrijving.volgens mij komt het door de spin.
je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid spin maar met nat weer meer.
dus het loopvlak slijt neller denk ik
dit zijn nou leuke topics.
zullen we een mailtje sturen naar die lui

dat doet-ie in de zomer geeneenspff zeer technisch onderlegd deze personen die dat menen,begint je band dan ook te plakken in de winter??
bij nat weer heeft de achterband , vooral op hogere snelheid, tot zo,n 12 % meer doorslip dan op een droog wegdek