nou hier dan het topic dat heeeelemaal over mijn eigen motortje gaat!
Mijn vraagje was..
Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000..
Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??
btw 37.000km heeft die nu gelope
...EN ik ben altijd een beetje bang om aan me motor te sleutele, maar een achterband vervangen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn
iets vn.. pin dr uit en loshalen maar?
nou hier dan het topic dat heeeelemaal over mijn eigen motortje gaat!
Mijn vraagje was..
Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000..
Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??
btw 37.000km heeft die nu gelope
...EN ik ben altijd een beetje bang om aan me motor te sleutele, maar een achterband vervangen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn
iets vn.. pin dr uit en loshalen maar?
Je besteld via internet een achterband en je koopt 2 a 3 bandijzers en dan kan je zelf je bande vervange.
Kan je meteen een oliefilter bestelle en olie bij de action hale
Dan ben je voor een koopie weer het mannetju.
Ik zelluf sleutel ook wel eens aan me eigen motor.
maar als ik me band naar de winkel breng en daar ook een nieuwe band bestel, wisselen ze m toch wel even voor 2 tientjes?
verder dus geen handige onderhouds dingetjes? (stel dat k alles zou laten doen)
maar als ik me band naar de winkel breng en daar ook een nieuwe band bestel, wisselen ze m toch wel even voor 2 tientjes?
verder dus geen handige onderhouds dingetjes? (stel dat k alles zou laten doen)
okeoke bedank iig
..of moet ik zeggen 'buhdankt'
..is er trouwens nergens een korte uitleg over band vervangen..??
want dat met die ketting draf halen lijkt me nog een beetje lastig.. opme eigu moter
okeoke bedank iig
..of moet ik zeggen 'buhdankt'
..is er trouwens nergens een korte uitleg over band vervangen..??
want dat met die ketting draf halen lijkt me nog een beetje lastig.. opme eigu moter
Ten eerste verwacht ik dat je ze met de hand nauwelijks uit de velgrand krijgt, en ten tweede...of ze na monteren met bandenlepels nog goed afsluiten...
okeoke bedank iig
..of moet ik zeggen 'buhdankt'
..is er trouwens nergens een korte uitleg over band vervangen..??
want dat met die ketting draf halen lijkt me nog een beetje lastig.. opme eigu moter
nou hier dan het topic dat heeeelemaal over mijn eigen motortje gaat!
Mijn vraagje was..
Ik rijd sinds mei 2011 een R6 uit 2000..
Nu moet ik binnekort de achterband gaan vervangen.. en vroeg ik mij af of het handig is om dan meteen iets van een beurt te laten geven ofzo? zijn er dingen die handig zijn om meteen mee te laten pakken of hoeft dat niet en moet k gewoon alleen me achterband vervangen??
btw 37.000km heeft die nu gelope
...EN ik ben altijd een beetje bang om aan me motor te sleutele, maar een achterband vervangen moet toch eigenlijk niet zo moeilijk zijn
iets vn.. pin dr uit en loshalen maar?
Tis de moeite niet om je band zelf te vervangen brengt alleen maar risicos met zich mee, vooral als je met huis tuin gereedschap aan de slag gaat. Je hebt zo´n stuk lak (als je geluk hebt) van je velg eraf en als je minder geluk hebt ligt er een stuk van je velg naast.
Het moeilijkste aan het loshalen van het achterwiel is het weer vastzetten.
2 dingen om op te letten:
1. Ketting goed spannen, niet te strak (gaat je aandrijfas lager kapot), niet te slap (slecht voor alles).
2. Wiel goed recht zetten. Die streepjes zijn niet zo nauwkeurig. Beter een lange lat gebruiken, zoals bij de fiets vroegah.
Zijn er nu geen behulpzame MFers die deze jonguh wille helpuh??